Menar du roséguldarn? Det är en PAM336.
Ah, tack! Är inte helt med på Referenserna än
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du roséguldarn? Det är en PAM336.
Det var verkligen inte långt ifrån en 512, bara boettmaterialet som skiljer.Ah, tack! Är inte helt med på Referenserna än
Hej alla!
Är ny här på forumet och för att gå rakt på sak är jag på gång att sälja av min PO till förmån av en Panerai, har fastnat för 111:an.
Någon som kan fylla på med lite mer info om den, är det ett inhouse verk osv?
Har en beggad på gång, tydligen köpt ny i Zurich 2010, sänket det värdet mycket när den inte är köpt i Sverige?
Tacksam för svar..
Med vänlig hälsning Fredde
Hej alla!
Är ny här på forumet och för att gå rakt på sak är jag på gång att sälja av min PO till förmån av en Panerai, har fastnat för 111:an.
Någon som kan fylla på med lite mer info om den, är det ett inhouse verk osv?
Har en beggad på gång, tydligen köpt ny i Zurich 2010, sänket det värdet mycket när den inte är köpt i Sverige?
Tacksam för svar..
Med vänlig hälsning Fredde
Tänkte bara meddela att det planeras en ny Panerai GTG innan sommaren.
Den förra var mycket lyckad vi siktar givetvis att slå den både vad gäller deltagare och antal Pannor...
Finns det någon Paneristi som jag inte haft kontakt med tidigare så skicka mig gärna ett PM så blir du inte bortglömd denna gång..
Mvh
RicVin
[quite="Bingoraalf, post: 926661, member: 341"]beroende på var det är, är det OK att dyka upp utan panna?
Jag har liksom du dömt ut panerai under lång tid eftersom jag tyckt att 40mm varit max på mina 16,5cm handleder. Har dock ändrat uppfattning sen jag prövat både 47, 44 och 42mm panerai. Du kan se lite bilder från när jag prövade pannor på Nymans nån sida bak i denna tråd.Jäkligt cool tråd!! Fattar inte varför jag inte läst denna innan. Har alltid vart lite avigt inställd till Panerai men börjar smälta mer å mer.
Tycker det är lite intressant med bärbarhet, har länge fått för mig att 40mm är mitt max. Så har väl gått och spånat på en 4omm Panna, men den här tråden har definitivt fått mig på andra tankar.
Var och testade några Oris Aquis för ett par veckor, både 40 & 43 mm och på grund av bandhorn o boett så bär 43 förhållandevis litet. Detta gör ju att en 42 eller 44mm Panna bör kunna funka om den inte är för hög och för lång.
Finns det någon som har koll på ref eller nåt bra tips på var man kan hitta mått (bandhorn till bandhorn längden)?
42 mm bör ju funka de flesta men några 44 mm borde ju också funka på min 16.5 cm handled.
Dessutom verkar det ju som en hel del Pannaägare i denna tråden också är lottade med finlemmade handleder.
Så med andra ord vilka Pannor bär lite mindre? Runt 50mm eller mindre i bandhorn/bandhorn (lug to lug) mått.
Här är några mått jag hittat.
http://www.bernardwatch.com/Panerai/Historic-Radiomir/PAN227
http://www.bernardwatch.com/Panerai/Radiomir-1940-Acciaio/PAN1060
http://www.bernardwatch.com/Panerai/Radiomir-Black-Seal/PAN320
590 är ju helt fantastisk, så underbar balans i tavlan. Riktigt sugen på denIgår var jag förbi Nymans en sväng för att pröva lite Panerai. Jag var huvudsakligen ute efter att pröva en PAM510 men den modellen fanns inte inne så det blev lite annat.
PAM590 satt verkligen bra på handleden, rätt platt och lågt. Gillade denna oväntat mycket trots den lite speciella tavlan. Har lite svårt för det helpolerade caset, den blir väldigt blingig. Listpris 65,6k
PAM359. Gillade denna också men den satt inte lika bra som 590. Helt annan form på caset förstås men det som gör att den sitter lite för högt (för min smak) är att den är automatisk och därmed bygger rotorn några extra mm. Även denna helpolerad och lite för blänkande för min smak. Föredrar också tavlor med färre sifferindex. Listpris 69,4k
PAM336. Tyvärr fick jag inget foto av denna på handleden. (Den längst till vänster på första bilden) Skulle egentligen ha prövat en PAM512 men eftersom den inte fanns inne så prövade jag denna i roséguld som är likadan som stålvarianten annars. Den kändes nästan liten. Jag har hittills varit tveksam till större klockor än 40-42mm men det gäller inte för Panerai insåg jag igår. 42mm Radiomir fungerar dock bra som dressare men inte riktigt vad jag är ute efter. Grymt snygg var den i rosé i alla fall.
PAM388. Prövade även en 45mm Radiomir. Satt bra och kändes mindre än 45.
PAM233. Här kommer vi till min favorit i gänget. Älskar det borstade caset och domade glaset! Eftersom den är manuell så sitter den lägre på handleden än 359 även om båda har 1950 boetten. Listpris 114k.
Tack till Nymans för bra bemötande!
Jag har liksom du dömt ut panerai under lång tid eftersom jag tyckt att 40mm varit max på mina 16,5cm handleder. Har dock ändrat uppfattning sen jag prövat både 47, 44 och 42mm panerai. Du kan se lite bilder från när jag prövade pannor på Nymans nån sida bak i denna tråd.
47mm är för stort men 44mm funkar bra på min handled så länge det den sitter hyfsat lågt. Det betyder att de automatiska inte funkar lika bra som manuella.
Bandhorn till bandhorn måttet på 44mm luminor är ca 52mm.
Den blir faktiskt bättre och bättre ju mer jag kollar på den.590 är ju helt fantastisk, så underbar balans i tavlan. Riktigt sugen på den
Lite kuriosaDen blir faktiskt bättre och bättre ju mer jag kollar på den.
512!Lite kuriosa
Tror att jag var den första att prova den klockan på nymans
Frågade hur många de hade och fick en blick som inte kunde misstolkas....de har bara en och jag är såååå sugen på den
Är ju iofs sugen på 512 osså. Kan tycka att 590 och min 005 kan kännas lite för lika.
Holy mother of...!Nä denna tråden kan inte/får inte ligga på sida 3!!
Panik bumpar tråden med en bild från någon Panerai GTG från Paneristi