Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där var bland det bästa på länge, undrar vad pengen hamnar på... Synd att framsidan inte var lika snygg.Inget fel på den baksidan heller...
![]()
Drabbar ingen fattigUndrar när priserna presenteras.. PAM507, den senaste Bronzon, listade 13200 usd 2013..
671 lär väl hamna uppåt 15k USD![]()
I wish..Drabbar ingen fattig![]()
Det måste det vara värt ändå?I wish..
422:an kommer tvingas ryka om jag får hugg på Bronzon![]()
Kollar man på bilderna på deras hemsida så ser man också att texten inte är tryckt på urtavlan utan på glaset. För en bättre 3D-look? Finns det några andra klockor som har logga/namn tryckt på glaset? Hur ser det ut i verkligheten?Det där var bland det bästa på länge, undrar vad pengen hamnar på... Synd att framsidan inte var lika snygg.
Synd att de var tvungna att co-branda dom två modellerna, om än bara på baklocket. Den "vanliga" AC var väl OK men just när det står ett annat företagsnamn/logga på baksidan för det tankarna till nån reklamklocka.Shit så många dykare det kom. Ni måste vara överlyckliga! ;-)
PAM724 var fin dock, men att det står Oracle på baksidan gör mig lite illamående.
![]()
Jodå, alla dagar i veckan!Det måste det vara värt ändå?Du kan ju alltid köpa en 422a längre fram i tiden går ju att få tag på iaf.
Japp power reserv på baksidanKommer bli intressant att se var Bronzon hamnar i pris..
Gillade faktiskt även PAM682. Står ju såhär: "Both versions have the P.9010 automatic calibre with a power reserve of three days, the time remaining being clearly visible through the sapphire crystal back." Vad menas med detta? Power reserve indicator på baksidan?
Du vet vem du ska prata med först dåI wish..
422:an kommer tvingas ryka om jag får hugg på Bronzon![]()
Undra varför den endast är WR till 100m medan stålverisonen är 300m. Någon som har koll på vad som skiljer mellan de? Inte för att 100m inte räcker, intressant att veta bara.Rose, Sub, 42mm. Pam684
![]()
Guldet, kanske? Pam392 är ju 100m men Pam393 är endast 50m*.. Skandal.Undra varför den endast är WR till 100m medan stålverisonen är 300m. Någon som har koll på vad som skiljer mellan de? Inte för att 100m inte räcker, intressant att veta bara.
Jo det är ju sant, guld är ju som känt mjukare.Guldet, kanske? Pam392 är ju 100m men Pam393 är endast 30m.. Skandal.
Kör 42 eller 44. Jag har själv smala handlederna men 44:an (manuell) sitter ändå väldigt bra. Tycker de automatiska pannorna bygger för mycket på höjden och upplever dem därför som otympliga, men det är smaksak.I och med att det finns så sjukt många kompetenta personer på forumet, så tänkte jag passa på att ställa en fråga gällande Panerai. (admin får flytta om frågan inte passar i denna tråd).
Har på senare tid börjat intressera mig för Luminor-modellerna, men då jag har relativt tunna handleder känns en 44 mm boett lite over-sized.
PAM048 (och ett gäng andra referenser) har ju 40 mm boett vilket känns vettigt. Men fråga är hur pass attraktiv en 40 mm boett är på andrahandsmarknaden? Är det 44 mm som gäller om man någon gång får för sig att sälja klockan, eller spelar det mindre roll?
Tack på förhand![]()
Det finns många som tänker som du gör just nu, så 40mm är relativt attraktiv på andrahandsmarknaden. Jag rekommenderar dig att tänka om en smula, då de flesta 40mm är tjockare än breda.I och med att det finns så sjukt många kompetenta personer på forumet, så tänkte jag passa på att ställa en fråga gällande Panerai. (admin får flytta om frågan inte passar i denna tråd).
Har på senare tid börjat intressera mig för Luminor-modellerna, men då jag har relativt tunna handleder känns en 44 mm boett lite over-sized.
PAM048 (och ett gäng andra referenser) har ju 40 mm boett vilket känns vettigt. Men fråga är hur pass attraktiv en 40 mm boett är på andrahandsmarknaden? Är det 44 mm som gäller om man någon gång får för sig att sälja klockan, eller spelar det mindre roll?
Tack på förhand![]()
passar till allt, utom just att dyka i kungsvatten... Den var grym!Rose, Sub, 42mm. Pam684
![]()
Kör 42 eller 44. Jag har själv smala handlederna men 44:an (manuell) sitter ändå väldigt bra. Tycker de automatiska pannorna bygger för mycket på höjden och upplever dem därför som otympliga, men det är smaksak.![]()
Det finns många som tänker som du gör just nu, så 40mm är relativt attraktiv på andrahandsmarknaden. Jag rekommenderar dig att tänka om en smula, då de flesta 40mm är tjockare än breda.
jag har också smala handleder men kompenserar med ganska stora händer. Jag har 44mm och tycker det fungerar så länge en inte har små händer. Många konstaterade samma sak på vinterfesten som tidigare trott dom hade för små handleder för en pannaI och med att det finns så sjukt många kompetenta personer på forumet, så tänkte jag passa på att ställa en fråga gällande Panerai. (admin får flytta om frågan inte passar i denna tråd).
Tack på förhand![]()
För min del är även händerna rätt små. Det är säkert svårt att spekulera i innan jag har testat, så jag får nog börja i den ändenjag har också smala handleder men kompenserar med ganska stora händer. Jag har 44mm och tycker det fungerar så länge en inte har små händer. Många konstaterade samma sak på vinterfesten som tidigare trott dom hade för små handleder för en panna
Va? När jag kollar 700 ser jag ingen text på glaset varken fram eller bakKollar man på bilderna på deras hemsida så ser man också att texten inte är tryckt på urtavlan utan på glaset. För en bättre 3D-look? Finns det några andra klockor som har logga/namn tryckt på glaset? Hur ser det ut i verkligheten?
Det är tryckt på insidan av glaset. Går inte att trycka på tavlan utan att ta sönder den tydligen.Va? När jag kollar 700 ser jag ingen text på glaset varken fram eller bak
http://www.panerai.com/en/collectio...color=0&setTop=setTopSearch&salesCode=USPA-US
Där blev det tydligt!Det är tryckt på insidan av glaset. Går inte att trycka på tavlan utan att ta sönder den tydligen.
https://www.instagram.com/p/BPU1NVRD8m-/