Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zuludiver har ett jäkligt fint som passar utmärkt, dock tror jag inte de säljs nya längre men du kanske kan googla reda på ett begagnat med lite tur.Tjena,
Köpte mig en Ph500 men är riktigt dålig gr sugen på ett BOR band till den med kurvade ändlänkar. Inte hittat något som är specat till att passa modellen. Någon som köpt ett som är specat till annan klocka som ändå passar ok?
// Adam
Tack! Riktigt snygg kombo, får leta runt på den vida webben!Zuludiver har ett jäkligt fint som passar utmärkt, dock tror jag inte de säljs nya längre men du kanske kan googla reda på ett begagnat med lite tur.
Länk till min gamla som numera är såld vidare nånstans. Bra va den
Thread 'Certina DS Super PH500 PB' https://klocksnack.se/threads/certina-ds-super-ph500-pb.186377/
Min gissning är att insidan förutom verket som sådant inte behöver servas i egentlig mening utöver o-ringar. Urmakare är skickliga med små detaljer så att de inte skulle kunna hantera insidan håller jag för otroligt.Utifrån hur just insidan ser ut så gissar jag att den bör skickas till Swatch Group den dagen som det är dags för service. Eller tror du att en standard uris löser biffen?
Kan bara hålla med om att on the fly justeringen är i enklaste laget. Jag hade nog också valt en annan lösning framför denna och hellre betalat lite mer.
Jag hade en Tudor Pelagos 39 ett tag och deras T-fit är något helt annat. Men den claspen är också onödigt lång, pga dykarförlängningen som endast ett fåtal använder.
Men jag tycker ändå att den här sitter mer komfortabelt på mig än vad P39an gjorde.
Vore grymt med en IWC variant där justeringsknappen sitter på loggan men där inte estetiken offras lika påtagligt.
Men då kanske det är svårt att hålla ner priset. Dock verkar en hel del microbrands ha diverse bra lösningar nuförtiden så även Certina borde kunna snäppa upp sig där.
Sitter som ett smäckNytt in. Mitt första vita band. Crosspattern från watchwear.![]()
![]()
![]()
Ja det blev synnerligen bra. Bekvämt fkm är det också. Perfekt längd för mig men kanske lite kort för de med tjockare handleder. Jag har 18,5 men ett par hål till så behöver en keeper tas bort.Sitter som ett smäck
Watchwear gummi? Riktigt snyggt oavsett!Snart lite ledighet![]()
Riktigt bra kombo
Stämmer braWatchwear gummi? Riktigt snyggt oavsett!