Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är ibland snygg, ibland ful med konstiga proportioner, men jag har bara sett bilder och är dessutom påverkad av alkohol just nu, måste provas nyktert med andra ordSnyggast!!!!
Spelar ingen roll vad du säger Eric. Just nu finns ingen bättre.
![]()
Nix, rakt igenom fantastisk. MEN får man bara ta en med in i himlen vinner Compressorn med en noslängd. Säger det någorlunda neutralt då @Peter K äger en Compressor och jag en (eller två) Skin...Den är ibland snygg, ibland ful med konstiga proportioner, men jag har bara sett bilder och är dessutom påverkad av alkohol just nu, måste provas nyktert med andra ord
Lättast är att ladda en stund i solen eller med uv-lampa/ficklampa och sen bara dyka in i ett mörkt utrymme och kolla resultatet. Har man dessutom någon annan klocka till hands med erkänt bra lume (Seiko, Omega etc) blir det intressant att jämföra. Förutom hur starkt det lyser är det även stor skillnad på hur snabbt det mattas av. Den svåra biten, tycker jag, är att lyckas fotografera på nära håll utan att det blir suddigt. Det finns inga fasta parametrar utan det blir mer en samlad, subjektiv bedömning av lumen som landar i ett högst svävande betyg som "kass", "helt ok", "grym" eller något liknande...L
Låt oss testa. Ge mig en kort instruktion hur jag ska gå till väga/värdera.
Och ja, den är underbar på båda sina länkar.
Spot on!#matchalumen
![]()
Vilken jävla bloodhound man är. Nej från Fossil Sverige blir ja via ny kontakt i USA. Snart är klockan som ny![]()
Minns du den här @Eric Jajjamensan P ?
Jag krossade glaset för 2,5 år sen och beklagade mig här för ca 2 år sen. Var då så irriterad på glaset så jag la den i en låda och idag när någon gillade bilden på den så hade irritationen släppt
Hur stora är chanserna att hitta ett glas till en ZO4000?
Snyggt. Faen Andy! Har snålfrabror kostat på sig skinnato? Stiligt värre.Utlovade för ett tag sen något utöver det vanliga... Och eftersom det nu postas rätt mkt nytt passar det det ju bra att bryta av med något från early 2000... Zodiac Calame Sport Chrono, med den underbara blå tavlan. Fantastisk!!
![]()
![]()
Har ju ingen zodiac att flasha upp...
Köp de då!Har ju ingen zodiac att flasha upp...
Denna skönhet?Vad kostar den du just postade ? Den med grön bezel
Jepp! Nu jävlar! Galet jäkla snyggSnyggt. Faen Andy! Har snålfrabror kostat på sig skinnato? Stiligt värre.
Som att bromsa en lastbil genom att hålla i kofångaren och trycka ner hälarna... Dömt att misslyckas. Jag ger dig 10 dagar.Jepp! Nu jävlar! Galet jäkla snygg
Hoppas kunna stilla flippar-dampen..![]()
Den där kan ju vara värd en lusentapp!Denna skönhet?![]()
PffftDen där kan ju vara värd en lusentapp!
Klass!Utlovade för ett tag sen något utöver det vanliga... Och eftersom det nu postas rätt mkt nytt passar det det ju bra att bryta av med något från early 2000... Zodiac Calame Sport Chrono, med den underbara blå tavlan. Fantastisk!!
![]()
![]()
Låter som en utmaning...Som att bromsa en lastbil genom att hålla i kofångaren och trycka ner hälarna... Dömt att misslyckas. Jag ger dig 10 dagar.