• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Köpte på mig en DS ACTION då jag mestadels var sugen på en svart klocka, sen kom annons på 38mm !! Nja det kan aldrig gå på 21cm handleder.
Men suget på en svart dinka vann, och 38 är litet det ska jag inte säga annat, men tycker faktiskt det känns bra och ser inte så tokigt ut.

20250729_201126.jpg

Tror du kommer gilla den!

Min säger hej 👋

IMG_3542.jpeg

Tjena tråden. Lyckades få tag på en "DS PH200M Automatisk Ref: C036.407.18.040.00" - år 2021 för en 3775 SEK - är detta i allmänhet ett bra pris?
Är dessvärre relativt ny till Certina.

Allt gott - Isaac

Älskar detta släppet från Certina, lite som en blå ”Pelagos”. Hur stor handled har du och hur tycker du den bärs jämfört med 39mm? Ska testa den i butik men misstänker att den kommer se orimligt stor ut på min smala handled.
Jag har en platt handled på ca 17,5 cm.
Den bärs marginellt större än P39an men mer bekvämt för mig av någon anledning.

Är nöjd med detta, cut to size.

Finns även med struktur.
Edit: länk också.
1000017276.jpg

Köpte ett från Watchwear, riktigt nöjd med kvaliten och känslan! Tack för tipset 🙂

38mm gjorde sig bra med detta lite grövre gummi än billiga från amazon..

Tillbaka
Topp