- Tror det är stift och hylsor, men det är en gissning.Vän av ordning undrar om det är pin and collar, det är väl vanliga stift?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Tror det är stift och hylsor, men det är en gissning.Vän av ordning undrar om det är pin and collar, det är väl vanliga stift?
Ja, nu blir det ju rena gissningar. Men att borra genomgående hål och låta bli att gänga dem måste vara billigare än att gänga. Det samma gäller de vikta stiften. Det enda som kräver någon precision är den svullna biten, ett moment man kan göra i samband med att pinnen viks. Sannolikt väldigt enkel process och kräver ingen större precision. Renhetskraven är förmodligen inte lika höga heller.Hur ser kalkylen för skruvlänk vs push pins ut egentligen? Tycker det är så otroligt dumt. Ge folk skruvlänk. Certina har dessutom också höjt priserna.
Certina är ju knappast ensamma i detta, men jag blir lite irriterad. Ägt en massa Longines och Omega med push pins också.
Standarden borde ändras.
- Då hade jag fel, det är alltså ”hairpins”, utan hylsorSå att ni slipper ligga sömnlösa och fundera
![]()
Har haft en, och den linjerade precis som du (och jag) önskar. Men jag tror det är lite av en feature att de faktiskt inte gör det på många, inre ringen tror jag är skruvad och kan hamna lite hur som verkar det som. Den svart är min gamla, den orange nåt från internet.Ni som ägt en PH500, hur upplever ni att kvalitetssäkringen med inre glasringen varit? Tycker den på vissa bilder ser ut att sitta off mot bezel, vill ju att 6/12 sidan går mot 30 och lumeplupp samt ligger mellan 15 och 45min markeringen. Eller har jag för stora krav?
![]()
På denna produktbild sitter den ju bra…
Snygg!Kände för nåt ljust och fräscht i mörkret
![]()
![]()
Vad är skillnaden mellan nya och gamla 38mm ds dykaren? De ser snarlika ut i mina ögon.
Någon som vet?
Extreme shock resistance om jag får be.Jag kan upplysa om att jag använt min (gamla) 38mm i alla möjliga situationer, tappat i stengolv mm, och den går klockrent. Så jag undrar hur mycket man egentligen behöver det nya förbättrade stötskyddet..
Bra om man vill använda den som hockeypuck kanskeExtreme shock resistance om jag får be.
Bra om man vill använda den som hockeypuck kanske![]()
Vill också se lite egna bilder av nån. Själv sitter jag fortfarande och väntar på en svart/vit 40,5mm med keramisk bezel och dykarjusteringen (och extreme shock resistance förståsNågon som provat den nya svarta modellen i stål?
Fruktansvärt snygg! vad är det för ref på den?43an tvåton men med vanlig stållänk, en vinnare i mina ögon![]()
Tack, är helnöjd! Det är alltså en C032.607.22.051.00Fruktansvärt snygg! vad är det för ref på den?![]()