• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fikadags!
IMG_9742.jpeg

Har varit inne på att införskaffa min första Panerai ett tag nu, kikat på flera olika modeller men har nog landat i att PAM01272 hade passat mig bäst. Vad har ni experter för åsikter?
Hiss/diss? :)

Såg ett en av våra MD:ar i en marknad rockar Panerai. En vittavlad dessutom. Någon som har en gisning på vilken det kan vara? Ser ut som en bettarini, lite fautina på visarna?
1759748788309.png
Det finns inte så mycket vittavlat med sådana visare. Det är en bettarini ja, inte 1950. Det ser också ut som att det är en sekundvisare där. Och det i kombination med just det armbandet ger att det är en 660.

1759750878452.png

Det finns inte så mycket vittavlat med sådana visare. Det är en bettarini ja, inte 1950. Det ser också ut som att det är en sekundvisare där. Och det i kombination med just det armbandet ger att det är en 660.

1759750878452.png

Bra spanat! Kan det nog absolut vara :) börjar misstänka att det är någon bland våra MD:ar som är klocknörd och influerar de andra. Utav 27st MD:ar vet jag nu att 3st har Panerai vilket känns lite orimligt mycket :D jag gillar't!

Bra spanat! Kan det nog absolut vara :) börjar misstänka att det är någon bland våra MD:ar som är klocknörd och influerar de andra. Utav 27st MD:ar vet jag nu att 3st har Panerai vilket känns lite orimligt mycket :D jag gillar't!
Kul! Fast om man ska vara petig är det väl inte nörderi på riktigt om man har på originalbandet? 😜

1759750878452.png
Vad är det för skillnad på 660 och 778? Tycker att de ser identiska ut 🤔

Vad är det för skillnad på 660 och 778? Tycker att de ser identiska ut 🤔
Just ja, det kan vara 778 också, det har du rätt i.

Skillnaden är att 778 har snaplock-boetten, dvs. lägre WR.

Edit: Haha, det verkar 660 också ha. Skillnaden är urverket, tror jag då. Jag säger tror för jag vet fan inte. :) Ser ut att sitta ett OP i 660 och ett P. i 778.

Hej, kul och se bilder ni delar! Jag ska snart köpa min andra panna...
Detta har säkert nämnts tidigare... men! Jag sitter och tittar på en Submersible 42mm. Efter en titt på några reviews på youtube så märkte jag att bezeln sitter lite löst och har ett litet "wiggle" om man rör den fram och tillbaka. Var det fel på den klockan jag såg eller skall det vara så på en Submersible 42mm? Ni som äger klockan kanske kan bekräfta om så är fallet? Jag vore tacksam för svar.

Detta har säkert nämnts tidigare... men! Jag sitter och tittar på en Submersible 42mm. Efter en titt på några reviews på youtube så märkte jag att bezeln sitter lite löst och har ett litet "wiggle" om man rör den fram och tillbaka. Var det fel på den klockan jag såg eller skall det vara så på en Submersible 42mm? Ni som äger klockan kanske kan bekräfta om så är fallet? Jag vore tacksam för svar.
Nu har jag inte ägt en (märkligt att jag då svarar)… men har läst om flera här på KS som upplever samma och att den inte känns lika premium som många andra vridningar. Tycker mig även se på många bilder att den inte linjerar perfekt vilket är lite B.

Det ska vara så. Personligen gillar jag känslan och ljudet väldigt mycket. Superlätt att vrida, med tydliga och säkra klick. Av alla klockor jag ägt/äger så är det vridningen på Submersible den jag vrider på mest.

Tillbaka
Topp