Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så du menar på fullaste allvar att du kan svara på andra rolexklockor i den här tråden - som dessutom är SJUKT mycket svårare att bedöma... men inte denna uppenbart falska?
Är det konstigt att jag undrar ifall du trollar?
Bara en fråga. Varför tar du åt dig så mycket på ett forum?Utgå aldrig från någonting. Och du bör börja hänga på Flashback med din otrevliga stil. Jag är ju knappast den första som nämner det.
Hajar du inte när många nämner det eller vad är det frågan om?! Tillför du något här överhuvud taget utöver en dålig stämning.
Sådana som dig är alltid likadana, jävligt stöddiga gömda bakom en skärm, men när man möter er i verkligheten så är ni tysta som möss och kryper omkring utan att säga ett ord till någon.
Sådana som dig drar ner forumet, oavsett hur många poster du har! Det är precis sådant här som gör att folk tvekar att fråga om saker.
Ja jag har sålt en Rolex sub tidigare. Jag såg inte om denna var fake direkt nej, inte till 100% och jag var tvungen att vara 100% säker då det inte var min klocka!
Du är numera på min permanenta shitlist!
Serienumret har dom glömt bortFick en bild på denna av min vän.....
Klockan ser bra ut. Men länken ser inte ut att vara korrekt till klockan.Vad sägs om denna?
Jag hade skippat den.Vad sägs om denna?
Bara en fråga. Varför tar du åt dig så mycket på ett forum?
Bara en fråga. Varför tar du åt dig så mycket på ett forum?
Varför hade du skippat den?Jag hade skippat den.
Ok fick bara för mig med tanke på trådens namn att du tyckte den såg ut att inte vara riktig.Dels det @zippan påpekar med länken.
Sen ser certet skumt ut.
Räcker för mig för att leta efter ett bättre exemplar.
Klockan kanske är äkta, men mycket som är skumt, så hade inte köpt denOk fick bara för mig med tanke på trådens namn att du tyckte den såg ut att inte vara riktig.
Att inte certet är "punched" behöver inte ebetyda att det är något lurt, många AD:s slarvade med det när det begav sig. Däremot är/var det ytterst ovanligt att inte AD-stämpla certet, så vitt jag vet.Klockan ser bra ut. Men länken ser inte ut att vara korrekt till klockan.
Sen bör serienummer på certet vara stämplat med nålar och inte handskrivet, jag är osäker på detta dock.
Handlarens stämpel saknas också, Rolex har detta på sina certifikat från den tiden. Osäker på denna också.
Inte äktaDenna är inte äkta va? Riktigt taskiga ändlänkar och konstig "rehaut"? Dålig finish öht även.
Denna är inte äkta va? Riktigt taskiga ändlänkar och konstig "rehaut"? Dålig finish öht även.
Ja det är kul när de fejkar något som uppenbarligen inte kan stämma. Hur tänker man då? Eller så är det bara konstiga västerländska tecken på tavlan..... för den som tillverkar alltså
Haha! Fint
Är detta ett företag som skyltar med en kopia?!Denna är inte äkta va? Riktigt taskiga ändlänkar och konstig "rehaut"? Dålig finish öht även.
http://www.qviststudios.se/butik/herr/black-louis-v-qvist-studios-rundhals/Är detta ett företag som skyltar med en kopia?!
Haha. Nej.http://www.qviststudios.se/butik/herr/black-louis-v-qvist-studios-rundhals/
Kolla in detta på deras hemsida , är det ens acceptabelt??
Även om de gjort det känns det inte ok att trycka upp ett annat varumärkes namn på en produkt..Haha. Nej.
Hur har de ens "tolkat" LV?
Ja date avslöjar ju det hela.Att inte certet är "punched" behöver inte ebetyda att det är något lurt, många AD:s slarvade med det när det begav sig. Däremot är/var det ytterst ovanligt att inte AD-stämpla certet, så vitt jag vet.
Stor lucka mellan lug & endlink till följd av högre toleranser-->lägre produktionskostnadJa date avslöjar ju det hela.
Vad jag inte har koll på är att många, inte bsra på denna klocka, anmärker på ändlänkarna.
Jag är inte tilltäckligt insatt, etfaren, för att se vad som inte brukar stämma med dessa.
Kan någon upplysa mig
http://www.qviststudios.se/butik/herr/black-louis-v-qvist-studios-rundhals/
Kolla in detta på deras hemsida , är det ens acceptabelt??
Till hans 'försvar' så är ju namnet en frågaOm ni står i valet och kvalet om en rolex är äkta eller inte så erbjuder en vänlig traderaperson en "checklista" åt oss. Perfekt!
Ser inte bra ut, minst ommålad.Vad tror ni om denna Ulysse Nardin? Har aldrig sett något liknande förut, dock har jag inte superbra koll på märket heller. Men om den är äkta borde den vara värd mer än ledande budet på 2 600kr i alla fall?
http://www.tradera.com/item/342154/...Partners&utm_content=listing&utm_campaign=cpc
Sällvredet?Om ni står i valet och kvalet om en rolex är äkta eller inte så erbjuder en vänlig traderaperson en "checklista" åt oss. Perfekt!