Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul!Har varit inne på att införskaffa min första Panerai ett tag nu, kikat på flera olika modeller men har nog landat i att PAM01272 hade passat mig bäst. Vad har ni experter för åsikter?
Hiss/diss?![]()
Om det passar dig bäst, have fun. Det är inte en traditionell panna.Har varit inne på att införskaffa min första Panerai ett tag nu, kikat på flera olika modeller men har nog landat i att PAM01272 hade passat mig bäst. Vad har ni experter för åsikter?
Hiss/diss?![]()
Otroligt finEfter tre tidigare pannor har jag hittat hem med 233
![]()
Ansvarsfullt av dig att vänta med wristshoten till rött ljus iaf!Farligt o köra. Fastnar hela tiden med blicken på armen..
![]()
Eller hur!Ansvarsfullt av dig att vänta med wristshoten till rött ljus iaf!
Med den på armen förstår man!Farligt o köra. Fastnar hela tiden med blicken på armen..
![]()
Det finns inte så mycket vittavlat med sådana visare. Det är en bettarini ja, inte 1950. Det ser också ut som att det är en sekundvisare där. Och det i kombination med just det armbandet ger att det är en 660.Såg ett en av våra MD:ar i en marknad rockar Panerai. En vittavlad dessutom. Någon som har en gisning på vilken det kan vara? Ser ut som en bettarini, lite fautina på visarna?
![]()
Det finns inte så mycket vittavlat med sådana visare. Det är en bettarini ja, inte 1950. Det ser också ut som att det är en sekundvisare där. Och det i kombination med just det armbandet ger att det är en 660.
![]()
Kul! Fast om man ska vara petig är det väl inte nörderi på riktigt om man har på originalbandet?Bra spanat! Kan det nog absolut varabörjar misstänka att det är någon bland våra MD:ar som är klocknörd och influerar de andra. Utav 27st MD:ar vet jag nu att 3st har Panerai vilket känns lite orimligt mycket
jag gillar't!
Vad är det för skillnad på 660 och 778? Tycker att de ser identiska utDet finns inte så mycket vittavlat med sådana visare. Det är en bettarini ja, inte 1950. Det ser också ut som att det är en sekundvisare där. Och det i kombination med just det armbandet ger att det är en 660.
![]()
EXAKT vad jag tänkte säga!Kul! Fast om man ska vara petig är det väl inte nörderi på riktigt om man har på originalbandet?![]()
Just ja, det kan vara 778 också, det har du rätt i.Vad är det för skillnad på 660 och 778? Tycker att de ser identiska ut![]()
Nu har jag inte ägt en (märkligt att jag då svarar)… men har läst om flera här på KS som upplever samma och att den inte känns lika premium som många andra vridningar. Tycker mig även se på många bilder att den inte linjerar perfekt vilket är lite B.Hej, kul och se bilder ni delar! Jag ska snart köpa min andra panna...
Detta har säkert nämnts tidigare... men! Jag sitter och tittar på en Submersible 42mm. Efter en titt på några reviews på youtube så märkte jag att bezeln sitter lite löst och har ett litet "wiggle" om man rör den fram och tillbaka. Var det fel på den klockan jag såg eller skall det vara så på en Submersible 42mm? Ni som äger klockan kanske kan bekräfta om så är fallet? Jag vore tacksam för svar.
Det ska vara så. Personligen gillar jag känslan och ljudet väldigt mycket. Superlätt att vrida, med tydliga och säkra klick. Av alla klockor jag ägt/äger så är det vridningen på Submersible den jag vrider på mest.Hej, kul och se bilder ni delar! Jag ska snart köpa min andra panna...
Detta har säkert nämnts tidigare... men! Jag sitter och tittar på en Submersible 42mm. Efter en titt på några reviews på youtube så märkte jag att bezeln sitter lite löst och har ett litet "wiggle" om man rör den fram och tillbaka. Var det fel på den klockan jag såg eller skall det vara så på en Submersible 42mm? Ni som äger klockan kanske kan bekräfta om så är fallet? Jag vore tacksam för svar.
Okej, tack! Jävligt schysst ljud på videon därDet ska vara så. Personligen gillar jag känslan och ljudet väldigt mycket. Superlätt att vrida, med tydliga och säkra klick. Av alla klockor jag ägt/äger så är det vridningen på Submersible den jag vrider på mest.
Coolt band på den! Bra comboÖnskar lite mer speed på portföljen så att man kan slå till på en 3e panna, kanske en 911 men 422 får duga tills dess![]()
Tjenare lillbrorsan!PAM 682..
![]()