Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som kan ref på den här snyggingen??![]()
Stämmer bra. Tackar så mycket för hjälpen.Orient WZ0071DG borde det vara va?
https://www.google.se/search?q=orie...ved=0ahUKEwibwZnX_qjRAhVBOywKHfOwBKQQ_AUIBigB
Stämmer bra. Tackar så mycket för hjälpen.Som vanligt när jag fastnar för något så verkar det vara en modell som utgått och säkert kommer vara jobbig att hitta...
Men ska börja leta...
Håller helt med. Orient utmärker sig från resten.Tycker just att Orient utmärker sig mer än andra gällande det, vet inte hur många gånger jag stött på spännande modeller som jag senare upptäcker har utgått.
Tycker just att Orient utmärker sig mer än andra gällande det, vet inte hur många gånger jag stött på spännande modeller som jag senare upptäcker har utgått.
Fast just det tror jag har att gör med att de flesta modeller som utmärker sig är JDM och det blir ju ingen större grej här om en klocka som bara säljs i Japan utgår.¨Håller helt med. Orient utmärker sig från resten.
Jag har egentligen väldigt svårt för open heart tavlor men den här var ju läckeeeer
![]()
Den är också snygg men aningen lite för stor för mig, kommer beställa en SDA02002W, den på bilden, om några dagar.![]()
Denna är riktigt snygg med!
Enda jag kan säga är att urverket är från SII (alltså seiko)
Troligen en klocka såld i sverige på den tiden Orient fortfarande såldes här (av bl a Stjärnurmakarna). Med tanke på utseendet och att det är titan gissar jag cirka 1995
EDIT:// OK jag ändrar mig säger 97-99 för den klockan som år. (Ta inte mitt ord på det jag gissar på grund av utseende, material och delfinerna)
Tror faktiskt enda chansen hitta länkbit är ett eventuellt donatorvrak på ebay.Tusen tack för informationen.
Jag gav 135kr inklusive nytt (?) batteri för klockan så jag är nöjd med köpet.
Skulle dock behöva förlänga armbandet eftersom det är lite för kort och jag vill helst inte använda en annan modell av armband. Vet du eller någon annan om det är relativt enkelt att få tag på dessa armband i original (helst begagnat) så man kan förlänga med en eller två länkar?
Dagger-modellen med datum till höger har ju längre visare.
Trevlig rackare. Synd bara att den lider svårt av SHS (short hands syndrome).
Låg ute en sån i nyskick på köp å sälj för några månader sen, 2000kr! Ångrar fortfarande att jag inte slog till direkt!Jag har egentligen väldigt svårt för open heart tavlor men den här var ju läckeeeer!
![]()
9.5 k med moms.7521kr för en röd Saturation Diver på Creation Watches är verkligen billigt. Fast jag har hört en del dåligt om det företaget.![]()
Du fixar inte att openheart är mesigt och köpte en:En ny Orient Star beställd, dock blev det inte den jag skrev om tidigare i sidan då jag fortfarande inte vågar ge mig på öppet hjärta än. Några gissningar på vad det kan vara?
Ledtråd: Klockan kommer med ett läderband.
Du fixar inte att openheart är mesigt och köpte en:
![]()
Passar bra på nato☺.Lite glada färger i vinterns mörker.
![]()
Kul med denna tråd.
Julklappen får bli mitt bidrag.
![]()
Sjukt snygg.Fick hem min allra första Orient idag. Nykär.![]()
Bambino yes. Version 2 tror jag är det officiella namnet.Sjukt snygg.
Bambino? Vad heter modellen exakt? Man vill ju titta närmare på en sån