• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Inga problem.
Gick ut i regnet på altanen och tryckte av, bara för dig. 😀
(Och lite för att jag inte har så mycket att göra just nu, haha
1000000966.jpg
1000000967.jpg
1000000964.jpg
Snyggt! Klart bättre m helborstad länk 👍

Stavindexen för varje timme är applicerade på Legend Diver, större delen av dess längd, samt de arabiska siffrorna 3,6,9,12 och även "lume-dot" som är vid dessa. Fast det står faktiskt målade på Longines hemsida.
Här kan man se det när ljuset faller in lite från sidan (arkivbild på min).
1000011902.jpg
Kan nog vara en liten skillnad mellan vita varianten och de ”ursprungliga” svarta och blå. Kolla Teddys video. Vid cirka 5 minuter. De ser mer ut som målade fast med rejält med färg så de reser sig lite från ytan. Din vita har ju mer tydligt aplied, tycker jag.

Vilka i tråden har norpat en DS Action Diver Quartz sedan den lanserades? Jag tycker den är riktigt fin. I mitt tycke snyggare än den automatiska på grund av datum klockan sex och minimalt med text på tavlan. Dessutom HAQ med 10 spy. En extremt prisvärd dykare helt enkelt.

1000023226.jpg
1000023225.jpg
Vågar säga att det är en väl bevarad hemlighet. ETA F06.412, 40mm, 11 mm hög etc.. Samma specifikationer och urverk som Marathon Tsar har och den ligger ju runt 18 tusen ny (!!) För 5000 kronor får du inte bättre dykare i min värld.

Tillbaka
Topp