Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket skick på klockorna, magiskt bra! Bilderna lika så är de dina allihop?
Nää, säg inte så, alla är välkomna Måste säga att jag är lite besviken över Rolex Oyster Quartz folkets frånvaro i den tråden (med undantag även i denna). Men jag tror nog denna kommer fylla sin funktion också, bra initiativ!Nä, kvartssamtal är ju mest nymodigheter!
Seikomögel i all ära men alla andra mögliga vintage kvarts måste ju få en tråd också
Galet allihop på ett väldigt positivt sätt skulle gärna norpa en guldare men misstänker att de kostar en del. Framförallt i de skick dina verkar vara i, köper du bara NOS?Tack, mina allihop och det finns mer i laadorna som inte aer fotat.
Foersoker haalla ner antalet kvartsare foer jag hinner inte med att byta batterier, dom ligger och stannar hela tiden.
Har nog gjort mig av med drygt 50 st. dom senaste aaren.
Hehe tack har förstått att de finns folk som bara hänger i den här avdelningen och då hittar man inte in till ditt kvartssamtal då den ligger bland alla nymodigheter under Diskussion.Nää, säg inte så, alla är välkomna Måste säga att jag är lite besviken över Rolex Oyster Quartz folkets frånvaro i den tråden (med undantag även i denna). Men jag tror nog denna kommer fylla sin funktion också, bra initiativ!
Kul med en "Burke" (för det är den andra uppifrån väl?)!Ytterligare några jag haft.
Det stämmer bra! Den var för risig för att jag skulle orka ta tag i den dock. Tror den finns kvar på forumet men jag minns inte i vems projektlåda den hamnade.Kul med en "Burke" (för det är den andra uppifrån väl?)!
Den där är ju med i tråden redan!För tillfället min enda quartz. Borde definitivt ha fler
Missade det. Skadar dock inte med en extra postDen där är ju med i tråden redan!
Dom där är ruggigt trevliga, både som Nilax och Yema-originalet. Det är nåt speciellt med franska klockor!För tillfället min enda quartz. Borde definitivt ha fler
Med tanke på vad du ruvar på så kan den dagen infinna sig inom en snar framtidJa det är helt klart samma stil. Har ingen aning om det är samma tillverkare. Candinon ser ut att dela boett med Sinn / Tutima / Precista? Tycker den var ascool. Kan tipsa om att den kan bli ett bra ess i rockärmen den dag du vill lura av mig någon klocka.
Håller med. Kul klockor för bra peng. Ska försöka lösa en Yema Superman en vacker dag så att Nilax får en kompisDom där är ruggigt trevliga, både som Nilax och Yema-originalet. Det är nåt speciellt med franska klockor!
Nr 2 var grym, flippad?Ytterligare några jag haft.
Ja, den är kvar på forumet men jag minns inte i vems projektlåda den hamnade. Den behövde lite rengöring efter batteriläckage och encodern man ställer digitaldelen med verkade skitig. Mer än vad jag ville kosta på den eller ge mig på själv.Nr 2 var grym, flippad?
Trevlig liten Citizen-dykare. Kommer du ihåg modellbeteckningen på den? 3802-451xxYtterligare några jag haft.
3802-450868 tror jag att det var.Trevlig liten Citizen-dykare. Kommer du ihåg modellbeteckningen på den? 3802-451xx
Tackar!3802-450868 tror jag att det var.
Äldre quartz kan bete sig så, tappa tid. Nytt batteri bruka vara medicinen. Gå till en riktig urmakare om du inte byter batteri själv.
Mitt bidrag till tråden. Tyvärr har den börjat bete sig lite konstigt och tappar tid. Tänkte börja med att byta batteri och hoppas att det hjälper. Är det bara att lämna in till valfri uris eller är det något särskilt att tänka på? Har tagit reda på att det är 1,5V batteri som gäller.
Då är det väl bara att traska iväg till någon urmakare och hoppas att det hjälper. Tack!Äldre quartz kan bete sig så, tappa tid. Nytt batteri bruka vara medicinen. Gå till en riktig urmakare om du inte byter batteri själv.