Måste skaffa en ETA panna i framtiden.. efter att ha haft 3st 112or blir det nog .. ännu en 112a, denna gång med sausage men det får bli lite längre fram
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste skaffa en ETA panna i framtiden.. efter att ha haft 3st 112or blir det nog .. ännu en 112a, denna gång med sausage men det får bli lite längre fram
Något sånt, men VC:n sitter något löst på mig med så strax under 18,5 skulle jag tro.Med dina handleder så är det inte heller något snack match made in heaven! Såg riktigt bra ut. Jag har 18 cm runt handleden och jag tycker din vc satt liiite löst på mig med viklåset, så du måste väl ha iaf 18.5?
Nya bronzon är ju lite tunnare också, vilket gör att den sitter lägre. Upplevde min 372 som mycket större på handleden.Något sånt, men VC:n sitter något löst på mig med så strax under 18,5 skulle jag tro.
Den ultimata pannan alltså?Nya bronzon är ju lite tunnare också, vilket gör att den sitter lägre. Upplevde min 372 som mycket större på handleden.
Nja... Vet inte riktigt om bronzon funkar som en varje-dag pannaDen ultimata pannan alltså?
Hur tänker du dig att din samling ska se ut då när du sålt 620?Nja... Vet inte riktigt om bronzon funkar som en varje-dag panna
Jag tänker inte så mycket... Jag bara lyssnar på hjärtat och tittar i plånboken innan jag körHur tänker du dig att din samling ska se ut då när du sålt 620?
Vad gillar du för något? En Luminor base (utan sekundvisare) är standardförslaget, en begagnad PAM000 eller en ny PAM1000, typ?Någon som har rekommendation på vad som skulle va en bra första panerai att köpa?
Begagnat, 000,005,111,112,590Någon som har rekommendation på vad som skulle va en bra första panerai att köpa?
... och ta reda på om du vill ha sandwich dial eller sausage/painted dial innan du kör. Sandwich till vänster, sausage till höger.Någon som har rekommendation på vad som skulle va en bra första panerai att köpa?
Definitivt sandwich... och ta reda på om du vill ha sandwich dial eller sausage/painted dial innan du kör. Sandwich till vänster, sausage till höger.
Jag skulle säga 111 eller 112 beroende på om du vill ha subsekund eller inte. Båda har sandwich-tavla och kronskydd och har ett relativt lågt pris. Förutsatt då att man som jag gillar sandwich och kronskydd, dvs. Luminor serien.Någon som har rekommendation på vad som skulle va en bra första panerai att köpa?
Då tycker jag du ska köra en 111/112 tillverkad mellan 2006-2015Definitivt sandwich
Måste säga att 112 var riktigt fin. Sandwich, kronskydd och inga sekunderJag skulle säga 111 eller 112 beroende på om du vill ha subsekund eller inte. Båda har sandwich-tavla och kronskydd och har ett relativt lågt pris. Förutsatt då att man som jag gillar sandwich och kronskydd, dvs. Luminor serien.
005 är jag inte lika förtjust i då det är målade index och så har jag lite svårt för loggan på tavlan.
Hade själv en 005 som jag bytte mot en 112 och är väldigt nöjd med det bytet.
Jag är riktigt nöjd med min. Ska man säga något negativt så är det att utan sekundvisaren på en manuell klocka så är det lätt att missa om den inte är uppdragen och stannar. Men det är snyggare utan och ser man bara till att dra upp den när man tar på sig den på morgonen så är det inget problem.Måste säga att 112 var riktigt fin. Sandwich, kronskydd och inga sekunder
Helrätt, det är där flera börjar och slutar när cirkeln sluter sig.Måste säga att 112 var riktigt fin. Sandwich, kronskydd och inga sekunder
Kör på en begagnad 112 säger jag.. Grym klocka som är en favorit hos många och skulle du ångra dig är den lättflippad.Måste säga att 112 var riktigt fin. Sandwich, kronskydd och inga sekunder
Såg att du sålde en nyligen azcii, synd att man missade den!Då tycker jag du ska köra en 111/112 tillverkad mellan 2006-2015
Kommer fler chanser, den är ganska vanlig på forumet.Såg att du sålde en nyligen azcii, synd att man missade den!
Har du kollat i alla fickor?Kommer fler chanser, den är ganska vanlig på forumet.
Annars finns ju 392 också. Behändigare storlek och automatiskt urverk!Såg att du sålde en nyligen azcii, synd att man missade den!
Utan sekund körde jag också som första, tröttnade efter 2 veckor då tavlan blir så död.Vad gillar du för något? En Luminor base (utan sekundvisare) är standardförslaget, en begagnad PAM000 eller en ny PAM1000, typ?
Utan sekund körde jag också som första, tröttnade efter 2 veckor då tavlan blir så död.
Köpte direkt efter en 233a, enligt mig den ultimata paneriaen
Vafan, byt tillbaka din bild. Jag har alltid låtsas att det är Zlatan jag snackar med, nu går det ju inte länge.Instämmer. 112 är riktigt bra men tröttnade på att tavlan är så död. Hade kört på 111 av dom två idag.
Eller hoppat upp lite i pris och kört 233, en av mina favorit pannor också - älskar glaset och det svarta läderbandet som är unikt för just 233 (?).
Vafan, byt tillbaka din bild. Jag har alltid låtsas att det är Zlatan jag snackar med, nu går det ju inte länge.
Körde en Google search på bilden , hahahahaSett att många kör en bild på sig själva.. så tänkte att det var dags att kliva fram
Körde en Google search på bilden , hahahaha