Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi får säga så, men om nån Seiko Padi-fantast kommer och kallar Bronzon för en hype är det nackskott som gällerÄlskar hype:n!
Done! Återkommer så fort jag fått svar.Pretty please with sugar on top, yes please![]()
I jämförelse känns PADI-hypen som Marcus & Martinus eller NKOTB. Det går över med årenVi får säga så, men om nån Seiko Padi-fantast kommer och kallar Bronzon för en hype är det nackskott som gäller![]()
Mm, är helt galet (iofs som förväntat). Jag har lagt ut krok hos AD och hos en boutique. Nu är det bara att hoppas. Ad:n själv tror inte att de kommer att få någon, trots att de är stora. Boutiquen skrev jag till redan 13 dec men fick redan då höra att jag inte var först.. Skrev igår igen, men ännu inget svar. Är tyvärr synnerligen skeptisk till huruvida jag kommer lyckas knipa en
Edit: Kollegor till killen jag har kontakt med hos AD:n skulle återvända från SIHH till helgen, han skulle få veta mer då. Får hålla alla tummar i världen att de mot förmodan blivit tilldelade någon eller några st..
Mm, finns onekligen mycket kul för de pengarna.. Föreställer mig dock att just Bronzon inte är så känslig för användning i och med det i sammanhanget unika materialet.. Repa i bronset? Sweet, premium!Strunt i den här moderna skitet140 pap kan man väl lägga på nån fin pre-A, alt. tidig A exemplar med T-tavla istället som kommer också att stiga i värdet, dock inte omedelbart
Plus att bronzon är en samlingsklocka... Använder man den dagligen då är den inte längre lika "intressan" för återförsäljning. Så resonerar jag med min plånbok, iaf.
Bilden stolen från nätet.
![]()
Done! Återkommer så fort jag fått svar.
Han har kontakt med en hel del Panerai ADs som jag förstått så vi får se vad han kan åstadkomma.
Speciellt Pam725..
![]()
Här anges €14.900Har hängt med sporadiskt i tråden senaste dagarna. Har priserna på dessa blivit officiella? Tänker framförallt på 725
Ah, då tar jag 2...
KorrektOkej, eftersom det är en smula fokus på submersibles just nu så tänkte jag passa på att ställa en fråga jag undrat länge. Jag är helt med på historiken bakom olika Radiomirs, 1950-caset på Luminor och Bettarini ... men vad handar submersibles om, rent tekniskt? När gjordes den designen? Är den bättre än en vanlig Luminor med 300m WR?
Edit: Jag insåg strax efter jag postat det här att L'Egiziano säkert har något med det hela att göra.
Edit 2: Och här hittade jag svaret. http://www.paneraisubmersible.com/en/history/
Hehe. Men det är ju ändå kul att de marknadsför den främst med "WOW 300M WR!", när man får det med många andra pannor också.Korrekt![]()
Det går utför.....![]()
Oh no, the rumors are true!
Fy fan!![]()
Något särskilt med denna modell förutom att den var fugly?Fy fan!![]()
Jag är rädd för att jag har för många. Vad är du ute efter?Någon som sitter på OEM band som inte används eller har tips på vart man bör vända sig (om man inte vill köpa nytt då förståss)? Söker 24/22 mm till 112:a.
![]()
För att snubben som designade den heter så.Varför kallas det för Bettarini-boett?![]()