Otrolig bang for buck! Kan absolut tänka mig att äga en plain svart också samtidigtAsfin! Varit sugen på den.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otrolig bang for buck! Kan absolut tänka mig att äga en plain svart också samtidigtAsfin! Varit sugen på den.
Har en sån, grym dykare!Otrolig bang for buck! Kan absolut tänka mig att äga en plain svart också samtidigt![]()
Säg till när du tröttnat på den
Ge det en veckaSäg till när du tröttnat på den![]()
Hoppas jag fattar frågan rätt nu (gubb-trött i kväll, haha):Tack! Vet du (eller någon annan) om Certinan i fråga har något slags ”on the fly” justering i armbandet, likt automatversionen?
Haha, max!Ge det en vecka![]()
Inte nöjd med finishen från fabrik eller hur kommer det sig att du väljer att borsta den? Denna har väl inte polerade mittlänkbitar?
Jo, quartzaren har det.Inte nöjd med finishen från fabrik eller hur kommer det sig att du väljer att borsta den? Denna har väl inte polerade mittlänkbitar?![]()
Den kommer med pcl från fabrik tyvärr. Borstad länk passar bättre på denna typ av klocka enligt mig.Inte nöjd med finishen från fabrik eller hur kommer det sig att du väljer att borsta den? Denna har väl inte polerade mittlänkbitar?![]()
Jasså den gör det!? Ja absolut, det håller jag verkligen med om! Såg ut som du gjort det där förut! Blev ju grymt!Den kommer med pcl från fabrik tyvärr. Borstad länk passar bättre på denna typ av klocka enligt mig.
Det är urmakaren som ska ha äran, väldigt duktig. Jag var bara en entusiastisk åskådareJasså den gör det!? Ja absolut, det håller jag verkligen med om! Såg ut som du gjort det där förut! Blev ju grymt!![]()
Jag äger en 38mm och har provat nya 40.5 i butik. Fördelen med nya är att det finns snabbjustering i länken, men jag tyckte det kändes väldigt billigt och rassligt.. plus att den gick att dra ut utan att trycka in knapparna, vilket ju inte är bra. Annars gillar jag den nya - keramisk bezel är nice, och både den svarta och den blå är väldigt snygga.Ni som haft DS Action Diver i både 38 och nya 40,5, om ni skulle välja en av dessa, vilken blir det och varför? För/nackdelar?
Dubbelpost men det är nyförvärvet värd!![]()
Visst är den! Yes, 38mmRiktigt snygg den38mm?
Kolla så du har gänget in kronan ordentligt.
Blir quartzen kvar? Känns den likvärdig de övriga om man bortser från verket?Åh, bra fråga!
Har haft båda. Bägge är riktigt bra klockor och du gör ett bra köp oavsett.
Uppskattade, som tidigare nämnts, 40,5:ans "lite lyxiga" keramik-bezel och snabbjusteringen.
Den är drygt 14 mm tjock, stördes inte så mycket av det när den väl satt på armen.
Tog jag på mig 38:an så kändes den dock skönare på armen, mycket pga att den inte är lika tjock.
Samtidigt saknade jag snabbjusteringen, speciellt under sommaren.
Säg att matchen slutar 2-2, då.
Oavsett: två riktigt bra alternativ. Har dock sålt båda pga andra inköp. Enda certina:n som är kvar när nu är kvartsen i 40.![]()