• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla,

Hade behövt er hjälp med att bedöma denna Explorer 2. Tänkte köpa från en privat säljare via Chrono24. Om någon har erfarenhet med Chrono24 - man har väl 14dagar (pengar i escrow) på sig att verifiera äktheten hos en lokal AD när man fått klockan?

Men utifrån bilden vad är era initiala tankar?
IMG_5244.jpeg
Tog mig friheten att lägga lite fler bilder. Den är ju extremt välanvänd och länken ordentligt trött. Skulle kolla på annat exemplar. Vad fick dig att vilja ha detta exet?
IMG_3603.png

IMG_3604.png

IMG_3605.png

IMG_3606.png

Fick ett bra pris av säljaren och tänkte ha den på natoband. Så inte så bekymmrad över länken. Mest boetten om den är för mycket polerad. Kronan kan man kanske också köpa en ny begagnad sen

Fick ett bra pris av säljaren och tänkte ha den på natoband. Så inte så bekymmrad över länken. Mest boetten om den är för mycket polerad. Kronan kan man kanske också köpa en ny begagnad sen
Är du säker på att du bara vill ha den på Nato och inte bara är dumsnål? Hade försökt pruta på dom runt 80k ist. Ska du någon gång sälja den är ju länken en stort plus

Jag köpte en tag heuer klocka i väldigt fint skick, och allt verkar stämma… men när jag nu mäter klockan så är den i ungefär 35mm, är denna falsk? Eller görs denna modell i 35mm också? Kan se att det vanliga är att den är i 38mm..

Bilagor

• IMG_2234.jpeg
    IMG_2234.jpeg
    395.4 KB · Visningar: 3
  • IMG_2232.jpeg
    IMG_2232.jpeg
    240.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_2230.jpeg
    IMG_2230.jpeg
    525.1 KB · Visningar: 4
Det är svårt att mäta sådär med måttband, och lätt att det saknas eller läggs på några mm.
Lägg den platt och mätt med ett skjutmått eller iaf en linjal. Diagonalt över bezeln till dom yttersta punkterna, exkludera kronan och dess skydd, så ska du se att den ligger på 37-38mm. Lycka till!

Tillbaka
Topp