• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den klargörande tråden om vitvaror

Nyinflyttad kanske det inte heter längre då jag bott i hus i 3år nu men iaf. Nu klappa torktumlaren ihop och måste jaga ny. Tänker att Bosch är klassiskt märke som man kan lite på men finns inte att få tag på i butik nära mig. Kollar hela torktumlare utbudet på Elgiganten i stan så finns det 2 att välja på.. Jag är väl efter som alltid men har inte butiker varor längre eller lager? Är det on-demand på vitvaror med. Tänkte surfa lite på nätet, läsa på och sedan åka in till en av återförsäljarna i stan, pröjsa och hämta hem den i skuffen. Men det verkar som det är 1-2-3 månaders leveranstid på det mesta.

Har jag missat någonting?
Någon som vill rekommenderar en specifik modell? (Behöver inte vara Bosch)
Standard familj med 2 små barn

Jag håller för övrigt med @Clark Kent, vilka jävla modellbetckningar alltså..)

Den långa leveranstiden på vitvaror just nu beror på Covid. Jobbar själv inom husbranschen och alla tillverkare har stora bekymmer med att leverera i tid. Miele har till exempel säljstoppat en diskmaskinsmodell helt och hållet.

Dammsugaren har gett upp, vad ska man ha? Är det Dyson som gäller eller ska man köra på en mer traditionell från Miele?

Dammsugaren har gett upp, vad ska man ha? Är det Dyson som gäller eller ska man köra på en mer traditionell från Miele?
Köpte nytt förra hösten. Funderade på Dyson men enligt spec så låter de ganska högt. Satsade på en Nilfisk Elite istället. Mycket av pga de har 5 års garanti. Gedigen historia som nästan suger för bra. "Fjärrkontroll" på handtaget är najs.

Jag har Miele. Mycket nöjd. Nyligen också köpt grovdammsugare, Nilfisk, som jag bara använt fåtal gånger men känns gedigen.

Jag har Miele. Mycket nöjd. Nyligen också köpt grovdammsugare, Nilfisk, som jag bara använt fåtal gånger men känns gedigen.
Vilken miele har du?

Köpte nytt förra hösten. Funderade på Dyson men enligt spec så låter de ganska högt. Satsade på en Nilfisk Elite istället. Mycket av pga de har 5 års garanti. Gedigen historia som nästan suger för bra. "Fjärrkontroll" på handtaget är najs.
Hmm trodde bara dom gjorde grovdammsugare, ska kika på en sådan!

Jag tröttnade på konsumentdammsugare och köpte en som är mer inriktad mot städindustri, mycket nöjd. Klart prisvärt också. Med stora påsar som inte behöver bytas så ofta.

Nilfisk VP300 eco.

Tillbaka
Topp