Det är höst! (utropade han med glädje)
Den är inte post-gul. Den är kantarell-gul!
Livskvalitet... Mopedkörning på grusväg, svampplockning, rensning, tillagning, äta, bock-öl och snaps.
Jösses, här slog begäret till! Snyggt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är höst! (utropade han med glädje)
Den är inte post-gul. Den är kantarell-gul!
Livskvalitet... Mopedkörning på grusväg, svampplockning, rensning, tillagning, äta, bock-öl och snaps.
Det liknar pepparrot, men jag är inte helt hundra.Dagens botanikfråga: Vad är det här? Det växter på ängar så vanligtvis går vi över det utan att tänka på vad som finns i andra änden.
Helt rätt! Jag gick i skogen med en vän. Vi kom ut på en äng. Där visade hon att där växer det pepparrot. Jag hade ingen aning om att pepparrot växte vilt och att det bara är att ta upp en. Jag är dålig på botanik så jag blev nog extra glad. De flesta går nog bara förbi. Du verkar kunna en del om mat i naturen.Det liknar pepparrot, men jag är inte helt hundra.
Det finns en uppsjö varianter med tråd du drar ut genom luckan, en del ett par hundringar billigare än Etin du länkar till. De är alla hyggligt bra, ju dyrare desto fler funktioner (larm mm). Samtliga har i min erfarenhet (som säljare, har använt de jag testat väldigt lite) lite begränsad livslängd, dvs högre pris innebär inte nödvändigtvis bättre kvalitet/livslängd. I min erfarenhet är det sonddelen/stickan/kabeln som fallerar så om jag själv skulle varit spekulant skulle jag letat efter antingen en billig variant som är ok som slit och släng eller en dyrare där det finns kabeldel att köpa löst till som reservdel.Stektermometer, för de gånger man kör en större bit kött, fisk modell stor eller hel. Idag har jag en Thermapen som är otrolig, älskar den.
Men då man inte vill lyfta på locket till grillen eller öppna ugnens lucka. Alltså något trådat eller trådlöst som sitter i det jag vill mäta under tillagning.
Jag vill inte spendera mer än 500 egentligen, då tillfällena jag har behovet inte riktigt rättfärdigar det.
Så vad jag köper jag om jag inte vill köpa en ETI Chefalarm t.ex?
Termometer, ChefAlarm - ETI
Termometer - Eti ChefAlarm - är en kombinerad termometer och timer framtagen för professionellt bruk...www.kitchenlab.se
Äger inte ngn slow cooker men göra en gryta på den sitter aldrig fel. Tänk tex rödvin, viltfond, championer, lök, enbär, timjan, sidfläsk och låta det gå länge för mustig och mör gryta.Hej allihopa. Jag fick fransyska viltsvin av min pappa. Min fråga: kan man tillaga detta i slow cooker? Isåfall hur bör man göra?
Snälla dumförklara mig inte, jag är nybörjare på matlagning
Bakpulver är nyckeln till krispighet. Själv är jag även förespråkare av beer batter. Sås gör man enkelt en Buffalo: 50/50 smör och franks hot sauceFriterad kyckling - tips på att få till en bra frityrsmet?