• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tror ni om denna? Är ny på detta med att köpa klockor via nätet, har försökt läsa på så mycket jag kan om modellen och så vitt jag kan se verkar den legit.

Mvh RJonsson

Bilagor

• DSC_0290.JPG
    DSC_0290.JPG
    71.2 KB · Visningar: 357
  • DSC_0291.JPG
    DSC_0291.JPG
    68.2 KB · Visningar: 347
Kompis kompis har fått erbjudandet att köpa en Oris Day Date för 1500kr. Någon som kan se om den är ok? Tyckte det var lite konstigt att dagen är sned och priset är ju väldigt lågt även om den är ful
image.png
image.png

Kompis kompis har fått erbjudandet att köpa en Oris Day Date för 1500kr. Någon som kan se om den är ok? Tyckte det var lite konstigt att dagen är sned och priset är ju väldigt lågt även om den är ful
image.png
image.png

Att dagen är sned kan ju bero på att den inte riktigt har hunnit byta färdigt. Min nya Seiko släpar ungefär en timme också på dagbyte.
Plus att den är ju faktiskt kool! :)

image.png
image.png
Som tidigare påtalats så är säkert dagen påväg att byta om klockan precis passerat 01. Vet inte hur dagen byter på just denna oris men det är ju inte ovanligt att det kan släpa ngn/ngr timmar. Jag ser inga fel på detta ex. Bildsök på Oris big crown day date back så får du upp bra referensbilder på urverket. Dessa brukar väl ligga på mellan fyra och sex tusen så det är väl ett bra pris. Inte minst om den fungerar ua alternativt att man har ngn bra urmakare som kan fixa den billigt. Ska den in på AD service så blir det ju ett annat slutpris...

image.jpeg
image.jpeg
En kollega som otippat hade en Rolex Milgauss på armen. Tror dock inte det är något fel på den men kan va kul och veta då jag inte har så stor koll på dem :)

Hittade denna cartier i min fars låda, har försökt googla lite men får inte fram något självklart svar. Är det någon som är mer kunnig än vad jag är som kan berätta om klockan är äkta eller fejk? Tack på förhand!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    183.7 KB · Visningar: 205
  • image.jpeg
    image.jpeg
    162.7 KB · Visningar: 212
  • image.jpeg
    image.jpeg
    188.5 KB · Visningar: 206
  • image.jpeg
    image.jpeg
    173 KB · Visningar: 205
  • image.jpeg
    image.jpeg
    161.8 KB · Visningar: 207
Fick dessa bilder, kan inget om Hublot, vad säger ni vänner äkta/falsk

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    68.2 KB · Visningar: 215
  • image.jpg
    image.jpg
    147.9 KB · Visningar: 205
  • image.jpg
    image.jpg
    82 KB · Visningar: 205
En polare kommer hem från Kina med denna..vilken po chrono ska den ens likna?

Tyvärr har jag inte kompetensen att se skillnad på fake och äkta så bra men det man lärt sig är ju att på äkta klockor för 5siffrigt belopp ska ju alltid se ganska bra ut vilket de inte gör här ;)
IMG_0298.JPG

En polare kommer hem från Kina med denna..vilken po chrono ska den ens likna?

Tyvärr har jag inte kompetensen att se skillnad på fake och äkta så bra men det man lärt sig är ju att på äkta klockor för 5siffrigt belopp ska ju alltid se ganska bra ut vilket de inte gör här ;)
IMG_0298.JPG

Jag antar att det ska föreställa en sån här:

20150521201223_3mxzxnqbjms.jpg

D.v.s. ETNZ Special Edition.
Men ja... Sådär våldsamt nära är det väl inte! ;)

Tillbaka
Topp