Gammal intervju med Bonati: https://www.watchprosite.com/offici...i-ceo-of-officine-panerai/717.427161.2563151/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Börjar bli riktigt kär i min PAM720. Blev 100ggr bättre med detta bandet.
Visste inte att du också har en 720.Eller hur!
![]()
Tyvärr så är det nog så.Visste inte att du också har en 720.
Tyckte den var konstig första dygnet men nu känns den helrätt. Dock rätt säker på att visarna är målade och inte blånerade vilket i så fall är rätt snålt i denna prisklass.
Ah. Jodå, sedan längeVisste inte att du också har en 720.
Tyckte den var konstig första dygnet men nu känns den helrätt. Dock rätt säker på att visarna är målade och inte blånerade vilket i så fall är rätt snålt i denna prisklass.
Visarna ser bra ut men lite snålt är det. Har tidigare tyckt att Radiomir ser lite knas ut. I 45mm är de alldeles för små. I 47mm uppenbarligen klockrena. Ganska mycket smidigare (och lättare) än exempelvis 372 och 422.Ah. Jodå, sedan längeDen är grym. Ja, jag har för mig att visarna är målade som du säger. Men så är det med Panerai, det är en massa saker man kan bli besviken på eller så kan man bara njuta. De är jävligt vackra.
Håller helt med. Har haft ett par 45mm radiomir och jag har inte blivit kompis med dem tillräckligt. Har tänkt att det är storleken enbart, men det kan nog vara mer än så.Visarna ser bra ut men lite snålt är det. Har tidigare tyckt att Radiomir ser lite knas ut. I 45mm är de alldeles för små. I 47mm uppenbarligen klockrena. Ganska mycket smidigare (och lättare) än exempelvis 372 och 422.
Jag fick i alla fall bilagan som returnerades den 6 maj och igår var Radiomiren färdig, så idag skickades 580 Euro iväg. Stod dock inget i mitt mail att jag kunde göra det online..."We are pleased to inform you that your Panerai Luminor Marina has been safely received at our Service Center and is registered under reference XXXXXXX.
A detailed diagnosis of your timepiece has been performed, with an expert watchmaker assessing both the functional and aesthetical condition of your timepiece. Based on this thorough examination the attached cost estimate has been created for service. This document outlines the necessary interventions to bring your watch back to optimal functional condition, and may additionally propose optional aesthetical works or part replacements.
You can find this quotation on your Panerai account and accept it online on our website. You can also sign and return the attached document so that I can forward your reply to our watchmakers.
We look forward to your response and remain at your disposal should you have any queries relating to the estimate provided."
Så är där varken något på hemsidan eller attachment i mailet... känns rättså typiskt Panerai? skrattgråt-emoji
Bra valEfter GTG i GBG för några år sedan hade jag svårt att få ur 720 ur huvudet och ett sug skapades.
Förra året slog det till igen och efter en del funderande hittade jag 587, dock stillades behovet då jag hade bestämt mig för att sälja först. Det där med att få tummen ur var svårt.
Nytt år, nytt bröllop, suget slog till igen.
Hade knappt tid att vänta på nått, suget slog ut allt intelligent liv och sparbössan krossades för att inte hinna tänka klart.
587 är sååå läcker
587 är beställd och påväg
Livet är komplett (säkert i flera månader framöver).
Snyggt, men det är alldeles för få rafdiomir på gummi. Ett i beige, svart eller blått kan vara ett tilltufsat alternativ. Jag gillade att ha svart gummi på min 388.![]()
Börjar bli riktigt kär i min PAM720. Blev 100ggr bättre med detta bandet.
Snyggt, men det är alldeles för få rafdiomir på gummi. Ett i beige, svart eller blått kan vara ett tilltufsat alternativ. Jag gillade att ha svart gummi på min 388.
Tyvärr inte på armen, bara på klockan. Sista hålet var fortfarande för stort för mig, så kunde inte använda i praktiken, därav inga wristshotsSmått sugen på ett beige band till min 001. @TheSpeedyShutter har du bild på ”Artem PAM-style 24mm” när den sitter på?
Tack snällt för bilden. Ser jättetrevlig ut, dock lite ljusare än vad jag nog söker. Får leta vidare efter något lik nedan…. Tror hade suttit fint på sommaren med min vita gummi.Tyvärr inte på armen, bara på klockan. Sista hålet var fortfarande för stort för mig, så kunde inte använda i praktiken, därav inga wristshots
![]()
Exempelvis har Mays och Kyros varianter på den där, och Oleg /Hurricane13/ ... och säkert fler. En stil som är ganska vanlig bland de bra Panerai-bandmakarna.Tack snällt för bilden. Ser jättetrevlig ut, dock lite ljusare än vad jag nog söker. Får leta vidare efter något lik nedan…. Tror hade suttit fint på sommaren med min vita gummi.
(Bild lånad ifrån Google)
![]()
Tack för tipset. Ska kolla om det finns här på KS annars blir det utanför.Exempelvis har Mays och Kyros varianter på den där, och Oleg /Hurricane13/ ... och säkert fler. En stil som är ganska vanlig bland de bra Panerai-bandmakarna.
Jag tror att den bilden du postade är Thomas ... https://www.etsy.com/shop/thomasartisanstraps/ ... men jag är inte säker.Tack för tipset. Ska kolla om det finns här på KS annars blir det utanför.
Ser hemskt ut
Mycket välja mellanJag tror att den bilden du postade är Thomas ... https://www.etsy.com/shop/thomasartisanstraps/ ... men jag är inte säker.
Jag fullkomligt älskar wirelugs och lökkrona på Radiomir.PAM1385 en av klockorna jag använder mest.![]()