• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Gröna Vargen hälsar, lite extra kärt till de gröna sjödrakarna!
IMG_20180101_223112.jpg

Då var man tillbaka :)
20180101_210520.jpg
Det här är en magisk klocka. Ni som har hängt i tråden minns kanske det eviga mantrat VÄRLDENS SNYGGASTE KLOCKA som jag malde på om.
Jag har ett särskilt gott öga till ZO7005:an då den fick mig att upptäcka Zodiac. Den vände dessutom min utveckling från att ständigt jaga dyrare och dyrare klockor till att helt enkelt ställa mig frågan: vad gillar jag?
Det är så lätt att svepas med i prestigejakten. Men som i mycket annat i livet så handlar det om att våga gilla det man gillar och stå för det. Du ska göra det för dig själv, inget annat.
Och detta är en förbannat imponerande klocka.

Jaha där ser man. Tur för plånboken.
Zodiac verkar bli mer och mer populärt, riktigt roligt att se.
Men plånboken klarar sig fin-fint med Zodiac.
Det finns hur mycket kul som helst. Och till priser som gör att man kan köpa utanför sin comfort zone. Varför inte en färgglad Sea Dragon quartzare till sommaren, eller ett vulgo muskelur på 48mm?
Ja, du fattar principen. Ett köp för 1-3000kr kan vara lite kul och spontant. Inte så analt som det där vidriga resonemanget om ”bra investering”. Usch...

Fan det är inte utan att man är lite i gasen. Får bild från Sveriges kanske sämsta fotograf tillika min urmakare. Välkommen tillbaka till de levande gröna varg. Men framför allt kolla in mina mods!!!
Vad sägs om SD med svart tavla och guldindex-å-visare och min knasvariant av Orange Blast. Från och med nu kallad Orangepuff...
Det här är en jävligt stor dag.
B6161B52-F9A1-4774-AF10-BC56863F646B.jpeg

Fan det är inte utan att man är lite i gasen. Får bild från Sveriges kanske sämsta fotograf tillika min urmakare. Välkommen tillbaka till de levande gröna varg. Men framför allt kolla in mina mods!!!
Vad sägs om SD med svart tavla och guldindex-å-visare och min knasvariant av Orange Blast. Från och med nu kallad Orangepuff...
Helvete vad bra det blev!

Tillbaka
Topp