Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Av två skäl är nog mitt svar mindre relevant för dig tyvärr. Dels servade jag över sommaren, dvs semesterperioden, och dels sitter en ETA-bas i min 061:a vilket innebär att Panerai Stockholm (Nymans) själva servar: 8-dagarsverket i din 560 är in-house vilket medför att den skickas till Panerai…Fin!
Bara nyfiken, hur många veckor var den iväg? Det vankas nog service på min 560 och vill bara få en indikation på hur lång servicetiden är.
För Margarinkungen gick det på en månad, då var det en vattenskadad klocka. Det var i augustiFin!
Bara nyfiken, hur många veckor var den iväg? Det vankas nog service på min 560 och vill bara få en indikation på hur lång servicetiden är.
åh nej! Jag som trodde det skulle vara kupat glas….Den släpptes idag och några bekanta har redan skaffat den. Inte mina foton:
![]()
![]()
Den är lite kul för det är 8-dagarsboetten, alltså den lite tunnare bettarini och platt glas, men det är inte ett 8-dagarsverk som sitter i. Sen är den ju kul för att den heter 5218, vilket är prefixet för alla gamla pre-vendome panerai.
Allt bra med honom?För Margarinkungen gick det på en månad, då var det en vattenskadad klocka. Det var i augusti
Allt är bra med honom.Allt bra med honom?
Nej det är 2025.åh nej! Jag som trodde det skulle vara kupat glas….
Ja men ändå... Jag läste någonstans att det stod "domed crystal". Men har nu sett videos på att det är det tråkiga platta.Nej det är 2025.
Ja men ändå... Jag läste någonstans att det stod "domed crystal". Men har nu sett videos på att det är det tråkiga platta.
Synd, för nu blev jag lite mindre pepp på den.
Jamendetärjusåmycketsnyggare!!Det måste ju varit någon som var helt ute och seglade. Sedan första skvallret dök upp (privat visning av Panerai) så har vi vetat att den heter 5218, efter 5218-20x-serien av Pre-Vendôme-modeller, de första publika från Panerai alltså. Därmed är det gamla bettarini-stilen, absolut inte domglas alls (det är bara @LoveL somtror att det ska vara så ;-) ) ... så som sagt, någon snedseglade. Just den här är en homage på https://watchbase.com/panerai/pre-vendome/5218-202-a ...
Panna på utflykt i Adriatiska havet. ”King’s Landing” i bakgrunden
![]()
![]()
Ett brunt och ett grönt hajbandSkulle behöva något beige band till min panna. Har kört gummi hela våren och sommaren och känner att jag behöver något annat nu till höst/vinter som passar bra med stickat och skjortor.
Vad kan ni rekommendera för något?
![]()
Intressant. Svårt bara att se det framför mig, ser gärna en bild på det.Ett brunt och ett grönt hajband
Ser riktigt bra ut. Kanske tom snyggare än beigeFotar ju helt kass men hittade några på ett brunt.
![]()
![]()
Skulle behöva något beige band till min panna. Har kört gummi hela våren och sommaren och känner att jag behöver något annat nu till höst/vinter som passar bra med stickat och skjortor.
![]()
Mycket fint. Typ något sånt man är ute efter. snyggt även med brunt, blir nog svårt att bestämma sig.Det som mest liknar beige bland mina straps är ett ”74”, från Mays Berlin. Fantastiskt välgjort.
![]()
Franskt ammoSkulle behöva något beige band till min panna. Har kört gummi hela våren och sommaren och känner att jag behöver något annat nu till höst/vinter som passar bra med stickat och skjortor.
![]()
MumsFranskt ammo![]()
Man bestämmer sig inte på riktigt med band till Pannor. Det slutar ändå med att man har ett av varjeMycket fint. Typ något sånt man är ute efter. snyggt även med brunt, blir nog svårt att bestämma sig.
Typisk Paneraisjukan.... Försöker undvika beslutsångest varje gång man ska använda denMan bestämmer sig inte på riktigt med band till Pannor. Det slutar ändå med att man har ett av varje![]()