Ja, den är inte alls dum. Annorlunda.Väldigt trevlig!
Vet att några på forumet har använt ord som världens vackraste klocka.
Vem är jag att säga emot dom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den är inte alls dum. Annorlunda.Väldigt trevlig!
Jävlar va trevlig. Vad får man ge för en sådan?Hämtade precis hem denna godingen
Snyggt fångat. Burt Reynolds (och jag är) skulle bli grön av avundDen knep jag efter att ha missat samma ex senaste två gångerna. Magiska dimensioner!
Snygg! Min hälsar!Den knep jag efter att ha missat samma ex senaste två gångerna. Magiska dimensioner!
Magiskt!! Får erkänna att jag personligen inte är något större fan av presidentlänkar. Min kommer bo på rivet, gummi, nato och läder. Bubblan känns också helt rätt och framhäver vintagekänslan jag är ute efter.Snygg! Min hälsar!
(Nu behöver du bara ta bort datumbubblan och slänga på en presidentlänk för att få den perfekta klockan!)
Så klart ska du köra på det du tycker passar bäst!Magiskt!! Får erkänna att jag personligen inte är något större fan av presidentlänkar. Min kommer bo på rivet, gummi, nato och läder. Bubblan känns också helt rätt och framhäver vintagekänslan jag är ute efter.
Min är ref 806.22.06. Tror att det bara finns en referens på denna? Har du samma eller annat?Vilken ref har din? Är ju rätt mycket som skiljer dom åt, antar att din är en nyare variant? Print på tavlan, lysmassa, visare, material/finish i vridringsinlägg och rehaut (din stål, guld på den jag har) diffar. Skitfin är den iaf! Vet inte vilken jag föredrar..
Skitfin verkligen.. Ja kanske att min tavla är mer härjad av sol osv, men visarna är inte heller samma. Min gmt-triangel ser betydligt större ut. Lumen på mina går också ut i en spets medans dina är avskurna. Spännande att det bara finns en ref men en hel del skillnader. Ska kontakta zodiac på kul och se om man får något vettigt svar.Så klart ska du köra på det du tycker passar bäst!
Min är ref 806.22.06. Tror att det bara finns en referens på denna? Har du samma eller annat?
Ja, på bild verkar det skilja en del, men det är ju inte alltid så i verkligheten (t ex ser ju färgen på tavlan på min ganska olika ut på nedanstående bilder). Hade faktiskt inte koll på att de fanns med guldrehaut, men det är ju mer passande till vridringsinsertet.
Skillnaderna kan naturligtvis bero på ålder och användning också, min köpte jag som NOS för några år sedan. Tack för berömmet av klockan, jag är jättenöjd med den (men nu vill jag ju ha guldrehaut!). Din är också riktigt fin, enjoy!
Skitfin verkligen.. Ja kanske att min tavla är mer härjad av sol osv, men visarna är inte heller samma. Min gmt-triangel ser betydligt större ut. Lumen på mina går också ut i en spets medans dina är avskurna. Spännande att det bara finns en ref men en hel del skillnader. Ska kontakta zodiac på kul och se om man får något vettigt svar.
Jo det vet jag men tänkte att som sannolikt fått ta över rättigheter/historik/dokumentation från tidigate produktioner, men det kanske är naivt.Det kan du glömma... 2 ägare och en konkurs sen den där tillverkades.
Jag har haft pepsi-varianten och den fanns också i olika versioner trots samma ref.
Hahaha!!Fyfaan jag kräks! Tar inte någon forumpatron eller Propagandaminister bort den här skittråden så kommer jag aldrig posta ngt mer i den eviga dagensklocktråd!.... Visst f.n det gör jag ju inte..
Eric, drick inte ngt mer av den där taskiga Grappan. Fan vet vad du köper för konkurslager av klockor nästa gång..
Jo det vet jag men tänkte att som sannolikt fått ta över rättigheter/historik/dokumentation från tidigate produktioner, men det kanske är naivt.
Ganska spännande det här, kollar man på insta hittar jag ingen med samma index och visare som vi har, där är det mercedes och rolex-index som gäller. Ser också ut som att det guldiga och bruna på vridringen är omvänt.Så klart ska du köra på det du tycker passar bäst!
Min är ref 806.22.06. Tror att det bara finns en referens på denna? Har du samma eller annat?
Ja, på bild verkar det skilja en del, men det är ju inte alltid så i verkligheten (t ex ser ju färgen på tavlan på min ganska olika ut på nedanstående bilder). Hade faktiskt inte koll på att de fanns med guldrehaut, men det är ju mer passande till vridringsinsertet.
Skillnaderna kan naturligtvis bero på ålder och användning också, min köpte jag som NOS för några år sedan. Tack för berömmet av klockan, jag är jättenöjd med den (men nu vill jag ju ha guldrehaut!). Din är också riktigt fin, enjoy!
Ja, de är helt klart vanligare med mercedes-visare och runda index. Fick leta ett bra tag innan jag hittade en utan mercedes-visare (som jag har extremt svårt för), bara en bonus att index på våra är snyggare än de runda. Hade inte tänkt på det där med det omvända vridringsinsertet, bra spanat!Ganska spännande det här, kollar man på insta hittar jag ingen med samma index och visare som vi har, där är det mercedes och rolex-index som gäller. Ser också ut som att det guldiga och bruna på vridringen är omvänt.
Så många varianter.. Helt klart sämre med 40mm i mina ögon dock. Tavlan och vridringen ser mer ut som min, fast visarna som din.Ja, de är helt klart vanligare med mercedes-visare och runda index. Fick leta ett bra tag innan jag hittade en utan mercedes-visare (som jag har extremt svårt för), bara en bonus att index på våra är snyggare än de runda. Hade inte tänkt på det där med det omvända vridringsinsertet, bra spanat!
Även om de är ovanliga med snygg timvisare så finns de där ute, t ex här:
Jag tror att det är så att dessa bara finns i en storlek? Vridringen är 40mm och boetten 38mm, därav olika storleksangivelser...Så många varianter.. Helt klart sämre med 40mm i mina ögon dock. Tavlan och vridringen ser mer ut som min, fast visarna som din.
Inte heller ett fan av runda index och mercedes, 90% av charmen försvinner direkt.
Ah såklart.. Helt klart rörig modell, inte sämre för det dock!Jag tror att det är så att dessa bara finns i en storlek? Vridringen är 40mm och boetten 38mm, därav olika storleksangivelser...
Verkar f.ö. finnas fler ref.nr. till root beer-varianten...rörigt...
Hiss! Gör sig bra på den där tycker jag.Jubilee på. Hiss/diss? Kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte…
Riktigt bekväm länk det där, och snygg! Kör på den.Jubilee på. Hiss/diss? Kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte…
Klart den förtjänar att leva och användas. Så ingen mer låda iaf. Red dot är coolt.Hittad i en ångestlåda. Inköpt 2016 i kanonskick. Tappad i klinkergolv på fyllan sannolikt i Budapest ca 2018. Nu med lös bom och ett hål i lumen. Tillbaka i ångestlådan, sälja eller urmakaren?