• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite fler pics, det domade glaset är mumma!
IMG_0511.JPG
IMG_0541.JPG
IMG_0546.JPG
Snyggt! Ser fram emot att se den in person :)

Någon som sitter på det svartgråa assot? ( och bilder)
Stod i valet och kvalet mellan det och det brunbeiga när jag köpte det sistnämnda men börjar ju bli jäkligt sugen på att komplettera.

Hej,

Vad säger Panerai panelen. Tappar en Submersible pam24/25 från tidigt 2000-tal mycket i "värde" om den är tavelbytt till den nyare Lumen tavlan med metallringar runt timmarkeringarna från vad jag gissar borde vara målad tritiumtavla, med tanka på årgången? Det är klart att original smäller högre, men å anda sidan får man en fungerande lumen utan flake problemen och samma färg på visare och lumen, vilket är ganska ovanligt vad jag förstår. Vi pratar bruksklocka, inget samlarobjekt.

Kanske i så fall bättre att satsa på en nyare modell med "rätt" tavla för att komma runt dilemmat.

Nej mest nyfiken. Tror det blir as-ballt att modda på guld.
Tyvärr så luras jag lite. Det var något ljusfenomen i bilden som gjorde visarna guldfärgade. Men jag tror precis som du att det passat kanon!!!
Osäker på om Panerai skulle gå med på att trycka i annat än de visare som ska sitta i modellen?..

Tyvärr så luras jag lite. Det var något ljusfenomen i bilden som gjorde visarna guldfärgade. Men jag tror precis som du att det passat kanon!!!
Osäker på om Panerai skulle gå med på att trycka i annat än de visare som ska sitta i modellen?..
Det är ju värt att undersöka. Kanske kan bli en hype: egenmoddad panna.

Tillbaka
Topp