Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Notera även texten på tavlan! Viktigt!
Notera även texten på tavlan! Viktigt!
Glöm inte svärdvisarna!Notera även texten på tavlan! Viktigt!
Pam736 och pam911 om jag inte tar fel är båda oerhört limiterade! 911an kallas väll också "last one for Paneristi" det är nog faktiskt så att 911an är i mitt tycke den perfekta Luminoren! När det gäller min 736a så om det skulle vara nått å klaga på så är det datumet! Skulle kanske kanske hellre vilja ha en 3a där men annars en fantastisk klocka!Schyssta, ref?![]()
Vi skall bättra ossSka sluta nu men det är INTE lätt när ni skiter i att skriva ref, hjärnan lär sig långsamt.![]()
Sjukt sugen! OM vi kan lägga upp en avbetalningsplan på 3 år med endast SEIKOs som betalning.Funderar på att avyttra min 682. Någon som är sugen?
Kommer med OEM gummi orange och svart + OEM svart croco. Great condition!
![]()
Nej nej! Inte rusa! Luminor först!Sjukt sugen! OM vi kan lägga upp en avbetalningsplan på 3 år med endast SEIKOs som betalning.![]()
Sorry, glömde. Subben är såld sedan länge.Nej nej! Inte rusa! Luminor först!dock är den suben jäkligt trevlig!
Tror han menade subben som i submersible som i 682anSorry, glömde. Subben är såld sedan länge.
Hehe, givetvis!Tror han menade subben som i submersible som i 682an![]()
Du måste känna dig som pånyttfödd i denna tråd. Länge sedan du hade sån brant inlärningskurva.Hehe, givetvis!![]()
Yes, men tror du behöver rätt gummi.Finns det viklås till gummit?
Stämmer!! Band till viklås är tunnare..Yes, men tror du behöver rätt gummi.
Absolut, det är roligt! Man måste se utanför boxen ibland. Ganska lätt också att se vad som är poppis och inte. Keramik och RubberB verkar inte stå så högt i kurs.Du måste känna dig som pånyttfödd i denna tråd. Länge sedan du hade sån brant inlärningskurva.
Vi brukar prata om panna nr 1,2,3 osv. Alla vill åt någon form av DNA och brukar oftast hitta det i en stålvariant, oftast i en luminor. Panna 2 brukar vara ett komplement till första, även den med mkt dna och i stål. Panna 3 -ff brukar kunna bli mer vågad. Givet prisklassen på pannor stannar de flesta på 1-2. Jag tror att alla här skulle kunna tänka sig keramik, men som panna 3,4,5... Det är min analys.Absolut, det är roligt! Man måste se utanför boxen ibland. Ganska lätt också att se vad som är poppis och inte. Keramik och RubberB verkar inte stå så högt i kurs.
Min ordning har varit Ferrari (räknas kanske inte) - 359 - 630 - 416 - 605 - 512 - 424 - 655 - 1359 ... då tror jag inte jag har glömt någon panna jag ägt. Eller med andra ord: 44mm automatisk 1950 med datum, 44mm vit Luminor base, 44 svart Luminor marina boutique, 47mm grå 1950 base boutique, 42mm 1940, 47mm Radiomir, 42mm vit 1940, 44mm automatiskt 1950 med datum. A.k.a. full circle?Vi brukar prata om panna nr 1,2,3 osv. Alla vill åt någon form av DNA och brukar oftast hitta det i en stålvariant, oftast i en luminor. Panna 2 brukar vara ett komplement till första, även den med mkt dna och i stål. Panna 3 -ff brukar kunna bli mer vågad. Givet prisklassen på pannor stannar de flesta på 1-2. Jag tror att alla här skulle kunna tänka sig keramik, men som panna 3,4,5... Det är min analys.
Typ så. Förutom att du är ett undantag som shoppar vit tavla så tidigt i pannakarriären.Min ordning har varit Ferrari (räknas kanske inte) - 359 - 630 - 416 - 605 - 512 - 424 - 655 - 1359 ... då tror jag inte jag har glömt någon panna jag ägt. Eller med andra ord: 44mm automatisk 1950 med datum, 44mm vit Luminor base, 44 svart Luminor marina boutique, 47mm grå 1950 base boutique, 42mm 1940, 47mm Radiomir, 42mm vit 1940, 44mm automatiskt 1950 med datum. A.k.a. full circle?![]()
I've got the balls for it.Typ så. Förutom att du är ett undantag som shoppar vit tavla så tidigt i pannakarriären.
682:an är ju då inte i keramik, utan stål. Kanske inte det ni diskuterarVi brukar prata om panna nr 1,2,3 osv. Alla vill åt någon form av DNA och brukar oftast hitta det i en stålvariant, oftast i en luminor. Panna 2 brukar vara ett komplement till första, även den med mkt dna och i stål. Panna 3 -ff brukar kunna bli mer vågad. Givet prisklassen på pannor stannar de flesta på 1-2. Jag tror att alla här skulle kunna tänka sig keramik, men som panna 3,4,5... Det är min analys.
Nja. Det ballade ur682:an är ju då inte i keramik, utan stål. Kanske inte det ni diskuterar![]()
Haha!Nja. Det ballade ur![]()