Nä, det är inte lätt. Svaret är nog en vintage och en ny. Sitter själv med två vintage idag som jag tycker kombinerar varandra bra med olika tavlor, länkar och ringar.Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en vintage eller modern datejust....
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä, det är inte lätt. Svaret är nog en vintage och en ny. Sitter själv med två vintage idag som jag tycker kombinerar varandra bra med olika tavlor, länkar och ringar.Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en vintage eller modern datejust....
![]()
![]()
Snygga dinkor! Är den blå urtavlan monterad i efterhand? Tänker på datumskivan som inte är blå.Nä, det är inte lätt. Svaret är nog en vintage och en ny. Sitter själv med två vintage idag som jag tycker kombinerar varandra bra med olika tavlor, länkar och ringar.
![]()
Menar du att datumskivan ska vara blå om urtavlan är blå?Snygga dinkor! Är den blå urtavlan monterad i efterhand? Tänker på datumskivan som inte är blå.
Var har du sett en Datejust med blå datumskiva?Snygga dinkor! Är den blå urtavlan monterad i efterhand? Tänker på datumskivan som inte är blå.
Vintage. Min högst personliga åsikt är att datejusten tappade sin charm vid övergången till sexsiffrigt. Blev då för tjock och bulkig, fick fula visare och indexmarkeringarna blev på tok för stora. Enda lyftet med en nyare modell är det dolda spännet...Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en vintage eller modern datejust....
![]()
![]()
Vet inte om den är monterad original, men som dom andra säger är datumskivan alltid i ljusa nyanser.Snygga dinkor! Är den blå urtavlan monterad i efterhand? Tänker på datumskivan som inte är blå.
Osäker om jag sett det, men vit tavla har ju ofta vit datumskiva eller? Fick för mig att urtavla och datum ofta går ton i ton men blå urtavla kanske är ett undantag. Blå urtavla och roulette datum är iaf skitsnyggt.Menar du att datumskivan ska vara blå om urtavlan är blå?
Se @Criss Cross 's svar ovan.Osäker om jag sett det, men vit tavla har ju ofta vit datumskiva eller? Fick för mig att urtavla och datum ofta går ton i ton men blå urtavla kanske är ett undantag. Blå urtavla och roulette datum är iaf skitsnyggt.
Jag tänker ha en Explorer, brukar fastna i bildsökningar på just den klockan.. Denna bilden från fratellowatches till exempel, vilken skönhet!
![]()
Tyckte att den var tråkig och alldaglig innan. Men nu har jag helt vänt om och vill ha den! Är sugen på tvåan med, men känner att en Explorer I kan bli en keeper.
![]()
Köper jag tvåan så måste jag i så fall ha två tavlor, älskar båda. Så då blir det som att ha två klockor
![]()
![]()
Målet får nog vara en kombination av ettan och tvåan! Men det ligger en bit in i framtiden!
Har en guldstål dj med vit tavla och guld datum, finns den kombon original eller var det vit datumskiva till de vita tavlorna?Se @Criss Cross 's svar ovan.
Jag tänker ha en Explorer, brukar fastna i bildsökningar på just den klockan.. Denna bilden från fratellowatches till exempel, vilken skönhet!
![]()
Tyckte att den var tråkig och alldaglig innan. Men nu har jag helt vänt om och vill ha den! Är sugen på tvåan med, men känner att en Explorer I kan bli en keeper.
![]()
Köper jag tvåan så måste jag i så fall ha två tavlor, älskar båda. Så då blir det som att ha två klockor
![]()
![]()
Målet får nog vara en kombination av ettan och tvåan! Men det ligger en bit in i framtiden!
Damn it Eriksson, du kan ju inte bara nämna två av de tre; våga VC!Vill prova på PP och AP någon dag, Nautilus och RO. Känns inte ouppnåligt.![]()
Sant, VC vore najsDamn it Eriksson, du kan ju inte bara nämna två av de tre; våga VC!![]()
Hade varit kungligt om du körde en sån där gravyr, riktigt riktigt coolt!Har alltid velat ha en 116718 på armen men då behöver jag avyttra någon klocka :/
![]()
Annars har jag funderat på att köpa en Rolex Explorer och låta den graveras, lite badass sådär på kvällskvisten
![]()
Det där är ju ingen riktig 116610.Har under en lång tid varit sugen på en 116610LN, älskar färgerna och den vackra finishen. Det stod mellan 16570 och en 116610, men av någon anledning valde jag utforskaren. Men för ett tag sedan har viljan kommit tillbaka.Men av någon anledning dras jag också till en Gmt 1675, tycker det känns som att den har mer "själ" än en ny su, däremot skulle det vara kul med en helt ny klocka. Är dock en sucker för vintage så valet lär bli svårt... Båda är ju dock underbara klockor.![]()