• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170
Den enda i sitt slag...
upa5emy2.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
ÄNNU EN STOR DAG FÖR ZODIACRÖRELSEN

Äntligen tänker ni, eller kanske; fan vad lite vatten det krävs på en så pass stor kvarn. Nu rör det på sig igen. Ytterligare avancemang för denna ideologi. Det är ju vi mot dom. Och vi blev precis ännu mycket större och bättre. För det första så kan jag stolt bekräfta att denna tråd har åtminstonde en läsare och nu vid sidan av mig själv. Vi har även indicier på en obekräftad smygläsare och det handlar alltså om en explosion av intresse och engagemang mätt i procent. Allt om detta här: http://www.klocksnack.se/threads/tråd-20-000.20218/page-2#post-398353

Vid sidan av detta tidigare förutspådda giant leap i klockevolutionen så vill jag delge ett mail jag fick igår. Det är ett bra sätt för mig att förhärliga mig själv och dessutom bevisa att bland annat Oris och Citizen är underställda Zodiac. Läs själva. Tveklösa bevis presenteras ju. Och jag har inte ens hittat på mailet själv. Och klockan det handlar om är den underbara Desert Master ZO7005-7004. Världens snyggaste klocka.

"Hej Eric! Hämtade ut ett synnerligen väl inslaget paket igår, och sannerligen! Jultomten kom tidigt i år:) Har känt och klämt, bytt band och länk fram och tillbaka, beundrat den i olika ljus och miljöer:) Domen lyder: jag älskar den! Har bla en Oris-dykare, en Aqualand etc och denna är ett underbart komplement till samlingen med sin "dressiga" stil på läder:) Djupet som det välvda glaset ger, med den härliga urtavlan gör att jag kollar tiden jämt! Tycker mycket om den, som det känns nu vill jag aldrig skiljas från mitt nya favoritur:) Fick ett habegär av olika läder att byta mellan, finns det nya att klicka hem och i så fall var? Eller är det Ebay som gäller, har du något tips månntro? Tusen tack för en ytterligt vacker klocka, och tack för att du lät en urmakare ge den kärlek och omtanke innan den landade hos mig:) Dessutom välpaketerat emballage, den färdades tryggt ända hem till mig:)
Mvh M****** W"

Jag killen är givetvis ett geni och är nu i trygg hemmahamn. Och vem vill inte vara här? Vem vill inte vara del i det manliga, sexistiska kamrateriet vi så ömt värnar om. Drömmen ni började nära när ni såg Fight Club för första gången är förverkligad! Frågan är besvarad. Vart kan jag vända mig och bara vara hombre. Lukta konstigt och alltid relatera till sex och sprit. Stå för att våga vara mentalt outvecklad och socialt oförsiktig. HÄR för sjutton. Och nästa alla är välkomna. Inte du RicVin. Å inte du heller Denke.

Vi sidan av all denna förbluffande success så har jag en sista framgångssaga. Det är som vanligt tack vare en idiot i Italen som man gör sina bästa affärer. Jag var helt övertygad om att jag köpt en brun Sea Dragon Chrono. Usla bilder och obefintlig beskrivning, ungefär "den är brun". Den Bruna modellen står svagt i pris och är svåra att göra sig av med (konstigt nog). Så allt detta gör att budgivningen blir pinsamt dålig. Men det var ändå en ordentlig chansning med tanke på att bilderna lika gärna kunde föreställa en Alban på en gris. När klockan väl kommer till mig så är det den enda Sea Dragon Chronon jag inte ägt. Den svåraste av dem alla. Den grå. Graalen. Den omöjliga. I nyskick!!!

mu7agyha.jpg


Jag ni förstår säker inte själva, men lita på mig. Det är en jääääävlig bra dag i rörelsens liv.
Så vad blir nästa steg. Utropa självstyre för tråden!? Ta över Nässjö. Tja vad vet jag, men spännande blir det. Allt pekar åt samma håll. Världsherravälde!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Senast ändrad:

Jonte73

Audemars
Jaha hej alla zodiacer !
Då får man krypa till korset tillslut.
Efter att ha hovrat i tråden ett bra tag blev jag tvungen att slå till.
Zodiackungen själv hjälpte till med att få fram precis den klocka jag ville ha, inte till mig själv utan till........... frugan ;)

Karln har tom ordnat fram ett mesh som inte är av denna värld !
Det är som gjort för klockan och passar frugans handled som en smäck, tack för det Erik.

Nåväl kolla in denna, en 41 mm v-wolf som gjord för sjölivet, den kommer märkas i sommar ute på de lokala vattenhålen i skärgårn. Ok här är den.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Fredde

Breitling
Bidrar till tråden och förhoppningsvis hypen till detta fantastiska klockmärke med två nyfunna favoriter. Inledningsvis Zodiac Sea Dragon med blå urtavla och racingstrap, klockan som osar stilsäkerhet. Inbjuder till fantasier om muskelbilar och bilhandskar i kalvskinn.
Beundra
image.jpg

Sommarens tungviktare är Zodiac V-Wolf, en stekhet dykare som kommer framkalla skälvningar hos pöbeln på stadens uteserveringar. Maffig.
image.jpg

Tack till Erik "jajjamensan P för god affär. Förhoppningsvis blir det fler.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    168.5 KB · Visningar: 118

Jonte73

Audemars
Bidrar till tråden och förhoppningsvis hypen till detta fantastiska klockmärke med två nyfunna favoriter. Inledningsvis Zodiac Sea Dragon med blå urtavla och racingstrap, klockan som osar stilsäkerhet. Inbjuder till fantasier om muskelbilar och bilhandskar i kalvskinn.
Beundra
image.jpg

Sommarens tungviktare är Zodiac V-Wolf, en stekhet dykare som kommer framkalla skälvningar hos pöbeln på stadens uteserveringar. Maffig.
image.jpg

Tack till Erik "jajjamensan P för god affär. Förhoppningsvis blir det fler.
Hahaha snyggt brorsan och välkommen till galenskapen !

Hur faan blir det när vi borstar tillsammans på de vid stunden närmaste vattenhålen ?
Pöbeln må vika undan ! ;)
 
Topp