Arcticreef
Silver
Läste nyligen att anledningen till att Gianni Agnelli bar den utanpå skjortärmen var att han hade en nickelallergi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Minns att jag läst det också, men även att den helt enkelt inte fick plats under skjortärmen och således fick den sitta utanpå.Läste nyligen att anledningen till att Gianni Agnelli bar den utanpå skjortärmen var att han hade en nickelallergi.
Är nog inte hela sanningen då han även hade guldur utanpå.Läste nyligen att anledningen till att Gianni Agnelli bar den utanpå skjortärmen var att han hade en nickelallergi.
Är nog inte hela sanningen då han även hade guldur utanpå.
Aldrig hört någon som är allergisk mot guld, men allt är väl möjligt.Vilka idéer vissa har. Nickel kan dock vara en komponent i 18k guld
Själv känner jag motsatsen till allergi för guld…Aldrig hört någon som är allergisk mot guld, men allt är väl möjligt.
Även om jag hittills alltid föredragit vintage i Omega/Seiko samlingen är den blå 75-årsutgåvan för beroendeframkallande för att avstå.. Mina tidigare favoriter SHOM, Cosmic 2000 respektive ’Grandfather Tuna’ får nu skrämmande lite handledstid till förmån för nytillskottet. Superskön!![]()
Otroligt bra, så mycket bättre!!!Ännu en "om"tråd man nu kan vara med i...
![]()
Har tagit över vårdnaden om den här och tyckte att länken såg för "ny" ut för klockan.
![]()
Så fram med slippapper och bort med blinget.
![]()
Jämför tjockleken.Kan inte låta bli att jämföra med min modernare Omega PO 600m på mesh.
![]()
Tidig PO 2500 på 45mm...
![]()
Och lättviktaren från 70-talet...
![]()
Vågar inte tänka på vad de senaste versionerna väger.![]()
Jämför tjockleken.
Mätte du glas eller glasring?Inte så stor skillnad eftersom det är första generationens PO utan glasbaksida.
![]()
13,5 mm vs 15 mm och om glaset varit plant hade det bara skiljt 0,5 mm.
Mätte du glas eller glasring?
Får min ploprof till typ 12,4. Är väl hårt polerad…Högsta punkten på glaset.
Kan inte låta bli att jämföra med min modernare Omega PO 600m på mesh.
![]()
Tidig PO 2500 på 45mm...
![]()
Och lättviktaren från 70-talet...
![]()
Vågar inte tänka på vad de senaste versionerna väger.![]()
Mätte du glas eller glasring?
Då har du nog en slimline. Saknas typ 0,8 mm.![]()
Regnar ute idag, får man ha något som klarar vatten hyfsat
13mm högsta punkten glasering till undersida räfflade ytan
HmmmDå har du nog en slimline. Saknas typ 0,8 mm.