• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 45 26.3%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.2%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.0%

  • Totala väljare
    171

cRw

Omega
Ahhh då hade jag tur! Förstklassig service och väldigt snabba... Kan kanske bero på att "taxin" jag kom med va gul med blåa lampor på taket...

Från d ena till d andra, hur vattentät kan man räkna med att GMT'n är eller kan man inte räkna med d alls?
 

Andy McB

Rolex
Ahhh då hade jag tur! Förstklassig service och väldigt snabba... Kan kanske bero på att "taxin" jag kom med va gul med blåa lampor på taket...

Från d ena till d andra, hur vattentät kan man räkna med att GMT'n är eller kan man inte räkna med d alls?
Ska prova sätta saftblandare på bilen nästa gång jag ska dit.
Gmt'n är testad under vatten men inte mer än så. Jag hade iaf testat och bada med den, men om det är vettigt eller ej kan jag inte svara på.
 
  • Like
Reactions: cRw

Morotsmannen

Panerai
image.jpeg
Sommarkläder på gmtn
 

MariaE

Panerai
Finns det några fler krispigt blåa Zodiacs där ute? Släng upp lite bilder så jag kan komma till ro. Blått är ganska trevligt har jag insett.

@Andy McB finns det några helvita wolfar eller sjödrakar? Kanske vitt originalgummi?
 

Andy McB

Rolex
Den där är lite lurig.
Det är nån 70-tals kronograf instoppad i ett Sea Dragon case. Inte vintage helt och hållet alltså.
 

Hans Beck

Cartier
Tack! Tycker själv att siffrorna ser lite ditmålade ut. Hittar ingen vintage zodiac på bildgoogle som ser likadan ut. Frågan är om man vågar lägga dom pengarna? Kanske värt om det är ett äkta valjoux?

Han skriver " ZODIAC MOVEMENT, ZODIAC SIGN ON DIAL, REPAINTED DIAL, CALIBER. VALJOUX 7733"

Repainted dial förklarar ju en del.
 
Senast ändrad:

PJW

Audemars
2-Faktor
Tack! Tycker själv att siffrorna ser lite ditmålade ut. Hittar ingen vintage zodiac på bildgoogle som ser likadan ut. Frågan är om man vågar lägga dom pengarna? Kanske värt om det är ett äkta valjoux?
Står i annonsen att tavlan är ommålad, och som @Andy McB mycket riktigt konstaterar är det en skön franken. Dock rolig, jag gillar den!
 
Topp