• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

Nu är det här inte min samling, men jag tänker mig att så här ska det se ut om man ska vara med och snacka... ;-)

IMG_1661.jpeg
IMG_9954.gif

Kanske lite off-topic, men tror ni att det här kommer att flyga? :) Det tror inte jag.

1738595116424.png

Jag gillar hans canvas annars, väldigt mycket. Har nästan bara Kyros-canvas. Men ... nä, inte de här.

Köpte ett begagnat band från @Limeee som visade sig vara oanvänt. Har funderat på ett likadant (eller samma) i en tidigare affär men då blev det aldrig av.
Oleg, special för 590 med Brevettato på band o spänne. Antar att det där är tveksamt varumärkesmässigt men snyggt är det. Mitt andra band från Oleg, hoppas det är lika bra som det tidigare.
IMG_7394.jpeg
IMG_7395.jpeg

Köpte ett begagnat band från @Limeee som visade sig vara oanvänt. Har funderat på ett likadant (eller samma) i en tidigare affär men då blev det aldrig av.
Oleg, special för 590 med Brevettato på band o spänne. Antar att det där är tveksamt varumärkesmässigt men snyggt är det. Mitt andra band från Oleg, hoppas det är lika bra som det tidigare.
IMG_7394.jpeg
IMG_7395.jpeg
Skitsnyggt och helfel på en och samma gång. Att Oleg (mfl) envisas trycka Panerailoggor o dyl på banden är för mig helt oförståeligt. Bandet hade ju inte varit fulare eller sämre utan plagiatloggan.

Senast ändrad:
IMG_7394.jpeg
IMG_7395.jpeg
IMG_3566.jpeg

Dagens stilfråga: Vilken färg på bandet till en panna med svart tavla och ecru? Läder känns givet men sen? vilka somriga band tycker ni är snyggast?

Beställningen gjordes i oktober, bandet försvann i postgången och det tillverkades ett nytt band. Äntligen! Bandet är ett velcro tillverkar i rocka och epsom.
Tillverkaren är 7strap.
Vid ett första test upplevs bandet mycket mjukt och följsamt. Mycket nöjd!
IMG_0706.jpeg

IMG_0708.jpeg

IMG_0709.jpeg

IMG_0712.jpeg

IMG_0713.jpeg

Beställningen gjordes i oktober, bandet försvann i postgången och det tillverkades ett nytt band. Äntligen! Bandet är ett velcro tillverkar i rocka och epsom.
Tillverkaren är 7strap.
Vid ett första test upplevs bandet mycket mjukt och följsamt. Mycket nöjd!
IMG_0706.jpeg

IMG_0708.jpeg

IMG_0709.jpeg

IMG_0712.jpeg

IMG_0713.jpeg
Weird deluxe, men matchande. Grattis! :)

Jag har sett det där med nr "74" på Panerai band, vad betyder det?
Paneraimuséet i Florens märkte upp klockor de hade för katalogisering, och då satte de siffran på bandet, sägs det. Just bandet som var på klocka nummer 74, en 6152/1, blev poppis att kopiera för bandmakare ... och då behöll man numret på. Det finns fler kända nummer, såsom 1 och 33. :)

1741701401902.png

Edit: Lite googlande ger att en del tror att det är ett nummer för en soldat som använde klockan, men det verkar som att "min" version ovan är den mer vedertagna.

Tillbaka
Topp