• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pam111
IMG_2962.JPG
IMG_2963.JPG
Måste skaffa en ETA panna i framtiden.. efter att ha haft 3st 112or blir det nog .. ännu en 112a, denna gång med sausage :bag: men det får bli lite längre fram
 
Med dina handleder så är det inte heller något snack :) match made in heaven! Såg riktigt bra ut. Jag har 18 cm runt handleden och jag tycker din vc satt liiite löst på mig med viklåset, så du måste väl ha iaf 18.5?
Något sånt, men VC:n sitter något löst på mig med så strax under 18,5 skulle jag tro.
 
Angående watchout igår... Är det någon som vet vad han Paneraikillen med fransk brytning hette? Han som bland annat var ansvarig för Panerais försäljning i Ryssland
 
Senast ändrad:
Någon som har rekommendation på vad som skulle va en bra första panerai att köpa? :)
Jag skulle säga 111 eller 112 beroende på om du vill ha subsekund eller inte. Båda har sandwich-tavla och kronskydd och har ett relativt lågt pris. Förutsatt då att man som jag gillar sandwich och kronskydd, dvs. Luminor serien.
005 är jag inte lika förtjust i då det är målade index och så har jag lite svårt för loggan på tavlan.
Hade själv en 005 som jag bytte mot en 112 och är väldigt nöjd med det bytet.
 
Jag skulle säga 111 eller 112 beroende på om du vill ha subsekund eller inte. Båda har sandwich-tavla och kronskydd och har ett relativt lågt pris. Förutsatt då att man som jag gillar sandwich och kronskydd, dvs. Luminor serien.
005 är jag inte lika förtjust i då det är målade index och så har jag lite svårt för loggan på tavlan.
Hade själv en 005 som jag bytte mot en 112 och är väldigt nöjd med det bytet.
Måste säga att 112 var riktigt fin. Sandwich, kronskydd och inga sekunder
 
Måste säga att 112 var riktigt fin. Sandwich, kronskydd och inga sekunder
Jag är riktigt nöjd med min. Ska man säga något negativt så är det att utan sekundvisaren på en manuell klocka så är det lätt att missa om den inte är uppdragen och stannar. Men det är snyggare utan och ser man bara till att dra upp den när man tar på sig den på morgonen så är det inget problem.
 
Utan sekund körde jag också som första, tröttnade efter 2 veckor då tavlan blir så död.
Köpte direkt efter en 233a, enligt mig den ultimata paneriaen

Instämmer. 112 är riktigt bra men tröttnade på att tavlan är så död. Hade kört på 111 av dom två idag.

Eller hoppat upp lite i pris och kört 233, en av mina favorit pannor också - älskar glaset och det svarta läderbandet som är unikt för just 233 (?).
 
Instämmer. 112 är riktigt bra men tröttnade på att tavlan är så död. Hade kört på 111 av dom två idag.

Eller hoppat upp lite i pris och kört 233, en av mina favorit pannor också - älskar glaset och det svarta läderbandet som är unikt för just 233 (?).
Vafan, byt tillbaka din bild. Jag har alltid låtsas att det är Zlatan jag snackar med, nu går det ju inte länge.
 
Tillbaka
Topp