Tog av länken och tryckte till ändlänkarna så det ser ok ut igen.Tycker den är bättre på ett finare mesh själv.
Strapcode har annars länkar med solida ändlänkar.
Annars de självklara. Gummi eller sailcloth.
Länkar utan ändar gillar jag inte riktigt.
Menar du när det blir ett glapp mellan länken och boetten? Det gillar inte jag heller. Avvaktar nu när jag fixat till länken med att köpa en till länk, kanske blir ett gummi att byta med ibland dock
För att vara mer on topic: Jag kan rekommendera att fixa bezeln/dykarringen (vad man nu helst kallar den) på Mako/Ray. Min fastnade nästan när jag polerade glaset, antar att det kom in glasspån och polermedel och kanske nåt mer skräp. Tog ungefär 2min att vrida ett varv om man slet ut naglarna. Vred jag "normalt" gick det inte alls. Som de flesta som äger en antagligen vet är det segt redan från början på en ny, kanske tog ungefär 10-20sek att vrida runt och man får ta i mer än vad som borde vara standard. Tog loss min, rengjorde och tryckte ner sprintarna lite grann och nu är det lättare och ett varv går på ungefär 5-7sek! Och allt som behövdes var en kökskniv Men skulle verkligen rekommendera att ha bra verktyg och någon typ av handskar för de som inte är lika galna som mig. Var väldigt enkelt för mig att få av med kniven men risken finns ju att man slinter, vilket jag gjorde en gång och var nära att skära mig i handen... men enkelt iaf. Få dit den med enbart handkraft var lite meckigare.
Trevlig klocka att mecka med. Tycker sånt är kul och så lär man sig hur det fungerar osv.
Edit: Helvete. Den är trög som fan igen...
Edit 2: Nu har den funkat bra ett tag. Lite trögt i början men sen snurrar den på bra.
Bilagor
Senast ändrad: