Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bild på den!@Datzun gjorde mig sugen att bära min Ball, får bli morgondagens klocka![]()
Tack! Snygg klocka. Samma länk som på min tycks det.
Har du bytt ut gastuberna nu? Eller behöver man byta ut tavla och visare?Upptänkte idag att lumen i rören är helt slut, det var inte speciellt länge det höll, haft klockan sedan -17
![]()
Inget gjort än, men tippar på att jag behöver byta hela tavlan. Ska höra mig för hur det går till, bör kanske ta en service samtidigtHar du bytt ut gastuberna nu? Eller behöver man byta ut tavla och visare?
Kollat lite recensioner på YT och enligt dem ska gastuberna hålla i över två decennier. Jag googlade också att tritiumets halveringstid är 12 år så efter den tiden borde de lysa hälften så starkt, men alltså fortfarande lysa. Väldigt konstigt att din redan har "slocknat" :SInget gjort än, men tippar på att jag behöver byta hela tavlan. Ska höra mig för hur det går till, bör kanske ta en service samtidigt![]()
Intressant att höra vad en ny tavla kan gå lös på.Inget gjort än, men tippar på att jag behöver byta hela tavlan. Ska höra mig för hur det går till, bör kanske ta en service samtidigt![]()
Snyggt, och brallorna passar timindexen riktigt bra.Det är jag igen. Nya brallor på den här.
![]()
![]()
Fint att du håller igång tråden. Trevlig fredag!Trevlig fredag
![]()
TackFint att du håller igång tråden. Trevlig fredag!
Snygg! Lumeshot på den?Min Ball MadCow med eftermarknad bezelring och svart dag dag-
och datumhjul.
Och gummirem.
![]()
Snygg! Lumeshot på den?
Coolt, var hittar man aftermarket till Ball?Min Ball MadCow med eftermarknad bezelring och svart dag dag-
och datumhjul.
Och gummirem.
![]()
Det är Seiko-ringar. Samma mått. Bara borra hål för lume-pluppen.Coolt, var hittar man aftermarket till Ball?