• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr sugen pÄ en 300 m Tuna men Àr rÀdd att det blir lite kaka pÄ kaka med min MM300.
Vad tÀnker du om det, du som har provat bÄda?
Jag har ocksÄ Àgt bÄda och risken med att köpa tonfisk Àr att du tycker tonfisken Àr sÄ bra nÀr den kommer att du vill sÀlja din mm300. :D
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Jag Àr sugen pÄ en 300 m Tuna men Àr rÀdd att det blir lite kaka pÄ kaka med min MM300.
Vad tÀnker du om det, du som har provat bÄda?
Kan byta min SBBN037 mot din MM300 om suget skulle bli för stort ;)
Tycker att Tunan kompletterar MM300an bra och nog kan man ha bÄda i samlingen :) En stenhÄrd quartzbeater och en lite mer raffinerad dykare som funkar fint i Àven mer uppklÀdda sammanhang :cigar:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan byta min SBBN037 mot din MM300 om suget skulle bli för stort ;)
Tycker att Tunan kompletterar MM300an bra och nog kan man ha bÄda i samlingen :) En stenhÄrd quartzbeater och en lite mer raffinerad dykare som funkar fint i Àven mer uppklÀdda sammanhang :cigar:
A6F4A322-D18B-4C1E-B842-04B21C910C7A.jpeg

Jag hade dessa samtidigt ett tag, tricket Àr att variera fÀrgerna lite om man har flera klockor i samma kategori. :)
 

Hillarn

Omega
2-Faktor
Jag Àr biten av tonfisken jag med och vÀntar nu pÄ en 7549-7010 frÄn @Seikosthlm . Första Tunan! För se hur mycket handledstid den kommer sno av min vÀldigt nyinförskaffade SBGX117.

En frÄga: Har 7549-7010:an nÄgot smeknamn pÄ forumen som mÄnga andra modeller? Som t.ex. Grandpa, Darth osv. osv.?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag Àr biten av tonfisken jag med och vÀntar nu pÄ en 7549-7010 frÄn @Seikosthlm . Första Tunan! För se hur mycket handledstid den kommer sno av min vÀldigt nyinförskaffade SBGX117.

En frÄga: Har 7549-7010:an nÄgot smeknamn pÄ forumen som mÄnga andra modeller? Som t.ex. Grandpa, Darth osv. osv.?
Kollar man pÄ Seiko Tuna Timeline sÄ heter den bara TUNA, kort och gott :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag har ocksÄ Àgt bÄda och risken med att köpa tonfisk Àr att du tycker tonfisken Àr sÄ bra nÀr den kommer att du vill sÀlja din mm300. :D
Men...det gÄr ju inte. Min MM300 Àr ju en keeper.
Jag fÄr vÀl, som du var inne pÄ, spana efter en blÄ Tuna sÄ dom inte blir för lika. Fast svart Àr ju alltid det mest rÀtta. :banghead:
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr biten av tonfisken jag med och vÀntar nu pÄ en 7549-7010 frÄn @Seikosthlm . Första Tunan! För se hur mycket handledstid den kommer sno av min vÀldigt nyinförskaffade SBGX117.

En frÄga: Har 7549-7010:an nÄgot smeknamn pÄ forumen som mÄnga andra modeller? Som t.ex. Grandpa, Darth osv. osv.?
Hört "Compact Tuna" ett par ggr.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
I love the smell of Tuna in the morning.
IMG_3653.JPG

I love the smell of Tuna in the morning part 2. :D
5D7B34CF-9169-442C-8BE2-41FB65492C91.jpeg

I love the smell of Tuna in the morning part 3. Inte lika mÄnga men jag Àr lika glad för det, var ju ett sÄnt enormt tonfisksug hÀr sÄ jag fick stÀlla upp och dela med mig lite frÄn tonfisklÄdan. :D

För övrigt min tredje SBBN015 och den tolfte tunan i ordningen, vÀrldens bÀsta modellserie!
5E1AA72C-1628-4314-8BE5-51B8837B42E1.jpeg
 

DrejgUlf

Omega
Jag har vart sugen pÄ en SBBN031 ett tag nu, den ska vÀl vara den minsta storleksmÀssigt? Har relativt tunna handleder sÄ Àr lite orolig för hur jag ska bÀra en tonfisk, men alla pÄstÄr ju att det ska vara lugnt?! Om nÄgon har tröttnat pÄ sin sÄ Àr jag en eventuell intressent :happyhappy:
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag har vart sugen pÄ en SBBN031 ett tag nu, den ska vÀl vara den minsta storleksmÀssigt? Har relativt tunna handleder sÄ Àr lite orolig för hur jag ska bÀra en tonfisk, men alla pÄstÄr ju att det ska vara lugnt?! Om nÄgon har tröttnat pÄ sin sÄ Àr jag en eventuell intressent :happyhappy:
Alla 300M Àr lika stora sÄ du har nÄgra till att vÀlja mellan, 1000M/600M Àr lite större :)
 
Topp