Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då missade du ju helt klart min Compressor. Nu sa du i och för sig mycket fult, inte att ALLT var fult. Men du har en väldigt god poäng i det du skriver!Efter ett besök i köp & sälj och ett konstaterande att det säljs förbannat mycket fult för mycket pengar, är det skönt att titta in i Zodiac-tråden igen![]()
Nej då, den noteradesDå missade du ju helt klart min Compressor. Nu sa du i och för sig mycket fult, inte att ALLT var fult. Men du har en väldigt god poäng i det du skriver!![]()
Zodiac är helt nytt för mig så jag har ingen aning om hur lätt det är att hitta delar. Om glaset kan räddas får vi väl se i nästa del av "Universums bästa köp? Upp till bevis"Wow vilken grejj. Om du måste byta glas, är det svårt att hitta nytt? Finns det nya reservdelar eller måste det till en donatorklocka?
Fan vad kul att följa! Kvalitetshöjande postning.Universums bästa köp? Upp till bevis del 1
@Eric Jajjamensan P hävdade universums bästa köpJag säger ett bra köp
som kan bli bättre om…
Så låt oss börja med att se om den är tät. Av med bezeln så att inte luft som gömmer sig bakom stör resultatet. In med klockan i täthetsprovaren och upp med trycket till 3 bar.
- ...den är tät så jag slipper byta packningar
- ...det går att fixa glaset
- …jag hittar ett passande band till rimligt pris
![]()
Sen väntar vi...
… 1 minut
… 1 minut till
… 1 minut till
… 1 minut till
… ytterligare 1 minut till
Trycket släpps och ner med klockan i vattnet…
![]()
… och se på f-n, den är tät! Någon enstaka bubbla från innesluten luft i lughål och krona men ingen liten ström av bubblor som tyder på läck
1’an avcheckad och ett bra köp är plötsligt ett bättre köp. Nästa steg, går det att fixa glaset?
Fortsättning följer…
Ska du sälja?! Vafan? Vad ska du ha istället? Svårt att ha roligare för dessa få, sorgliga, tusenlappar...Bildkavalkad såhär dagen innan julafton!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ni i Zodiactråden har självklart skälig rabatt på denna hårding.
Ha en fin jul!![]()
Håller med! Men siktar på en annan Z. Men vi får se, svår separationsångest kan det bli. Men sugen på den svarta på länk!Ska du sälja?! Vafan? Vad ska du ha istället? Svårt att ha roligare för dessa få, sorgliga, tusenlappar...
Har du en 9250 på gång? Känns som svårtillgänglig. Två i Sverige? Säljer du på vinst och förlust innan köp är klart svingar du dig i lös lian...Håller med! Men siktar på en annan Z. Men vi får se, svår separationsångest kan det bli. Men sugen på den svarta på länk!
Edit; Blev mycket men...
Har ingen på G, försöker intala mig att jag kan fixa en. Men du har nog rätt..Har du en 9250 på gång? Känns som svårtillgänglig. Två i Sverige? Säljer du på vinst och förlust innan köp är klart svingar du dig i lös lian...
Ser väldigt bra ut!!Trodde jag skulle sakna compressorn men den här rackarn är grym![]()
![]()
Kul att följa!Universums bästa köp? Upp till bevis del 1
@Eric Jajjamensan P hävdade universums bästa köpJag säger ett bra köp
som kan bli bättre om…
Så låt oss börja med att se om den är tät. Av med bezeln så att inte luft som gömmer sig bakom stör resultatet. In med klockan i täthetsprovaren och upp med trycket till 3 bar.
- ...den är tät så jag slipper byta packningar
- ...det går att fixa glaset
- …jag hittar ett passande band till rimligt pris
![]()
Sen väntar vi...
… 1 minut
… 1 minut till
… 1 minut till
… 1 minut till
… ytterligare 1 minut till
Trycket släpps och ner med klockan i vattnet…
![]()
… och se på f-n, den är tät! Någon enstaka bubbla från innesluten luft i lughål och krona men ingen liten ström av bubblor som tyder på läck
1’an avcheckad och ett bra köp är plötsligt ett bättre köp. Nästa steg, går det att fixa glaset?
Fortsättning följer…
Hade jag varit du hade jag köpt Gröna boetten och moddat. Superschyst kombo. Och funkis med länk.Har ingen på G, försöker intala mig att jag kan fixa en. Men du har nog rätt..
I vilket fall som, så är jag sugen på en ny! Men får spara någon krona till kanske..
Edit; Kan inte riktigt godta att jag inte får bära den här grymma på länk..
Jäpp, GO JUL dårar!God Jul dårar![]()
![]()
Jädrar villken färg index hade där, får man fråga vad det är för ref? Antar att den bärs ganska stort med den tunna vridringen?