• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Certina er virkelig et brand flere bør få øynene opp for. :)

IMG_3438.jpeg

IMG_3436.jpeg

IMG_3434.jpeg

Tack! Vet du (eller någon annan) om Certinan i fråga har något slags ”on the fly” justering i armbandet, likt automatversionen?
Hoppas jag fattar frågan rätt nu (gubb-trött i kväll, haha):
Nej, inte samma snabbjustering som exempelvis 40,5 eller de lite större automat-dykarna.
Lite synd, men som tidigare talare säger - en sanslöst prisvärd klocka. 🙂

Ni som haft DS Action Diver i både 38 och nya 40,5, om ni skulle välja en av dessa, vilken blir det och varför? För/nackdelar?

Ni som haft DS Action Diver i både 38 och nya 40,5, om ni skulle välja en av dessa, vilken blir det och varför? För/nackdelar?
Jag äger en 38mm och har provat nya 40.5 i butik. Fördelen med nya är att det finns snabbjustering i länken, men jag tyckte det kändes väldigt billigt och rassligt.. plus att den gick att dra ut utan att trycka in knapparna, vilket ju inte är bra. Annars gillar jag den nya - keramisk bezel är nice, och både den svarta och den blå är väldigt snygga.

Åh, bra fråga!
Har haft båda. Bägge är riktigt bra klockor och du gör ett bra köp oavsett.
Uppskattade, som tidigare nämnts, 40,5:ans "lite lyxiga" keramik-bezel och snabbjusteringen.
Den är drygt 14 mm tjock, stördes inte så mycket av det när den väl satt på armen.

Tog jag på mig 38:an så kändes den dock skönare på armen, mycket pga att den inte är lika tjock.
Samtidigt saknade jag snabbjusteringen, speciellt under sommaren.
Säg att matchen slutar 2-2, då. 🙂

Oavsett: två riktigt bra alternativ. Har dock sålt båda pga andra inköp. Enda certina:n som är kvar när nu är kvartsen i 40. 🙂

Åh, bra fråga!
Har haft båda. Bägge är riktigt bra klockor och du gör ett bra köp oavsett.
Uppskattade, som tidigare nämnts, 40,5:ans "lite lyxiga" keramik-bezel och snabbjusteringen.
Den är drygt 14 mm tjock, stördes inte så mycket av det när den väl satt på armen.

Tog jag på mig 38:an så kändes den dock skönare på armen, mycket pga att den inte är lika tjock.
Samtidigt saknade jag snabbjusteringen, speciellt under sommaren.
Säg att matchen slutar 2-2, då. 🙂

Oavsett: två riktigt bra alternativ. Har dock sålt båda pga andra inköp. Enda certina:n som är kvar när nu är kvartsen i 40. 🙂
Blir quartzen kvar? Känns den likvärdig de övriga om man bortser från verket?

Blir quartzen kvar? Känns den likvärdig de övriga om man bortser från verket?
Tror jag behåller den (ett tag till, i alla fall). 🙂

Skulle nog säga att den är rätt likvärdig 38, något tunnare. En kompis upplevde den som lite-lite mer "skramlig"- men det var inget som jag tänkte på.
Sitter bra på min handled, alldeles lagom och perfekt som jobbklocka.

40,5 är ju tjockare än de andra och keramik-bezel+förlängningen gjorde att den känns lite mer "påkostad".

Snyggast? Lika ombytligt som aprilväder, men lutar nog att 40,5 tar priset i kategorin, ändå. 🙂

Tillbaka
Topp