• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
IMG_20170712_112540.jpg
I
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fick hem den här precis. Säkert min 20e (typ) orient i ordningen :)

sqbvgikokciymbd.jpg


Skulle vara kul att testa bleka insertet... Så det blir typ såhär:

IMG_3949.jpg


@yepsson vad säger du?
 
Senast ändrad:

Sir_F

Omega
Nu har jag i över ett år avhållit mig från att fotografera min Mako tillsammans med tysk mat, en frestelse som jag tidigare fallit för.
IMG_20170621_192706.jpg


Men eftersom Orienten är min semesterklocka och omdömet vid tillfället var lite påverkat...
IMG_20170621_163237.jpg


Så faller jag åter för frestelsen för en riktigt dålig idé.
Bidrar vidare med ytterligare en bild då klockan ackompanjerade mig till Hofs hallar i Skåne. Semesterklocka som sagt.
IMG_20170706_134121.jpg
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jag råkade klicka hem en Three Star från bukten.

Man kan ju undra om man börjar närma sig gränsen för missbruk? Finns det risk att socialen kommer och beslagtar mina Orienter? Kommer jag att bli utsatt för avprogrammeringsförsök? :)
 

volesse

Breitling
Alla ni som sitter med ett Orient ur, har ni besällt det på Internet eller finns det hos någon butik i stockholm så man kan pilla lite på dem?
Är små sugen på en vit Mako framförallt.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Alla ni som sitter med ett Orient ur, har ni besällt det på Internet eller finns det hos någon butik i stockholm så man kan pilla lite på dem?
Är små sugen på en vit Mako framförallt.

Vad jag vet finns ingen AD i Sverige. Så det blir att köpa från nätet, eller om man skulle råka ha vägarna förbi i något land (typ någonstans i Asien) där de säljs. Jag har köpt mina Orient från Creationwatches, Seriouswatches samt från butik i Singapore.

Orient är väl lite grann lillebror i sammanhanget. När jag var i Singapore tidigare i år så fanns Seiko i typ varenda klockbutik, men det var inte alla som hade Orient.
 

Kropoth

Cartier
reaklockor.se verkar ha det största utbudet av Orient av svenska webbutiker. Oklart hur pålitliga de är dock. Jag har varit lite sugen på att bli av med Orient-oskulden genom dem.
 
Topp