• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Arvaker

Cartier
D273E8BF-BF6B-4C02-A9A0-B59F15B52749.jpeg
A385C866-D35C-4F0E-AED6-711AD9341620.jpeg
53A66366-C6D8-4ECA-8C88-055E5F33DDCE.jpeg
15C5D5A6-30D9-429C-9138-4938079BD10C.jpeg

Corona-drömmar?
Helt utarbetade föll jag igår ned i soffan och försökte ‘koppla av’ med en mix av nyheter och Netflix. Jag måste ha slumrat till mitt i ‘The Midnight Gospel’, för helt plötsligt dök Bröderna Dahl upp i sin kanot, och behövde ha med mig till Blå Lagunen. Min avlägsna släkting Gösta hade försvunnit på expedition, men ingen visste sedan när, inte ens han själv, då han dolde klockan innanför rocken. Donal Trump försökte ge hydroxychlorokine som proviant, men jag mindes effekterna av lariam när jag var på Borneo, och inte sov på 9 dagar pga de molekylära effekterna, och blev rånad på min ryggsäck i djungeln av en orangutang, och dess innehåll, bla ett paket från en viss avlägsen släkting. Och var det redan dags att lägga sig? Som tur var protesterade jag så högt att jag vaknade!
Men, vart har min släkting Gösta tagit vägen? Och kommer jag någonsin få tillbaka mitt paket?
3FC800EA-E4B5-4C65-B216-EC3941B77C09.jpeg
 
D273E8BF-BF6B-4C02-A9A0-B59F15B52749.jpeg
A385C866-D35C-4F0E-AED6-711AD9341620.jpeg
53A66366-C6D8-4ECA-8C88-055E5F33DDCE.jpeg
15C5D5A6-30D9-429C-9138-4938079BD10C.jpeg

Corona-drömmar?
Helt utarbetade föll jag igår ned i soffan och försökte ‘koppla av’ med en mix av nyheter och Netflix. Jag måste ha slumrat till mitt i ‘The Midnight Gospel’, för helt plötsligt dök Bröderna Dahl upp i sin kanot, och behövde ha med mig till Blå Lagunen. Min avlägsna släkting Gösta hade försvunnit på expedition, men ingen visste sedan när, inte ens han själv, då han dolde klockan innanför rocken. Donal Trump försökte ge hydroxychlorokine som proviant, men jag mindes effekterna av lariam när jag var på Borneo, och inte sov på 9 dagar pga de molekylära effekterna, och blev rånad på min ryggsäck i djungeln av en orangutang, och dess innehåll, bla ett paket från en viss avlägsen släkting. Och var det redan dags att lägga sig? Som tur var protesterade jag så högt att jag vaknade!
Men, vart har min släkting Gösta tagit vägen? Och kommer jag någonsin få tillbaka mitt paket?
3FC800EA-E4B5-4C65-B216-EC3941B77C09.jpeg
Ha, ha, ha
Vilken tripp!
 

Olsson

Cartier
Riktigt härlig fart på tråden senaste tiden, det är underbart! :)

Har blivit dags för batteribyte i både min V-Wolf och i min bagatell. Har inte gjort det tidigare, så frågar experterna i tråden. Är det svårt att fixa själv, behöver man något speciellt verktyg?

Är det något specifikt batteri i, kanske olika i modellerna, och något tips på var man kan köpa batterier enklast?

Trevlig kväll Zodies! :)

upload_2020-5-20_17-54-45.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Riktigt härlig fart på tråden senaste tiden, det är underbart! :)

Har blivit dags för batteribyte i både min V-Wolf och i min bagatell. Har inte gjort det tidigare, så frågar experterna i tråden. Är det svårt att fixa själv, behöver man något speciellt verktyg?

Är det något specifikt batteri i, kanske olika i modellerna, och något tips på var man kan köpa batterier enklast?

Trevlig kväll Zodies! :)

upload_2020-5-20_17-54-45.jpeg

Vill minnas att det sitter renata 371 (eller motsvarade) i v-wolfen.
Men kolla för säkerhets skull, du ska ju ändå öppna den.
Allt du behöver är en boettöppnare och en liten mejsel. Jag har en mkt enkel boettöppnare, tycker det är smidigast.

Batteri köper du på batterilagret.se, dom har lokala butiker på många ställen... bland annat här i Uppsala. Typ alla klockbatterier 19 kr.
 

Olsson

Cartier
Vill minnas att det sitter renata 371 (eller motsvarade) i v-wolfen.
Men kolla för säkerhets skull, du ska ju ändå öppna den.
Allt du behöver är en boettöppnare och en liten mejsel. Jag har en mkt enkel boettöppnare, tycker det är smidigast.

Batteri köper du på batterilagret.se, dom har lokala butiker på många ställen... bland annat här i Uppsala. Typ alla klockbatterier 19 kr.

Perfekt, ska fixa och styra upp det. Stort tack för hjälpen Jonas! :)
 
Topp