• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

Exakt så gjorde jag 😂 Nu måste jag bara töja ut hålen där Quick release barsen ska in. De går in om jag trycker hårt som fan men rädd för att de ska bli svåra att ta ut sen.

Tips?

IMG_1226.jpeg
Nu gick det att få på!

IMG_1718.png

Någon postade ett vitt luna rossa -band (en skärmdump från instagram tror jag att det var), kan inte hitta det någonstans, var det en teaser på vad som ska komma?
Detta fast vitt.
IMG_0255.jpeg

Funderar på att beställa nytt band från Mays. Vet ni om han även levererar band med insydda spännen? Lyckas inte hitta något om det på hemsidan. Och i så fall, är de bra eller ska jag köra på skruvade?

Funderar på att beställa nytt band från Mays. Vet ni om han även levererar band med insydda spännen? Lyckas inte hitta något om det på hemsidan. Och i så fall, är de bra eller ska jag köra på skruvade?
Från deras FAQ:

I have my own sewn-in buckle which I would like to be sewn into my strap. Is this possible?​

Yes, of course! Just get in touch with us and we will send you our address. Do not just send the buckle to the address written in the imprint!

Från deras FAQ:

I have my own sewn-in buckle which I would like to be sewn into my strap. Is this possible?​

Yes, of course! Just get in touch with us and we will send you our address. Do not just send the buckle to the address written in the imprint!
Noterat. Men jag har inget över utan tänker om han har ”egna” och om de är nåt att ha.

Tror inte de har egna, har aldrig sett sådana i alla fall.
Tackar.

Nu när jag tänker efter är nog insytt spänne en inte helt oviktig feature för mig. Får fundera på den. Kanske ska kika på annan tillverkare. Alternativt så kommer jag fram till att det inte är så noga som jag vill göra det till.

Svåra frågor en måndag 😃

Tackar.

Nu när jag tänker efter är nog insytt spänne en inte helt oviktig feature för mig. Får fundera på den. Kanske ska kika på annan tillverkare. Alternativt så kommer jag fram till att det inte är så noga som jag vill göra det till.

Svåra frågor en måndag 😃
De brukar sitta sämre på mig än ett skruvspänne, så det är om jag ska ha något speciellt graverat och genuint liksom ... men annars, skruvspänne.

Försändelse från Mays Berlin idag. Knappt tre veckor efter beställning.
Modell La Spezia. Mycket välarbetat och väldigt mjukt och följsamt. Känns som att jag haft bandet på i flera år. Sjukt nöjd 😁.
1000000233.jpg

1000000234.jpg
Superhärligt!
Hade de bara haft en anständig hemsida hade jag lätt beställt från dem men man tappar ju livslusten varje gång man försöker scanna av deras utbud.

Superhärligt!
Hade de bara haft en anständig hemsida hade jag lätt beställt från dem men man tappar ju livslusten varje gång man försöker scanna av deras utbud.
Se det som en del av jakten i stället...desto nöjdare med bytet. Själv tänkte jag inte på sidans utformning utan dök direkt in på närbilder på banden.

Han har ändå en hemsida. Tycker många bandtillverkare bara kör insta. Det fixar inte jag riktigt.
(Han = Dem, de är minst 3 stycken. Mays själv, hans fru Anna som är den som faktiskt gör alla banden och någon mer kvinna.)

Jag tänkte skriva samma som du. Många bandtillverkare kör insta och det är ganska omständligt. Mays sida gör att det känns lite mer seriöst, dock inte lika personligt.

Tillbaka
Topp