Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör en Radiomir med wire lugs! En sådan i 45mm tar på handleden upp nästan identisk plats som en SubC.Just det jag är lite rädd för, att det blir för stort? Tog en stund att vänja sig vid dessa nätta 42mm när jag annars alltid kört klassiska 40. Steget till 44 känns läskigt och stort
Jag är inte riktigt med i matchen. 633? Radiomir 1940 44mm med 24mm band menar du, eller 45mm med 26/27mm band?Tjena!
Personligen sneglar jag på en Radomir 44 mm så jag kan använda samma band som till 633:an
Annars är ju en 422 aldrig fel!
Det är 24 mm banden som jag är ute efter på en radomir. Men just nu ska jag njuta av det jag har så det blir inget nytt efter mitt köp på måndag. Frugan skulle skjuta mig och dra, oklart vilken ordning...Jag är inte riktigt med i matchen. 633? Radiomir 1940 44mm med 24mm band menar du, eller 45mm med 26/27mm band?![]()
Och nu insåg jag att 633 var en felskrivning också, för 632. Check.Det är 24 mm banden som jag är ute efter på en radomir. Men just nu ska jag njuta av det jag har så det blir inget nytt efter mitt köp på måndag. Frugan skulle skjuta mig och dra, oklart vilken ordning...
Vi har GTG på G, did you know?What's up all!
Fan jag är inte alls med i svängen men jag bjuder på en bild
932
![]()
yes svarade i tråden! Får lov att återkommaVi har GTG på G, did you know?
![]()
Fixat rubber b badbyxor till pannan, fy satan vad bekvämt och snyggt det blev!
Vill ha det så? Jag förstår att det över tid blir så om man inte återställer den men vad är ”optimalt”?Mysig patina på 382an
![]()
Blir nog inte så på måååånga år om du inte vill det själv .. jag tycker optimalt är liiite grönt och en väldigt mörk färg på själva bronsetVill ha det så? Jag förstår att det över tid blir så om man inte återställer den men vad är ”optimalt”?
Detta gillar jag .. bilder tagna av Erwan GrayVill ha det så? Jag förstår att det över tid blir så om man inte återställer den men vad är ”optimalt”?
Detta gillar jag .. bilder tagna av Erwan Gray
![]()
![]()
![]()
skaru byta in din JLC för en till panna
Nope!skaru byta in din JLC för en till panna?
Rätt snyggt, även om jag spontant nog hade kännt att klockan kändes "ofräsch" med massa gröna avlagringar och liknande. Men smaken...Detta gillar jag .. bilder tagna av Erwan Gray
![]()
![]()
![]()
Vi kör Quiz.... Ref?
![]()
¯\_(ツ)_/¯
Vad är det för komplikation kl 9? Det kan nog vara nyckeln till att hitta rätt på Google.
Jag gissade det också men hittade ingen grön graverad tourbillonÄr väl markering för dold tourbillion?
Kan dock ej ref![]()