• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
88CD49CF-7966-4FC8-A32D-4D24349E4557.jpeg
God morgon z:as!

Då missade du ju helt klart min Compressor. Nu sa du i och för sig mycket fult, inte att ALLT var fult. Men du har en väldigt god poäng i det du skriver! :)
Nej då, den noterades ;) men den ingår så klart Inte i kategorin fult :)
Men jag förstår vissa... hade jag haft en ugly as hell Breitling hade jag också sålt den. Vad är alternativet? Gå runt med den och skämmas? :D

Universums bästa köp? Upp till bevis del 1

@Eric Jajjamensan P hävdade universums bästa köp:D Jag säger ett bra köp :) som kan bli bättre om…
  1. ...den är tät så jag slipper byta packningar
  2. ...det går att fixa glaset
  3. …jag hittar ett passande band till rimligt pris
Så låt oss börja med att se om den är tät. Av med bezeln så att inte luft som gömmer sig bakom stör resultatet. In med klockan i täthetsprovaren och upp med trycket till 3 bar.
IMG_2720.JPG

Sen väntar vi...
… 1 minut

… 1 minut till

… 1 minut till

… 1 minut till

… ytterligare 1 minut till

Trycket släpps och ner med klockan i vattnet…
IMG_2721.JPG

… och se på f-n, den är tät! Någon enstaka bubbla från innesluten luft i lughål och krona men ingen liten ström av bubblor som tyder på läck:)

1’an avcheckad och ett bra köp är plötsligt ett bättre köp. Nästa steg, går det att fixa glaset?

Fortsättning följer…

Senast ändrad:

@Eric Jajjamensan P hävdade universums bästa köp:D Jag säger ett bra köp :) som kan bli bättre om…
Så låt oss börja med att se om den är tät. Av med bezeln så att inte luft som gömmer sig bakom stör resultatet. In med klockan i täthetsprovaren och upp med trycket till 3 bar.
IMG_2720.JPG

Sen väntar vi...
… 1 minut

… 1 minut till

… 1 minut till

… 1 minut till

IMG_2721.JPG

… och se på f-n, den är tät! Någon enstaka bubbla från innesluten luft i lughål och krona men ingen liten ström av bubblor som tyder på läck:)

1’an avcheckad och ett bra köp är plötsligt ett bättre köp. Nästa steg, går det att fixa glaset?

Fortsättning följer…
Fan vad kul att följa! Kvalitetshöjande postning.

Har du en 9250 på gång? Känns som svårtillgänglig. Två i Sverige? Säljer du på vinst och förlust innan köp är klart svingar du dig i lös lian...
Har ingen på G, försöker intala mig att jag kan fixa en. Men du har nog rätt..

I vilket fall som, så är jag sugen på en ny! Men får spara någon krona till kanske.. :)

Edit; Kan inte riktigt godta att jag inte får bära den här grymma på länk..

Senast ändrad:

IMG_2720.JPG

Sen väntar vi...
… 1 minut

… 1 minut till

… 1 minut till

… 1 minut till

IMG_2721.JPG

Fortsättning följer…
Kul att följa!

Tillbaka
Topp