• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

19cm?!? Och du kör *bara* 42?!
Har provat några 44mm, 312, och Base. Vet inte om det är boetterna som sticker iväg en bit på höjden som gör det, finns säkert ref med lägre boetter och då skulle det nog funka. Provade dock en Radomir hos Kroons 44mm (eller var det 45?) som satt som en smäck :)

Still going strong! Så otroligt nöjd
6664478D-CDA6-437B-B81D-2FDFAC8B59CD.jpeg

Har provat några 44mm, 312, och Base. Vet inte om det är boetterna som sticker iväg en bit på höjden som gör det, finns säkert ref med lägre boetter och då skulle det nog funka. Provade dock en Radomir hos Kroons 44mm (eller var det 45?) som satt som en smäck :)

Radiomir brukar sitta bättre och bärs mindre trots att tavlan och index är större än motsvarande Luminor. Wirelugs is the shit :)

0FB443D6-9969-46A9-9682-0A92E128BD71.jpeg

You will all end up there.. Tom. yonsson håller på att ta sitt förnuft till fånga för bövelen...
Jag har märkt att de är billiga. :)
Jämför man med många andra märken så får man bra specs för pengen, verkar det som i alla fall, har ju ingen uppfattning om finishen, har bara provat snabbt för många år sedan.

Jag har märkt att de är billiga. :)
Jämför man med många andra märken så får man bra specs för pengen, verkar det som i alla fall, har ju ingen uppfattning om finishen, har bara provat snabbt för många år sedan.
Beror lite på hur svårt det är för en klocka att imponera på dig, men handledsnärvaron är en av panerais stora fördelar. De är stora men bärs ofta bekvämt. Personligen tycker jag även att designspråket är fantastiskt.
Finishen är schysst f.ö.

Radomir när man är kostymnisse, Luminor när man fattat grejen och submersible när man blivit vuxen :D
Nej nej. Luminor med sandwich när man köper sin första (alla panerai har ju det...), sen radiomir (när man förstår att en panna inte behöver kronskydd för att vara en panna), sen submersible (för de andra pannorna inte var tillräckligt mycket dykarklocka).

Beror lite på hur svårt det är för en klocka att imponera på dig, men handledsnärvaron är en av panerais stora fördelar. De är stora men bärs ofta bekvämt. Personligen tycker jag även att designspråket är fantastiskt.
Finishen är schysst f.ö.
Skulle också säga att Panerai har en "X-factor" som inte riktigt går att förklara. Känslan jag får när jag drar på en panna på handleden får jag inte med något annat klockmärke.

Tillbaka
Topp