• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla och obetydliga softairguntråden.

Bara en stilla undran från någon som ingen reel erfarenhet har av Softair-guns förutom nån Hobbex-picka för 20 år sedan.

Varför köra detta när det finns paintball?
Jag kan uppskatta att markörerna (eller vad de kallas) är i princip identiska med det real-deal, men förutom det?
Eller luftgevär/pistol ?

Därför en soft airgun maler sönder målet och har 20 skott i sekunden, vanligt luftgevär pistol är ju bara trist. Då är det vettigare med ett riktigt vapen.
Ok, går skotten genom kläder/hud ?
Undrar därför att sonen har blivit helt sjövild på en sån (nåt billigt från teknikmagasinet).

Ok, går skotten genom kläder/hud ?
Undrar därför att sonen har blivit helt sjövild på en sån (nåt billigt från teknikmagasinet).

Nä de gör de inte men de pulveriserar ölburkar etc, vet ju dock inte om jag skulle våga släppa ut ett barn med en då både ögon och tänder kan ryka. Jag provade att skjuta mig själv i foten. Hade på mig ett par Vans och det blev ett ordentligt blåmärke.

Visst, jättekul men du är förvisad till tavleskjutning eller en förhoppning om Zombie holocaust.. Inte riktigt samma sak.. Vill du sätta en salva i en polare så är din pickadoll ganska ointressant.. Trots allt kan du aldrig används den på riktigt

Jag hade riktigt roligt med den jag hade iaf.
Sköt sönder bilar och en massa roliga saker :)

Fan, jag skrev i början av tråden. Har sedan dess försökt hålla mig undan för att inte öka på mitt sug för att ta upp airsoftandet igen.
Ekonomin tillåter inte några större utsvävningar det närmsta halvåret då jag går på pappaledighet, och airsoft kan bli lätt dyrt när man väl börjar :)
Men dra åt helvete vad sugen jag blev på att ta mig ut i skogen och skjuta lite.

För att bidra med något tänker jag nu namnge ett par filmer som iallafall förhöjer mitt airsoft-sug!

13 hours, secret soldiers of Bengahzi - Fy fan vilken bra film. 10 daydate av 10.

American sniper - Chris Kyle! Nuff said.

Lone survivor - Seals, pang pang och vapenporr!

Tjäna! Kul att det är lite folk på KS som håller på med airsoft! Har själv hållt på i 5-6år nu. Kört mestadels Amerikan alá Devgru och Ranger 75th, men nu även lite ryss på senaste ;)

Fick rota ned mig lite i gamla album!
1.png 2.jpg 3.jpg
Rysskittet är inte nära på klart men det kommer väll bli något sånt här, med lite ändringar på camoflage o bössa :)
5.jpg
Ärligt stulen bild från snabb googling.

Sen är ju den stora sjukt viktiga frågan. Vilken klocka skall man köra på spel!?
G-Shock har alltid varit ett givet val. Hade gärna haft en Mudmaster, men en vanlig klassiker får duga tillsvidare.

Och även en röten Vostok till gerilla/rysskit, dock så kan ju automatare kan ev få lite problem med magnetism vid motorerna. Men en Vostok kan jag faktiskt med att offra ;)

Någon som har något annorlunda hemma i lådan som passar till endamålet?

Sen är ju den stora sjukt viktiga frågan. Vilken klocka skall man köra på spel!?
G-Shock har alltid varit ett givet val. Hade gärna haft en Mudmaster, men en vanlig klassiker får duga tillsvidare.

Och även en röten Vostok till gerilla/rysskit, dock så kan ju automatare kan ev få lite problem med magnetism vid motorerna. Men en Vostok kan jag faktiskt med att offra ;)

Någon som har något annorlunda hemma i lådan som passar till endamålet?
GMT Master utan bezel givetvis!

Ryska rails, det är fan grejer på AK, så satans snyggt! (Speciellt Zenith railsen! :) )
Blir nog tyvärr något tidigare impression för mig runt 2008-2009 45th VDV :), blir en clean 74a med max ett mindre sikte..

Nu blev jag galet sugen på att bygga om minst en av bössorna! :)

Senast ändrad:
Gjorde mig av med min softairgun-pistol.. Annars kunnde det blivit kul när Farbror polis kom på besök.. :D
Frågan är väl om de inte hade skjutit en med skarp ammunition om man tagit fram den och börjat vifta med! :nailbiting: :hilarious: :happyhappy:

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp