• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Rulle

Audemars
flyger 031 pÄ det gröna?
20201017_205619.jpg
 

Rulle

Audemars
SÄ hÀrligt att Àntligen kunna kötta loss i den hÀr trÄden.

7549-7010

20201026_132610.jpg


NÄgon som har bra tips pÄ band och inköpsstÀlle till denna? Har ju sett riktigt grymma kombos tidigare i trÄden.
uncle seiko?
dom har ju dessutom kortare gummin

fick nyss hem en stor samling gummin frÄn dom och Àr svin nöjd!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
SÄ hÀrligt att Àntligen kunna kötta loss i den hÀr trÄden.

7549-7010

20201026_132610.jpg


NÄgon som har bra tips pÄ band och inköpsstÀlle till denna? Har ju sett riktigt grymma kombos tidigare i trÄden.
Fin fĂ„ngst 😊 Beror pĂ„ vad för band du Ă€r ute efter? 😊
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Om de servas lokalt eller skickas nÄnstans Àr ju relativt egalt kan jag tycka, man lÀmnar in dom till Klockmaster och sen lbehöver man inte fundera mer pÄ saken. :)
 

Suktinis

KS Explorers Club
Hej!

Jag tror jag börjar fÄ en slÀng tonfisksjuka; men har sÄ klart lite svÄrt att bestÀmma mig; sÄ jag har lite frÄgor för er som varit med ett tag...

Som jag har förstÄtt det har de pÄ senare Är fÄtt (Ànnu) mer tryck i lysmassan; ungefÀr nÀr kom den uppdateringen?
MagkÀnslan frÄn mitt trÄlande pÄ nÀtet Àr att den kom med de nyare visarna/tavellayouten (dvs tex SBBN025 och framÄt)

Hur upplevs skillnaden mellan 300m och 1000m?
1000m Àr ju mer att löpa linan hela vÀgen, men kÀnns den vÀrd extrakostnaden?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hej!

Jag tror jag börjar fÄ en slÀng tonfisksjuka; men har sÄ klart lite svÄrt att bestÀmma mig; sÄ jag har lite frÄgor för er som varit med ett tag...

Som jag har förstÄtt det har de pÄ senare Är fÄtt (Ànnu) mer tryck i lysmassan; ungefÀr nÀr kom den uppdateringen?
MagkÀnslan frÄn mitt trÄlande pÄ nÀtet Àr att den kom med de nyare visarna/tavellayouten (dvs tex SBBN025 och framÄt)

Hur upplevs skillnaden mellan 300m och 1000m?
1000m Àr ju mer att löpa linan hela vÀgen, men kÀnns den vÀrd extrakostnaden?
Lysmassan kan jag tyvĂ€rr inte svara pĂ„, men man kan vĂ€l anta att ju nyare desto bĂ€ttre 😊
Vet att i alla fall sbbn031 har bÀttre tryck Àn sbbn015.

Skillnaden Ă€r vĂ€l i stora drag storleken pĂ„ alla hĂ„ll. Jag hade personligen börjat med en 300m modell först om jag skulle köpa min första Tuna 😊 Mer lĂ€ttburen Ă€r nog den gemensamma nĂ€mnaren hĂ€r i trĂ„den.
 

Suktinis

KS Explorers Club
Lysmassan kan jag tyvĂ€rr inte svara pĂ„, men man kan vĂ€l anta att ju nyare desto bĂ€ttre 😊
Vet att i alla fall sbbn031 har bÀttre tryck Àn sbbn015.

Skillnaden Ă€r vĂ€l i stora drag storleken pĂ„ alla hĂ„ll. Jag hade personligen börjat med en 300m modell först om jag skulle köpa min första Tuna 😊 Mer lĂ€ttburen Ă€r nog den gemensamma nĂ€mnaren hĂ€r i trĂ„den.
Jag har ju lÀngre vart fast i trÀningsklocketrÀsket (diverse Suunto Ambit och nu sist en Fenix 6x, sÄ storleken har jag nÄgonstans inga problem med.

Jag tÀnkte mest om nÄgon hÀr haft bÄda och om de kÀnns mer eller mindre likadana pÄ handleden, eller om den ena Àr markant annorlunda/bekvÀmare/iögonfallande/etc?

Just nu lutar det Ät en senare, Àven om jag har en slags ogillande av den helgjutna Seikologgan...
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag har ju lÀngre vart fast i trÀningsklocketrÀsket (diverse Suunto Ambit och nu sist en Fenix 6x, sÄ storleken har jag nÄgonstans inga problem med.

Jag tÀnkte mest om nÄgon hÀr haft bÄda och om de kÀnns mer eller mindre likadana pÄ handleden, eller om den ena Àr markant annorlunda/bekvÀmare/iögonfallande/etc?

Just nu lutar det Ät en senare, Àven om jag har en slags ogillande av den helgjutna Seikologgan...
Vet inte om jag ska upprepa mig men det jag menade Àr att 1000m Àr högre, bredare och lÀngre. SÄ ja, skillnaden Àr att den Àr.. större, sitter högre, lÀttare att slÄ in i saker mm. Klumpigare helt enkelt. Gillar man att bÀra klocka pÄ NATO tex sÄ Àr fördelen 300m dÄ 1000m blir topptung.

Vet inte om nÄgon annan kan förklara bÀttre.
 

Suktinis

KS Explorers Club
Vet inte om jag ska upprepa mig men det jag menade Àr att 1000m Àr högre, bredare och lÀngre. SÄ ja, skillnaden Àr att den Àr.. större, sitter högre, lÀttare att slÄ in i saker mm. Klumpigare helt enkelt. Gillar man att bÀra klocka pÄ NATO tex sÄ Àr fördelen 300m dÄ 1000m blir topptung.

Vet inte om nÄgon annan kan förklara bÀttre.
Tror jag förstÄr faktiskt! Var mest ute efter om det fanns nÄgot i upplevelsen som skiljer sig utöver det uppenbara fysiska. Bara att börja jaga en tusenmetare verkar det som :)
 
Topp