• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Tjena,
Köpte mig en Ph500 men är riktigt sugen på ett BOR band till den med kurvade ändlänkar. Inte hittat något som är specat till att passa modellen. Någon som köpt ett som är specat till annan klocka som ändå passar ok?
// Adam

Senast ändrad:
Tjena,
Köpte mig en Ph500 men är riktigt dålig gr sugen på ett BOR band till den med kurvade ändlänkar. Inte hittat något som är specat till att passa modellen. Någon som köpt ett som är specat till annan klocka som ändå passar ok?
// Adam
Zuludiver har ett jäkligt fint som passar utmärkt, dock tror jag inte de säljs nya längre men du kanske kan googla reda på ett begagnat med lite tur.

Länk till min gamla som numera är såld vidare nånstans. Bra va den 🙂

Thread 'Certina DS Super PH500 PB' https://klocksnack.se/threads/certina-ds-super-ph500-pb.186377/

Senast ändrad:
IMG_3402.jpeg

Utifrån hur just insidan ser ut så gissar jag att den bör skickas till Swatch Group den dagen som det är dags för service. Eller tror du att en standard uris löser biffen?

Kan bara hålla med om att on the fly justeringen är i enklaste laget. Jag hade nog också valt en annan lösning framför denna och hellre betalat lite mer.
Jag hade en Tudor Pelagos 39 ett tag och deras T-fit är något helt annat. Men den claspen är också onödigt lång, pga dykarförlängningen som endast ett fåtal använder.
Men jag tycker ändå att den här sitter mer komfortabelt på mig än vad P39an gjorde.

Vore grymt med en IWC variant där justeringsknappen sitter på loggan men där inte estetiken offras lika påtagligt.
Men då kanske det är svårt att hålla ner priset. Dock verkar en hel del microbrands ha diverse bra lösningar nuförtiden så även Certina borde kunna snäppa upp sig där.
Min gissning är att insidan förutom verket som sådant inte behöver servas i egentlig mening utöver o-ringar. Urmakare är skickliga med små detaljer så att de inte skulle kunna hantera insidan håller jag för otroligt.
Däremot ruckningen av balansen. Den är nog knepig för en "vanlig" urmakare m t p hur den är konstruerad.

Håller helt med att de kunde poppa till dykarförlängningen. En som IWC hade suttit som en fläskläpp!

Tipsar om denna annons om någon är sugen :)

Köpte på mig en DS ACTION då jag mestadels var sugen på en svart klocka, sen kom annons på 38mm !! Nja det kan aldrig gå på 21cm handleder.
Men suget på en svart dinka vann, och 38 är litet det ska jag inte säga annat, men tycker faktiskt det känns bra och ser inte så tokigt ut.

20250729_201126.jpg

Tillbaka
Topp