• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Äntligen tog gångreserven slut!

Mina damer och herrar.. Panerai sysslar med falsk marknadsföring! (med Archie Luxury-röst här)
8 Days bjöd på totalt 9 dygn och 18 timmar i en full wind!

Dessutom hade den inte avvikit en endaste minut från Fröken Ur.
08ED722F-781D-4C54-B42A-2E2CD23690F2.jpeg
Fantastico! Du har nog fått ett 10-days verk av misstag:)

Panerai fabriken: ”vafancolu Luigi! 8 days verken är slut till 510! Släng i ett 10-days men stryp det så gott du kan, gracce”
:hilarious:
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon annan som upplevt att en buckle vägrar skruvas ut? Skruven kommer ut typ halvvägs men stannar där oavsett hur mycket jag skruvar och drar.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fick den i ett byte för någon vecka sedan, väldigt trevlig


Fick den i ett byte nyligen, osäker på värdet men kändes ändå ok då det bara är 500 tillverkade och att den var hyffsat komplett
FB_IMG_1555403123409.jpg
Vassaste panerajigaste Paneraien av alla, dessutom i titan så den är säkert skön att bära. Grattis! Bättre än så blir det inte.
 
Jag tycker inte storleken är ett problem eftersom designen är lågmäld. Men bågen kan irritera min handrygg om jag jobbar en hel dag på kontoret med den. Någon fler som upplevt det?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker inte storleken är ett problem eftersom designen är lågmäld. Men bågen kan irritera min handrygg om jag jobbar en hel dag på kontoret med den. Någon fler som upplevt det?
Det är fler som tycker att kronskyddet är jobbigt, jag har min klocka en bit upp så jag är inte störd av det. Men, det finns destro-modeller, dvs kronan på andra sidan, eller för den delen Radiomir (1940) utan kronskydd. Några har också bytt handled för klockan :)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag tycker inte storleken är ett problem eftersom designen är lågmäld. Men bågen kan irritera min handrygg om jag jobbar en hel dag på kontoret med den. Någon fler som upplevt det?
Jag bär nu min andra Panerai 44mm med det berömda kronskyddet och tycker inte att det är ett problem - men det är nog för att jag bär den ovanför knölen (dvs sidan som är närmare armbågen än handen)
Andra klockor på länk kan utan problem hänga ner förbi knölen men just 44mm Luminor drar jag åt strax ovanför.

Exempel på de två personer som sätter standarden gällande bärande av Panerai.. uppenbart ovanför knölen-bärande för de också, för maximalt handledsflex (och bankande av badguys)
Skärmavbild 2019-04-28 kl. 18.28.13.png
Skärmavbild 2019-04-28 kl. 18.28.22.png
Skärmavbild 2019-04-28 kl. 18.28.46.png
Skärmavbild 2019-04-28 kl. 18.29.01.png
 

Rey

Rolex
Ungefär så brukar den sitta, tror inte de blir så stor variation från dag till dag.

Trodde bara folk hade så på bild för typ ljusvinklar. Sjukligt obekvämt såklart med kronskyddet om man har den så på handleden. Proximalt om ”knölen” känns som ett måste för Panerai men även klockor i övrigt borde bli sjukt obekvämt om man böjer handleden?
 
Topp