• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Chumba

Rolex
OrientStarWZ0071DG03.jpg
Någon som kan ref på den här snyggingen??
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Stämmer bra. Tackar så mycket för hjälpen.:) Som vanligt när jag fastnar för något så verkar det vara en modell som utgått och säkert kommer vara jobbig att hitta...:banghead: Men ska börja leta...

Tycker just att Orient utmärker sig mer än andra gällande det, vet inte hur många gånger jag stött på spännande modeller som jag senare upptäcker har utgått.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tycker just att Orient utmärker sig mer än andra gällande det, vet inte hur många gånger jag stött på spännande modeller som jag senare upptäcker har utgått.
Håller helt med. Orient utmärker sig från resten.
Fast just det tror jag har att gör med att de flesta modeller som utmärker sig är JDM och det blir ju ingen större grej här om en klocka som bara säljs i Japan utgår.¨
Tycker mig se liknande i Seiko-tråden med många utgångna modeller.
Just den där OS har varit utgången ett tag vilket är skitsynd då den är ascool.
 

Jojjan

Breitling
Enda jag kan säga är att urverket är från SII (alltså seiko) :p

Troligen en klocka såld i sverige på den tiden Orient fortfarande såldes här (av bl a Stjärnurmakarna). Med tanke på utseendet och att det är titan gissar jag cirka 1995 ;)

EDIT:// OK jag ändrar mig säger 97-99 för den klockan som år. (Ta inte mitt ord på det jag gissar på grund av utseende, material och delfinerna)

Tusen tack för informationen.
Jag gav 135kr inklusive nytt (?) batteri för klockan så jag är nöjd med köpet. :)
Skulle dock behöva förlänga armbandet eftersom det är lite för kort och jag vill helst inte använda en annan modell av armband. Vet du eller någon annan om det är relativt enkelt att få tag på dessa armband i original (helst begagnat) så man kan förlänga med en eller två länkar?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tusen tack för informationen.
Jag gav 135kr inklusive nytt (?) batteri för klockan så jag är nöjd med köpet. :)
Skulle dock behöva förlänga armbandet eftersom det är lite för kort och jag vill helst inte använda en annan modell av armband. Vet du eller någon annan om det är relativt enkelt att få tag på dessa armband i original (helst begagnat) så man kan förlänga med en eller två länkar?
Tror faktiskt enda chansen hitta länkbit är ett eventuellt donatorvrak på ebay.
Rätt långt från de länkarna som finns idag. Tyvärr.
 

Buckshot

Panerai
7521kr för en röd Saturation Diver på Creation Watches är verkligen billigt. Fast jag har hört en del dåligt om det företaget. :confused:
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
7521kr för en röd Saturation Diver på Creation Watches är verkligen billigt. Fast jag har hört en del dåligt om det företaget. :confused:
9.5 k med moms.
Runt €1000 i europa (när den finns i lager). Jag skulle väntat.

Newcam brukar dessutom matcha det priset när de får in den. €750, och då slipper du moms.

edit// finns i lager hos newcam. Skynda fynda.
 
Senast ändrad:
orient2.jpg


Har lite för mycket klockor just nu och har kommit till ett stadium då jag bantar samlingen och gör den mer slimmad. Så nu har jag ett par Orient i säljestråden om någon är intresserad.
 

Subby

Rolex
En ny Orient Star beställd, dock blev det inte den jag skrev om tidigare i sidan då jag fortfarande inte vågar ge mig på öppet hjärta än. Några gissningar på vad det kan vara? :)

Ledtråd: Klockan kommer med ett läderband.
 

Subby

Rolex
Åh Kära DHL, varför försöker ni leverera klockan hem när jag begär att den ska lämnas till servicepoint. Då ska man vänta ännu ett par timmar och kanske en dag till..
 
Topp