marlun
Guld
Där ser man, tack för info!http://watchbase.com/panerai/luminor-1950/pam00393
Det var visst ett tag sedan den var i produktion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där ser man, tack för info!http://watchbase.com/panerai/luminor-1950/pam00393
Det var visst ett tag sedan den var i produktion.
För jävla fin den där! Sugen?Där ser man, tack för info!
Är nöjd med min 111:a för stunden men nästa panna kanske blir en 393:a eller 289:a om jag skulle få för mig att sälja 111:anFör jävla fin den där! Sugen?![]()
Om du ska köpa nytt blir det lite lurigt att hitta 111an iom att de slutat tillverkas. Finns säkert någon på C24 men inga i butik i sverige mig veterligen.Behöver en Panerai till sommaren. Luminor, 44mm, sekund, no-date. Är det 111:an som gäller?
Nytt är inte på tapeten, tyvärr.Om du ska köpa nytt blir det lite lurigt att hitta 111an iom att de slutat tillverkas. Finns säkert någon på C24 men inga i butik i sverige mig veterligen.
Då såNytt är inte på tapeten, tyvärr.
Medhåll härifrån. Bra val.Då så.
Slår annars ett slag för 590 el 510.
Finns andra också om du kan leva med OP-loggan.
111 är ett utmärkt val. Perfekt instegsmodell om man vill ha subsekund.Behöver en Panerai till sommaren. Luminor, 44mm, sekund, no-date. Är det 111:an som gäller?
Då så.
Slår annars ett slag för 590 el 510.
Finns andra också om du kan leva med OP-loggan.
Tack! För min del är pengarna största begränsningen och även om det är fel håll att attackera det hela på så är det nog den "billigaste" pannan enligt ovan krav jag får lov att nöja mig med. OP-loggan har jag inte så svårt för, lite fräck.Medhåll härifrån. Bra val.
Tack! Några saker att se upp för/leta efter när man jagar på nätet?111 är ett utmärkt val. Perfekt instegsmodell om man vill ha subsekund.
Om sandwich 111, annars skulle jag likt några föreslagit ovan ha valt 590. Andra kandidater är 510, 564 (titan), 105, 631, 632... De tre sistnämnda har logga. Tror den du kan få billigast är 105.Behöver en Panerai till sommaren. Luminor, 44mm, sekund, no-date. Är det 111:an som gäller?
Fullset är att föredra. Skick är ju alltid viktigt. Försök ta reda på när den är servad senast (kostar ca 4000-5000 att serva hos Nymans har jag för mig). Finns två olika modeller av PAM111, en med sausage dial och "fiddydekorerat" urverk som tillverkades fram till och med 2004 och en med sandwich tavla (de flesta föredrar denna) som tillverkades från 2005 o framåt.Tack! För min del är pengarna största begränsningen och även om det är fel håll att attackera det hela på så är det nog den "billigaste" pannan enligt ovan krav jag får lov att nöja mig med. OP-loggan har jag inte så svårt för, lite fräck.
Tack! Några saker att se upp för/leta efter när man jagar på nätet?
Det där lät spännande, det får du gärna utveckla."fiddydekorerat"
Är det inte när PANERAIPANERAIPANERAI är graverat över bryggorna..?Det där lät spännande, det får du gärna utveckla.![]()
Urverken ser likadana utDet där lät spännande, det får du gärna utveckla.![]()
Jag visste inte att Fiddy hade den varianten, men jag har ju sett den på exempelvis 111 tidigare ... så jag hade ju kunnat använda min hjärna. Tack.Urverken ser likadana ut
Fiddy
![]()
Sausage PAM111
![]()
Tycker ju nästan 005:an borde platsa in här ocksåOm sandwich 111, annars skulle jag likt några föreslagit ovan ha valt 590. Andra kandidater är 510, 564 (titan), 105, 631, 632... De tre sistnämnda har logga. Tror den du kan få billigast är 105.
Ska stå 005; var feltrycksKalle som var i fartenTycker ju nästan 005:an borde platsa in här också![]()
Istället för 105? För det är ju en mindre attraktiv kronografmodellSka stå 005; var feltrycksKalle som var i farten![]()
Säg inte det; ädelmetall och limiterad till 55 ex någonsinIstället för 105? För det är ju en mindre attraktiv kronografmodell![]()
Nä, här är badklocka 2017Behöver en Panerai till sommaren. Luminor, 44mm, sekund, no-date. Är det 111:an som gäller?
Diggar suben som fan, trots alltNä, här är badklocka 2017
![]()
Hade svårt för den tidigare men nu gillar jag den skarpt. Lycka till med sökandet.Diggar suben som fan, trots allt![]()
Perfekt.Sommarskruden på 01499 och redo för morgondagen!