• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

den färgstarka halvguld, twotone, TT-tråden

Dubbelpostar lite tvåton såhär på tudortorsdag
05107F3A-D18B-482D-BA46-5D4AEDC9D114.jpeg

Den där är lite av en drömklocka för en annan faktiskt 😍 Och du vill ju hellre ha Tudor säger du, vi kan byta jämnt😬. Bestämmer du dig ikväll skickar jag med 2 g-shocks också, fullset så du gör en bra affär
Det är onekligen frestande men jag måste nog tyvärr avböja, att göra bra affärer går lite mot min natur 🙁

Det åsido - Jag kan varmt rekommendera den, det är en riktigt trivsam klocka. Frågan är dock - när man ser hur läcker BB:n är -om prisskillnaden verkligen är motiverad 🤔 Sweetspot skulle möjligen vara kombinationen s&g bb och ss explorer

Det är onekligen frestande men jag måste nog tyvärr avböja, att göra bra affärer går lite mot min natur 🙁

Det åsido - Jag kan varmt rekommendera den, det är en riktigt trivsam klocka. Frågan är dock - när man ser hur läcker BB:n är -om prisskillnaden verkligen är motiverad 🤔 Sweetspot skulle möjligen vara kombinationen s&g bb och ss explorer
Typiskt…
Njae, om den är värd prisdifferensen kan väl diskuteras och är väl rätt subjektivt. Jag skulle som sagt väldigt gärna köra TT explorer, tycker den är bland det bästa Rolex släppt på länge. Men för samma pengar som 1st TT expy betingar får jag istället BB s&g, 58:a och typ en ranger på länk. Då är inte valet svårt för mig. Men klocka för klocka slår den där det mesta 👌🏻

Typiskt…
Njae, om den är värd prisdifferensen kan väl diskuteras och är väl rätt subjektivt. Jag skulle som sagt väldigt gärna köra TT explorer, tycker den är bland det bästa Rolex släppt på länge. Men för samma pengar som 1st TT expy betingar får jag istället BB s&g, 58:a och typ en ranger på länk. Då är inte valet svårt för mig. Men klocka för klocka slår den där det mesta 👌🏻
Ja jag kan bara hålla med - i båda avseendena. Expyn är jättetrevlig men uppsättningen BBs&g, BB58 och ranger för samma peng är ju helt galet bra den med. Har bara bb58 själv men älskar verkligen skiten ur den klockan 😍

Jag avslöjar antagligen min n00bighet, men vad är en mustaschklocka?

Min tvåtonsklocka nedan iaf, fingeravtryck och allt - en Orient Kamasu v1 i svart PVD och guld, samt gummiband.
Eller räknas bara stål och guld till tvåton?

IMG_20241213_222307.jpg

Folk pratar om dressare hit och beater dit men mustaschklockan är vikigast.

Folk pratar om dressare hit och beater dit men mustaschklockan är vikigast.
Ahaaa! LOL!
Känner mig mer upplyst nu, tack!

Har alltid gillat two-tone men har aldrig ägt någon, måste göra något åt det snart. Är riktigt sugen på en santos galbee tt. Bra inspo i den här tråden, och kul och lite oväntat att se många two-tone explorer 1!

Tillbaka
Topp