• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Tror vi kan se förklaringen till att Royal är borttagen.
gallery_img_01.jpg

gallery_img_02.jpg
gallery_img_03.jpg

1308.png

Automatisk månfas (inte Sol-måne)
Ökad precision på urverket (som jag inte hittar referens på) -15/+5
Mer genomarbetad tavla.

Listar dryga 13000 plus japansk skatt (170000 yen)

https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http://www.orient-watch.jp/orientstar/prod_moon-phase.php&edit-text=

Edit// notera Epson-märkningen på boetten. Den har inte varit där förr och jag hoppas och tror det innebär att ryktena om Orients förestående död som mekanisk klocktillverkare är överdrivna.

Senast ändrad:
Även en ny version av OS Semi-Skeleton har kommit.
Samma designspråk.
Även den specificerad till -15 +5
100000001003589695_10204.jpg

Brukar inte vara så förtjust i open heart men båda var snygga.

Listpriset på den är dryga 10000 plus japansk skatt (130000 yen).

De var ju faktiskt rätt snygga. Hoppas få se fler OS-modeller i den lite "högre" klassen framöver.

Jag kollade upp storleken:
Case size Vertical 49.0 mm, Width 41.0 mm, Thickness 13.8 mm (månfasen)
Case size Vertical 48.0 mm / Width 40.0 mm / Thickness 12.3 mm (den andra)

Vintage suget tog tag i mig i morse. Skönt att äntligen go digital..o miljövänlig..
file1-2.jpeg

Bilagor

• file6.jpeg
    file6.jpeg
    17.7 KB · Visningar: 38
  • file2-1.jpeg
    file2-1.jpeg
    43.4 KB · Visningar: 39
  • file9.jpeg
    file9.jpeg
    42.4 KB · Visningar: 39
  • file4-1.jpeg
    file4-1.jpeg
    43.6 KB · Visningar: 44
  • file7.jpeg
    file7.jpeg
    37 KB · Visningar: 38
  • file8.jpeg
    file8.jpeg
    43.2 KB · Visningar: 40
  • file-2.jpeg
    file-2.jpeg
    25.5 KB · Visningar: 43
  • fullsizeoutput_be5.jpeg
    fullsizeoutput_be5.jpeg
    83.3 KB · Visningar: 39
Tror vi kan se förklaringen till att Royal är borttagen.
gallery_img_01.jpg

gallery_img_02.jpg
gallery_img_03.jpg

1308.png

Automatisk månfas (inte Sol-måne)
Ökad precision på urverket (som jag inte hittar referens på) -15/+5
Mer genomarbetad tavla.

Listar dryga 13000 plus japansk skatt (170000 yen)

https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http://www.orient-watch.jp/orientstar/prod_moon-phase.php&edit-text=

Edit// notera Epson-märkningen på boetten. Den har inte varit där förr och jag hoppas och tror det innebär att ryktena om Orients förestående död som mekanisk klocktillverkare är överdrivna.
Shit vill ha!

Har ett problem med min Orient!
Ena end-linken sitter typ inte helt fast? Är detta japanskt kvalité och inget att bry sig om eller vad kan de vara? Drar man i länken så flexar det en aning
IMG_2662.JPG
IMG_2663.JPG

Ena end-linken sitter typ inte helt fast? Är detta japanskt kvalité och inget att bry sig om eller vad kan de vara? Drar man i länken så flexar det en aning
IMG_2662.JPG
IMG_2663.JPG

Inte bandstiftet som böjts sig då? Hände några gånger på en Mako XL jag hade. Testa byta stift och "klämma ihop" ändlänken lite med fingrarna så blir det tight igen.

IMG_2662.JPG
IMG_2663.JPG
Den sitter inte rätt bara. Ta av och sätt tillbaka rätt.

Kan dock tipsa om Strapcodes länk till den där. Sjukt bra. Helt solid och avsmalnande samt inga polerade detaljer. Lyfter klockan 10ggr

Testade ta bort och sätta tillbaka men blir liksom ingen skillnad. Hör ju hur de klickar i..
Vikta ändlänkar på den väl? Det låter som att två "flärparna" på baksidan av ändlänken behöver tryckas till lite. De har en tendens att tappa formen ibland, speciellt vid bandbyte (en av anledningarna till att solida ändlänkar är bättre). Ta av länken, tryck ihop försiktigt genom att pressa med fingrarna. Prova passformen utan bandstiftet tills det blir rätt.

Vikta ändlänkar på den väl? Det låter som att två "flärparna" på baksidan av ändlänken behöver tryckas till lite. De har en tendens att tappa formen ibland, speciellt vid bandbyte (en av anledningarna till att solida ändlänkar är bättre). Ta av länken, tryck ihop försiktigt genom att pressa med fingrarna. Prova passformen utan bandstiftet tills det blir rätt.
Där sa du något!
Blev inte helt 100 men klart bättre så det är väl bara att finjustera ;)
Stort tack!:)

Ny på ks men funderar på att köpa mako 2 eller Ray 2. Någon som vet vart man kan köpa dem billigast?
Ska jag posta frågan här eller på en annan avdelning?

Senast ändrad:
Tack för ett snabbt svar, men ska jag posta sådant här eller ska jag göra det i en annan tråd
Helt rätt tråd att fråga i och du ställde den rätt! Man bör undvika frågor som var kan jag slippa moms och tull då de kan bli lite diskussion angående de.

Att hålla sig inom EU är safe bet så blir det perfekt. Välkommen :)

Var? Ska gå dit med min RO och min Credor.
Pissklockor helt klart.
Det är nog bättre att han förblir anonym så jag kan handla av honom i framtiden;) Han är helt klart kunnig. Jag brukar prata med honom på gymet. Bl.a så lägger Nymans ut servicejobb hos honom. Han berättade att han hade inne en Audemars Piguet i helguld inne för service. Den skulle visst ha ett värde på över 400 000.

Det är nog bättre att han förblir anonym så jag kan handla av honom i framtiden;) Han är helt klart kunnig. Jag brukar prata med honom på gymet. Bl.a så lägger Nymans ut servicejobb hos honom. Han berättade att han hade inne en Audemars Piguet i helguld inne för service. Den skulle visst ha ett värde på över 400 000.
Tråkmåns :p

Edit// Å andra sidan kan jag ju låta bli att gå in och vråla "Hörrödu din jävla sopa! Buckshot säger att du är rasist och japanhatare! Stämmer det?".
Kanske...

Senast ändrad:
Ny på ks men funderar på att köpa mako 2 eller Ray 2. Någon som vet vart man kan köpa dem billigast?
Ska jag posta frågan här eller på en annan avdelning?
Jag köpte här om veckan en Ray 2 från Island watch (USA?), landade på ca 2k tillslut, 1600 för klocka + ett NATO-band och 400-500 för tull+avgifter.

Tillbaka
Topp