• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

372:an dominerar synfältet vad man än kastar in i mixen

IMG_9713.jpeg

IMG_9716.jpeg

Fin!
Bara nyfiken, hur många veckor var den iväg? Det vankas nog service på min 560 och vill bara få en indikation på hur lång servicetiden är.
Av två skäl är nog mitt svar mindre relevant för dig tyvärr. Dels servade jag över sommaren, dvs semesterperioden, och dels sitter en ETA-bas i min 061:a vilket innebär att Panerai Stockholm (Nymans) själva servar: 8-dagarsverket i din 560 är in-house vilket medför att den skickas till Panerai…

• Like
Reactions: r9t
Kul med lite nya bra släpp, tänker främst på 2025 och 5218. Men priserna äcklar mig. En ny 422 kostar idag 135.900kr! Det är inte bara Panerai, JLC är ännu värre! Samtidigt så är dom flesta släppen rent skräp imho. Blir bara trött och känner att jag tappar kärleken till Panerai mer och mer.

Den släpptes idag och några bekanta har redan skaffat den. Inte mina foton:

WhatsApp Image 2025-09-10 at 09.40.39.jpeg
1757513340215.png

Den är lite kul för det är 8-dagarsboetten, alltså den lite tunnare bettarini och platt glas, men det är inte ett 8-dagarsverk som sitter i. Sen är den ju kul för att den heter 5218, vilket är prefixet för alla gamla pre-vendome panerai.
åh nej! Jag som trodde det skulle vara kupat glas….

Ja men ändå... Jag läste någonstans att det stod "domed crystal". Men har nu sett videos på att det är det tråkiga platta.
Synd, för nu blev jag lite mindre pepp på den.

Det måste ju varit någon som var helt ute och seglade. Sedan första skvallret dök upp (privat visning av Panerai) så har vi vetat att den heter 5218, efter 5218-20x-serien av Pre-Vendôme-modeller, de första publika från Panerai alltså. Därmed är det gamla bettarini-stilen, absolut inte domglas alls (det är bara @LoveL somtror att det ska vara så ;-) ) ... så som sagt, någon snedseglade. Just den här är en homage på https://watchbase.com/panerai/pre-vendome/5218-202-a ...

... Jag undrar för övrigt hur framtiden ser ut med Panerais homager till sin tidigare period. Jag menar, den senaste heter ju då PAM 5218, och det är prefixet för alla Pre-V ... så om det görs någon mer sådan så kan den ju liksom inte heta 5219. :D

Många Pre-V. om inte alla beroende på hur man ser på det, har iofs en modern motsvarighet. Men inte med non-matching (visare/urtavla) så det kanske är det som de kommer fokusera på.

Det måste ju varit någon som var helt ute och seglade. Sedan första skvallret dök upp (privat visning av Panerai) så har vi vetat att den heter 5218, efter 5218-20x-serien av Pre-Vendôme-modeller, de första publika från Panerai alltså. Därmed är det gamla bettarini-stilen, absolut inte domglas alls (det är bara @LoveL somtror att det ska vara så ;-) ) ... så som sagt, någon snedseglade. Just den här är en homage på https://watchbase.com/panerai/pre-vendome/5218-202-a ...
Jamendetärjusåmycketsnyggare!! 😇😅😇

Är otroligt nöjd att äntligen äga en sub. 305:an känns ikonisk och just denna i kanonskick och fullset (förutom wellpapp lådan..) och helt i original (@mårt -inget glasbyte på denna, jag lovar!). Passar min 21cm handled perfekt och känns verkligen klippt och skuren!
Däremot har man inte så många 26mm band liggande. Så jag undrar om någon här har några roliga band till övers? 😇

Tillbaka
Topp