• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

Jag satsar nog på den billigare Björnebåten som kommer ett halvår senare. :D
Inte riktigt lika glamouröst men du är välkommen!:D

6550115D-BA89-4761-9CA1-516FBC470F66.jpeg

Hon gör snygga straps @xBjörne som förmodligen inte luktar överskottsbolag Du får lägga upp några bilder så småningom. Hon kör väl med en annan lösning på banden så att man slipper dubbla remmar under klockan?

Hon gör snygga straps @xBjörne som förmodligen inte luktar överskottsbolag Du får lägga upp några bilder så småningom. Hon kör väl med en annan lösning på banden så att man slipper dubbla remmar under klockan?
Precis, tror att det bara är ett lager under klockan om jag inte missminner mig. Hon har lite roliga färger också, har beställt ett helgrått till 035 som bör dyka upp snart och ett mörkblått till 033 som förmodligen dröjer ett tag pga hög orderingång.

Precis, tror att det bara är ett lager under klockan om jag inte missminner mig. Hon har lite roliga färger också, har beställt ett helgrått till 035 som bör dyka upp snart och ett mörkblått till 033 som förmodligen dröjer ett tag pga hög orderingång.
Och som du måste ångra att du sålde det ninjasvarta med japansk flagga och allt! Det sitter dock dom gjutet på min guldfisk, bästa bandmatchningen på åratal:)

Om man fick för sig att inhandla en tonfisk, till exempel en SBBN031, är det då seiyajapan som gäller eller "funkar det" med vilken gråhandlare som helst i EU? Jag tänker på garantier, tullavgifter och dylikt.

Om man fick för sig att inhandla en tonfisk, till exempel en SBBN031, är det då seiyajapan som gäller eller "funkar det" med vilken gråhandlare som helst i EU? Jag tänker på garantier, tullavgifter och dylikt.
Från Seiya och alla andra utanför EU tillkommer 25% i moms och någon hundring i administrativa avgifter, inom EU ingen extra moms och inga tullavgifter.
Seikos garanti gäller om garantikortet är stämplat av Seiko AD, det står på Seiyas FAQ att den internationella garantin (1 år) gäller. Vissa gråhandlare stämplar själva eller skickar med ostämplade garantikort så där gäller inte Seikos garanti, man får kolla upp vad som gäller hos respektive handlare helt enkelt.

Finns inte många stabilare klockor och urverk än tunas/7c46 så jag har i alla fall aldrig oroat mig över någon garanti :)

Från Seiya och alla andra utanför EU tillkommer 25% i moms och någon hundring i administrativa avgifter, inom EU ingen extra moms och inga tullavgifter.
Seikos garanti gäller om garantikortet är stämplat av Seiko AD, det står på Seiyas FAQ att den internationella garantin (1 år) gäller. Vissa gråhandlare stämplar själva eller skickar med ostämplade garantikort så där gäller inte Seikos garanti, man får kolla upp vad som gäller hos respektive handlare helt enkelt.

Finns inte många stabilare klockor och urverk än tunas/7c46 så jag har i alla fall aldrig oroat mig över någon garanti :)
Tackar för utförligt svar:) Jag hoppas få sålt några klockor som ligger ute till försäljning å då j-lar ska här shoppas tonfisk, är grymt sugen.

Jag skulle nog tro att det är billigare att köpa innanför EU om du inte får en riktigt bra deal i Japan. Jag köpte en MM300 från Japan och på det garantikortet stod det att världsgaranti gällde, dvs vilken AD som helst, Optura i mitt fall. Men på min SBBN013 från Japan stod det inte om någon världsgaranti, däremot finns garanti på klockan om den skickas till Japan. Som @xBjörne säger så är 7C46 urverket ingen mjukost med mayonäspattar direkt. Däremot är inte ett batteribyte så enkelt om det inte är skruvad baksida.

Tillbaka
Topp