Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul med mer guld i tråden! Riktigt fin.Letar band till Bvlgon. Googlar runt men det mesta är ganska trist och standard. Någon som vet var man kan hitta lite roligare och prisvärda band?
![]()
Nej jag har letat men är det gummi är det typ bara aliexpress. Beställde 2 nya därifrån som är på ingång, kan utvärdera och berätta om något var okLetar band till Bvlgon. Googlar runt men det mesta är ganska trist och standard. Någon som vet var man kan hitta lite roligare och prisvärda band?
![]()
Varmt välkommenVille vara med här i tråden
![]()
Gärna! Snackar med ett företag som gör på beställning men kostar därefter. Blir förmodligen en beställning för att testa…Nej jag har letat men är det gummi är det typ bara aliexpress. Beställde 2 nya därifrån som är på ingång, kan utvärdera och berätta om något var ok![]()
Håller med dig men tycker samtidigt att det här är coolt.Nu börjar jag reta mig lite på fanskapen. Om de hade lagt lika mycket energi på att få ner en Octofinissimo till 36mm så att normala människor kunde bära dem som på att skala ner osäljbara konceptklockor ytterligare 0,000046 mm i tjocklek för att slå ett töntrekord så hade man ju kunnat ta dem på allvar.
![]()
Breaking News: Bulgari Sets A New Record (Again) For The World's Thinnest Watch With The New Octo Finissimo Ultra
A mere .05mm later, and the new Ultra supplants Richard Mille's 2022 efforts and also claims the record as world's thinnest chronometer-certified watch.www.hodinkee.com
Den dagen klockföretag gör som en själv vill, den vill jag uppleva.Nu börjar jag reta mig lite på fanskapen. Om de hade lagt lika mycket energi på att få ner en Octofinissimo till 36mm så att normala människor kunde bära dem som på att skala ner osäljbara konceptklockor ytterligare 0,000046 mm i tjocklek för att slå ett töntrekord så hade man ju kunnat ta dem på allvar.
![]()
Breaking News: Bulgari Sets A New Record (Again) For The World's Thinnest Watch With The New Octo Finissimo Ultra
A mere .05mm later, and the new Ultra supplants Richard Mille's 2022 efforts and also claims the record as world's thinnest chronometer-certified watch.www.hodinkee.com
Tackar! Din var ju inte alls dum hellerVarmt välkommenAlu’n är fantastisk. Även om jag tyvärr inte äger någon just nu.
![]()
Svincoolt och ännu ett bevis på den makalösa tekniska kompetensen i Bulgos urmakeriNu börjar jag reta mig lite på fanskapen. Om de hade lagt lika mycket energi på att få ner en Octofinissimo till 36mm så att normala människor kunde bära dem som på att skala ner osäljbara konceptklockor ytterligare 0,000046 mm i tjocklek för att slå ett töntrekord så hade man ju kunnat ta dem på allvar.
![]()
Och den totala bristen på rationell styrning i ledningsgruppen som inte kan få dem att rikta in sin makalösa kompetens på kommersiellt gångbar R&D. Känns som SAAB 2.0Svincoolt och ännu ett bevis på den makalösa tekniska kompetensen i Bulgos urmakeri
De kommer säkerligen sälja i de volymer Bulgo planerar för, är trots allt en limiterad utgåva på 20 klockor och vänder sig till en lite annorlunda målgrupp (och plånbok) än den genomsnittliga KS:arenOch den totala bristen på rationell styrning i ledningsgruppen som inte kan få dem att rikta in sin makalösa kompetens på kommersiellt gångbar R
Kanske dags för en 38mm. Tycker 35mm lirar bra på stor handled men ibland vill man ju göra ett statement![]()
Nätt, sportig, elegant, clean, tålig, attityd osv osv.
- Ruskigt bra allrounder![]()
Liten update. Den var inte gängad utan tryckt in. Så med lite våld så fick jag bort den men blev lite böjd men inte värre än så.Ja eller hur, så borde det vara. Ska försöka testa det. Tack för tipset![]()
Tror mer på att ersätta sista delen med läder.Ibland är det bra att fundera en extra gång och inte va för impulsivdenna är ju svincool och svårt att hitta bättre för samma peng.
Btw, någon som testat att laga sprickor på dessa band? Och i så fall va använde ni för lim?
![]()
Tror mer på att ersätta sista delen med läder.
Kul! Bra instegsbulle!Nu är jag också med![]()
Ja, nu väntar man bara på en mindre titan octo….Kul! Bra instegsbulle!
att de små pinnarna kan böjas lätt, hade rekommenderat ett sådant eller bättre kvalitetVad behöver jag för att sätta på en extra länkbit? Något att tänka på?
Tack!att de små pinnarna kan böjas lätt, hade rekommenderat ett sådant eller bättre kvalitet
![]()
Kortningsverktyg för metallarmband | Clas Ohlson
www.clasohlson.com