• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vilken föredrar du? Väldigt många att kolla på...
Handlare? Eftersom den utgått blir det svårare. Så svaret får bli den som har i lager. I japan var referensen förresten wz0051dv. Kan vara enklare finna där via exempelvis timepeaks. Tänk på att moms tillkommer.

Zackrissons i Sverige kan man stödja tycker jag. Eftersom de inte är dyrare än andra europeiska handlare. Annars seriouswatches.
För jdm är det enklast via forwardingtjänst (ex timepeaks).
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Denna ser himla fin ut:
Orient RK-AU0005L
Vilken äger du eller vilka?
Den är schysst men JDM.

Jag har ett antal. Allt från en tidig digital touchtron, 2 king divers, via brasilianska Poseidon till en Royal Orient we001ek. Men konstigt nog ingen Orient Star.
Finns en gammal bild på alla jag hade då tidigare i tråden. De flesta är kvar. Sun and moon och Ray har sålts från den bilden. Royal tillkommit.
 

EmilSve

Cartier
Den är schysst men JDM.

Jag har ett antal. Allt från en tidig digital touchtron, 2 king divers, via brasilianska Poseidon till en Royal Orient we001ek. Men konstigt nog ingen Orient Star.
Finns en gammal bild på alla jag hade då tidigare i tråden. De flesta är kvar. Sun and moon och Ray har sålts från den bilden. Royal tillkommit.

Fint! Är lite förbluffad måste jag säga. Aldrig sett Orient Star på det viset som nu hehe
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Tack! Trodde nog nästan det. Känns väldigt ovärt att gå in och reglera för att "hoppas" över fler dagar. Hade slutat upp med minuter - istället förmodligen. Att lämna in är ju inte ett alternativ heller hehe. Men så farligt är det ju inte. Får sätta rimliga förhoppningar antar jag. Men tack för svar!
Om du är stadig på handen och använder lupp för att se hur mycket du ruckar. Om du saknar "mät redskap" så kan du ladda ner "TG 0.5.0" på datorn och hoppas på att du kan justera micken så den hör klockan. Då kan du med lätthet mäta avvikelsen direkt. Var försiktig så du inte rör något som inte ska röras i klockan. Råder dig att kolla att TG registrerar din klocka med öppen boett och kalibrera den innan du börjar rucka. Jag personligen tycker att man någon gång kan prova att rucka en billig klocka så får man själv bedöma om det är svårt eller ej.
Du bestämmer själv, lycka till!
tg1 (2).png
 

EmilSve

Cartier
Om du är stadig på handen och använder lupp för att se hur mycket du ruckar. Om du saknar "mät redskap" så kan du ladda ner "TG 0.5.0" på datorn och hoppas på att du kan justera micken så den hör klockan. Då kan du med lätthet mäta avvikelsen direkt. Var försiktig så du inte rör något som inte ska röras i klockan. Råder dig att kolla att TG registrerar din klocka med öppen boett och kalibrera den innan du börjar rucka. Jag personligen tycker att man någon gång kan prova att rucka en billig klocka så får man själv bedöma om det är svårt eller ej.
Du bestämmer själv, lycka till!
tg1 (2).png
Tack!
 

EmilSve

Cartier
Den är schysst men JDM.

Jag har ett antal. Allt från en tidig digital touchtron, 2 king divers, via brasilianska Poseidon till en Royal Orient we001ek. Men konstigt nog ingen Orient Star.
Finns en gammal bild på alla jag hade då tidigare i tråden. De flesta är kvar. Sun and moon och Ray har sålts från den bilden. Royal tillkommit.

Är zackrissons JDM
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Väldigt fin!
Vad tycks om denna:
Jag har lite svårt för open heart. Men dessa kommer mer och mer så jag har gått från "No, No" till "nja..". Jag gillade klockan i filmen, den såg väldigt fin ut och mycket klocka för pengarna. Classic har domed glas så den är mer klassisk i stilen och den i filmen är mycket mer modern i stilen. Snygg boett!
 

EmilSve

Cartier
Jo precis. Personligen kanske jag ratar den efter några veckor men då finns ju KS köp o sälj då får man införskaffa en classic istället.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Förstår du vad det är för skillnad på ref:
DK05002B
och
WZ0181DK


Det är WZ0181DK som säljs i orients japanska webshop.

De ser identiska ut. Eller är det bara så att Dk05002B inte är JDM
Ingen skillnad alls. Japanska referensen börjar med wz.
JDM är de klockorna du hittar på .Jp men inte på .com.
Många säljs på alla marknader, men under olika referenser i Japan och övriga världen.
En del börjar dessutom säljas exklusivt i Japan och släpps sen internationellt, exempelvis månfasen. Tyvärr inte alla.
 

EmilSve

Cartier
Ingen skillnad alls. Japanska referensen börjar med wz.
JDM är de klockorna du hittar på .Jp men inte på .com.
Många säljs på alla marknader, men under olika referenser i Japan och övriga världen.
En del börjar dessutom säljas exklusivt i Japan
och släpps sen internationellt, exempelvis månfasen. Tyvärr inte alla.

Bra! Då vet jag;)
 
Topp