• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 54 31.4%

  • Totala väljare
    172
Haha!
Har massa olika kombos.. De flesta innehåller dock svart tavla förutom några avstickare..
Typ denna...
Haha!
Har massa olika kombos.. De flesta innehåller dock svart tavla förutom några avstickare..
.... Typ denna.

FullSizeRender-17.jpg
 
Den med gula visare kanske. Visarna kanske borde vara svarta eller.alltså dom stora.?
Klart du ska ha den.
Det satt svarta visare på den först, har låtit ändra till denna kombon istället.De svarta visarna var rätt svåra att se när mörkret faller på.. Coolt men lurigt att se tiden :)
Men det går att fixa med svarta visare om du vill ha det.
 
  • Like
Reactions: cRw
Har en Zodiac Sea Ghost, på tavlan är det märk med 100m men den har ingen skruvarna. Utan man drar bara ut den, vågar man bada med den i sommar?
 
Måste tänka lite utanför boxen (söderförort) ;) en solig dag på kontinenten en snabb GT-vagn från 60-talets mitt, läderhandskar med hål i och en GMT på armen för att hålla koll på tiden runt Greenwich och då blir d inte mer rätt med ett racingläder :). Hepp!
Helt rätt tänkt.

Eller kort och gott: Det som är snyggt funkar! Punkt!!
 
  • Like
Reactions: cRw
Måste tänka lite utanför boxen (söderförort) ;) en solig dag på kontinenten en snabb GT-vagn från 60-talets mitt, läderhandskar med hål i och en GMT på armen för att hålla koll på tiden runt Greenwich och då blir d inte mer rätt med ett racingläder :). Hepp!
Ockhej missat det trodde gmt,N var gjord för flygplanspersonal för att hålla koll på två tider.
 
Tillbaka
Topp