• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 54 31.4%

  • Totala väljare
    172
Hämtade precis hem denna godingen
IMG_7584.jpeg
 
Såg en root beer till salu på köp & sälj häromdagen, WOW! Vad snabbt den sålde. Kul att intresset för Zodiac är så stort! Synd att jag inte ens hann reagera… Om någon sitter på en och (mot all förmodan) har tröttnat på den så hör av er.
 

Bilagor

  • IMG_7625.jpeg
    IMG_7625.jpeg
    656.1 KB · Visningar: 5
Snygg!🙂 Min hälsar!
(Nu behöver du bara ta bort datumbubblan och slänga på en presidentlänk för att få den perfekta klockan!😉)
20240907_100935.jpg
Magiskt!! Får erkänna att jag personligen inte är något större fan av presidentlänkar. Min kommer bo på rivet, gummi, nato och läder. Bubblan känns också helt rätt och framhäver vintagekänslan jag är ute efter.

Vilken ref har din? Är ju rätt mycket som skiljer dom åt, antar att din är en nyare variant? Print på tavlan, lysmassa, visare, material/finish i vridringsinlägg och rehaut (din stål, guld på den jag har) diffar. Skitfin är den iaf! Vet inte vilken jag föredrar..
 
Magiskt!! Får erkänna att jag personligen inte är något större fan av presidentlänkar. Min kommer bo på rivet, gummi, nato och läder. Bubblan känns också helt rätt och framhäver vintagekänslan jag är ute efter.
Så klart ska du köra på det du tycker passar bäst!
Vilken ref har din? Är ju rätt mycket som skiljer dom åt, antar att din är en nyare variant? Print på tavlan, lysmassa, visare, material/finish i vridringsinlägg och rehaut (din stål, guld på den jag har) diffar. Skitfin är den iaf! Vet inte vilken jag föredrar..
Min är ref 806.22.06. Tror att det bara finns en referens på denna? Har du samma eller annat?
Ja, på bild verkar det skilja en del, men det är ju inte alltid så i verkligheten (t ex ser ju färgen på tavlan på min ganska olika ut på nedanstående bilder). Hade faktiskt inte koll på att de fanns med guldrehaut, men det är ju mer passande till vridringsinsertet.

Skillnaderna kan naturligtvis bero på ålder och användning också, min köpte jag som NOS för några år sedan. Tack för berömmet av klockan, jag är jättenöjd med den (men nu vill jag ju ha guldrehaut!😀). Din är också riktigt fin, enjoy!🙂

20220510_140947-mmko-jpg.2053252

20220918_101038xt-jpg.2149440
 
Så klart ska du köra på det du tycker passar bäst!

Min är ref 806.22.06. Tror att det bara finns en referens på denna? Har du samma eller annat?
Ja, på bild verkar det skilja en del, men det är ju inte alltid så i verkligheten (t ex ser ju färgen på tavlan på min ganska olika ut på nedanstående bilder). Hade faktiskt inte koll på att de fanns med guldrehaut, men det är ju mer passande till vridringsinsertet.

Skillnaderna kan naturligtvis bero på ålder och användning också, min köpte jag som NOS för några år sedan. Tack för berömmet av klockan, jag är jättenöjd med den (men nu vill jag ju ha guldrehaut!😀). Din är också riktigt fin, enjoy!🙂

20220510_140947-mmko-jpg.2053252

20220918_101038xt-jpg.2149440
Skitfin verkligen.. Ja kanske att min tavla är mer härjad av sol osv, men visarna är inte heller samma. Min gmt-triangel ser betydligt större ut. Lumen på mina går också ut i en spets medans dina är avskurna. Spännande att det bara finns en ref men en hel del skillnader. Ska kontakta zodiac på kul och se om man får något vettigt svar.
 
Skitfin verkligen.. Ja kanske att min tavla är mer härjad av sol osv, men visarna är inte heller samma. Min gmt-triangel ser betydligt större ut. Lumen på mina går också ut i en spets medans dina är avskurna. Spännande att det bara finns en ref men en hel del skillnader. Ska kontakta zodiac på kul och se om man får något vettigt svar.

Det kan du glömma... 2 ägare och en konkurs sen den där tillverkades.

Jag har haft pepsi-varianten och den fanns också i olika versioner trots samma ref.
 
Fyfaan jag kräks! Tar inte någon forumpatron eller Propagandaminister bort den här skittråden så kommer jag aldrig posta ngt mer i den eviga dagensklocktråd!.... Visst f.n det gör jag ju inte.. :D
Eric, drick inte ngt mer av den där taskiga Grappan. Fan vet vad du köper för konkurslager av klockor nästa gång.. :cool:
Hahaha!!
 
Så klart ska du köra på det du tycker passar bäst!

Min är ref 806.22.06. Tror att det bara finns en referens på denna? Har du samma eller annat?
Ja, på bild verkar det skilja en del, men det är ju inte alltid så i verkligheten (t ex ser ju färgen på tavlan på min ganska olika ut på nedanstående bilder). Hade faktiskt inte koll på att de fanns med guldrehaut, men det är ju mer passande till vridringsinsertet.

Skillnaderna kan naturligtvis bero på ålder och användning också, min köpte jag som NOS för några år sedan. Tack för berömmet av klockan, jag är jättenöjd med den (men nu vill jag ju ha guldrehaut!😀). Din är också riktigt fin, enjoy!🙂

20220510_140947-mmko-jpg.2053252

20220918_101038xt-jpg.2149440
Ganska spännande det här, kollar man på insta hittar jag ingen med samma index och visare som vi har, där är det mercedes och rolex-index som gäller. Ser också ut som att det guldiga och bruna på vridringen är omvänt.
IMG_2607.png
IMG_2608.png
 
Ganska spännande det här, kollar man på insta hittar jag ingen med samma index och visare som vi har, där är det mercedes och rolex-index som gäller. Ser också ut som att det guldiga och bruna på vridringen är omvänt.
IMG_2607.png
IMG_2608.png
Ja, de är helt klart vanligare med mercedes-visare och runda index. Fick leta ett bra tag innan jag hittade en utan mercedes-visare (som jag har extremt svårt för), bara en bonus att index på våra är snyggare än de runda🙂. Hade inte tänkt på det där med det omvända vridringsinsertet, bra spanat!
Även om de är ovanliga med snygg timvisare så finns de där ute, t ex här:
 
Senast ändrad:
Ja, de är helt klart vanligare med mercedes-visare och runda index. Fick leta ett bra tag innan jag hittade en utan mercedes-visare (som jag har extremt svårt för), bara en bonus att index på våra är snyggare än de runda🙂. Hade inte tänkt på det där med det omvända vridringsinsertet, bra spanat!
Även om de är ovanliga med snygg timvisare så finns de där ute, t ex här:
Så många varianter.. Helt klart sämre med 40mm i mina ögon dock. Tavlan och vridringen ser mer ut som min, fast visarna som din. :D

Inte heller ett fan av runda index och mercedes, 90% av charmen försvinner direkt.
 
Så många varianter.. Helt klart sämre med 40mm i mina ögon dock. Tavlan och vridringen ser mer ut som min, fast visarna som din. :D

Inte heller ett fan av runda index och mercedes, 90% av charmen försvinner direkt.
Jag tror att det är så att dessa bara finns i en storlek? Vridringen är 40mm och boetten 38mm, därav olika storleksangivelser...

Verkar f.ö. finnas fler ref.nr. till root beer-varianten...rörigt...:confused:
s-l1600.jpg
s-l1600-.jpg
 
Senast ändrad:
Jag tror att det är så att dessa bara finns i en storlek? Vridringen är 40mm och boetten 38mm, därav olika storleksangivelser...

Verkar f.ö. finnas fler ref.nr. till root beer-varianten...rörigt...:confused:
s-l1600.jpg
s-l1600-.jpg
Ah såklart.. Helt klart rörig modell, inte sämre för det dock!
 
Hittad i en ångestlåda. Inköpt 2016 i kanonskick. Tappad i klinkergolv på fyllan sannolikt i Budapest ca 2018. Nu med lös bom och ett hål i lumen. Tillbaka i ångestlådan, sälja eller urmakaren? 🤔
IMG_6658.jpeg
IMG_6659.jpeg
 
Hej Zodiac tråden. Snubbla över denna på Tradera och undrar vad ni tycker? Enligt annonsen är det bara kronan som är bytt om jag förstår rätt.


Zodiac Super Sea Wolf va en av dom första klockorna jag köpte när klockintresset vaknade. Saknar den ordentligt men tycker numera att 40 är på tok för stort. Denna är 35 vilket känns mycket bättre. Välkomnar era kommentarer om det är något jag bör vara på min vakt mot. Gärna vad som vore ett rimligt pris också.

Ha det gott👍
 
Tillbaka
Topp