Nu är det här inte min samling, men jag tänker mig att så här ska det se ut om man ska vara med och snacka... ;-)
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är det här inte min samling, men jag tänker mig att så här ska det se ut om man ska vara med och snacka... ;-)
![]()
Det hjälper ju inte att du säljer av band till mig, fast mig hjälper det juInte då, fullt normalt!
Men har du nått i 26 som du ledsnat på är jag alltid spekulant, du ser ju min fattiga samling ovan![]()
Bad taste VM 2025Kanske lite off-topic, men tror ni att det här kommer att flyga?Det tror inte jag.
![]()
Jag gillar hans canvas annars, väldigt mycket. Har nästan bara Kyros-canvas. Men ... nä, inte de här.
Usch. Det kanske kan vara kul att matcha båda keepers med färgen på sömmen men det där är för mycketKanske lite off-topic, men tror ni att det här kommer att flyga?Det tror inte jag.
![]()
Jag gillar hans canvas annars, väldigt mycket. Har nästan bara Kyros-canvas. Men ... nä, inte de här.
Jag kom på att de kanske insett att folk köper deras band till Panerai-klockor, och Panerai har ju vunnit VM i Bad Taste i många år i rad nu...Bad taste VM 2025
Jag vill tro att Kyros hittade två lådor med omatchade band ...Usch. Det kanske kan vara kul att matcha båda keepers med färgen på sömmen men det där är för mycket
Flög inte nånstans det där….Kanske lite off-topic, men tror ni att det här kommer att flyga?Det tror inte jag.
![]()
När kreativiteten tar slut..Kanske lite off-topic, men tror ni att det här kommer att flyga?Det tror inte jag.
![]()
Skitsnyggt och helfel på en och samma gång. Att Oleg (mfl) envisas trycka Panerailoggor o dyl på banden är för mig helt oförståeligt. Bandet hade ju inte varit fulare eller sämre utan plagiatloggan.Köpte ett begagnat band från @Limeee som visade sig vara oanvänt. Har funderat på ett likadant (eller samma) i en tidigare affär men då blev det aldrig av.
Oleg, special för 590 med Brevettato på band o spänne. Antar att det där är tveksamt varumärkesmässigt men snyggt är det. Mitt andra band från Oleg, hoppas det är lika bra som det tidigare.
![]()
![]()
Köpte ett begagnat band från @Limeee som visade sig vara oanvänt. Har funderat på ett likadant (eller samma) i en tidigare affär men då blev det aldrig av.
Oleg, special för 590 med Brevettato på band o spänne. Antar att det där är tveksamt varumärkesmässigt men snyggt är det. Mitt andra band från Oleg, hoppas det är lika bra som det tidigare.
![]()
![]()
Dagens stilfråga: Vilken färg på bandet till en panna med svart tavla och ecru? Läder känns givet men sen? vilka somriga band tycker ni är snyggast?
Haj är lite kul. Till sommaren är Canvas givetDagens stilfråga: Vilken färg på bandet till en panna med svart tavla och ecru? Läder känns givet men sen? vilka somriga band tycker ni är snyggast?
Kanvas, gummi..Dagens stilfråga: Vilken färg på bandet till en panna med svart tavla och ecru? Läder känns givet men sen? vilka somriga band tycker ni är snyggast?
Snyggt!I lådan landar 2 nya band samt ett lagat från @VanDusen, en riktigt bra start på veckan.
Har ett grön sen tidigare och trivdes hur bra som helst med bandet, bekvämt och smidigt.
5av5 vandusar
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Weird deluxe, men matchande. Grattis!Beställningen gjordes i oktober, bandet försvann i postgången och det tillverkades ett nytt band. Äntligen! Bandet är ett velcro tillverkar i rocka och epsom.
Tillverkaren är 7strap.
Vid ett första test upplevs bandet mycket mjukt och följsamt. Mycket nöjd!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Såg det i en Instagram post, fick sånt ”ha” begär så va tvungen.. tackar!Weird deluxe, men matchande. Grattis!![]()
Paneraimuséet i Florens märkte upp klockor de hade för katalogisering, och då satte de siffran på bandet, sägs det. Just bandet som var på klocka nummer 74, en 6152/1, blev poppis att kopiera för bandmakare ... och då behöll man numret på. Det finns fler kända nummer, såsom 1 och 33.Jag har sett det där med nr "74" på Panerai band, vad betyder det?